برخي از فعالان قومي خوزستان ، از استراتژي دوگانه تبعيت مي كنند

کیانوش راد: برخی از فعالان قومی خوزستان از استراتژی دوگانه تبعیت می کنند

تاریخ انتشار: شنبه 21 اسفند 1395 | 00:34 ق.ظ
کیانوش راد: برخی از فعالان قومی خوزستان از استراتژی دوگانه تبعیت می کنند زمان مطالعه: ۴ دقیقه به گزارش نخبگان، دکتر محمد کیانوش راد در خصوص آرایش سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری معتقد است: مخالفان منطقه ای  روحانی هم ، بخاطر مسایل کلان کشور به روحانی رای می دهند. نباید اختلافات استانی اصلاح طلبان مانع از همدلی و هماهنگی بشود. نماینده مردم اهواز در مجلس ششم اظهار کرد :مخالفان محلی روحانی، هم […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

به گزارش نخبگان، دکتر محمد کیانوش راد در خصوص آرایش سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری معتقد است: مخالفان منطقه ای  روحانی هم ، بخاطر مسایل کلان کشور به روحانی رای می دهند. نباید اختلافات استانی اصلاح طلبان مانع از همدلی و هماهنگی بشود.

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم اظهار کرد :مخالفان محلی روحانی، هم بخاطر مسایل کلان و برغم انتقادات استانی ، به روحانی رای می دهند. برخی مخالفین ، که خود را اصلاح طلب می دانند ، با مخالفت احتمالی خویش می توانند وزن اجتماعی و سیاسی خود را  امتحان کنند
رییس سابق شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان خوزستان تصریح کرد: برخی از فعالان قومی خوزستان ، از استراتژی دوگانه تبعیت می کنند. استراتژی دوگانه ی ، وحدت با اصول گرایان ( در استان ) و  وحدت با اصلاح طلبان  ( در تهران ) که شکست خورده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود :این استراتژی را اینان در انتخابات خبرگان و سپس سعی داشتند در مجلس استفاده کنند که سودی عاید آنها نشد. مهمترین  تاکتیک ، این افراد ، ” انتقاد از اصلاح طلبان و همکاری با اصول گرایان ” در خوزستان است. این سیاست دوگانه ، آنها را از اتخاذ مواضع آشکار اصلاح طلبانه دور می کند.
کیانوش راد پیرامون این استرانژی توضیح داد :پی آمد عملی این استراتژی و تاکتیک دوگانه  ، اولویت مسایل قومی ، بر مسایل سیاسی است. اینان کمتر از اصلاحات سخن می گویند . هیچ انتقادی از جناح اصول گرا نمی کنند ، اما همه اعتراضات و انتقادات آنها متوجه اصلاح طلبان در استان است.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد:اصلاح طلبان استان ، برغم برخی انتقادات از هم ، با هم همدلی و همکاری دارند .
کیانوش راد ادامه داد :اخیرا برخی از فعالان سیاسی که برخی از آنها گه گاه بصورت ترددی به جبهه اصلاحات می  پیوندند و در هنگام ضرورت با اصول گرایان ، بقول خودشان شراکت سیاسی ایجاد می کنند و همچنین برخی از فعالان سیاسی محلی ، که مخالفت با روحانی را راهی برای گرفتن امتیاز می بینند دست بکار شده اند.

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم گفت :توصیه من به این دو دسته این است که بهتر است شانس خود را در مخالفت با روحانی امتحان کنند. این افراد با عناوینی مثل تبعیض ( که البته درست هم هست ) سعی دارند  منافع کوتاه مدت و  محلی و یا دسته و گروه خویش را بر منافع کلان کشور برتری بدهند.
رییس سابق شورای سیاستگزاری اصلاح طلبان خوزستان یادآورشد: این مساله زمانی جالب توجه است که این دوستان در دوره هشت ساله ویرانگر دوره احمدی نژاد سکوت مطلق اختیار کرده بودند و فرصت عرض اندامی هم نداشتند و حالا و در دوره. باز شدن نسبی فضای سیاسی می خواهند نقش رهبری مردم را به نمایش بگذارند.
کیانوش راد بیان داشت :دوره آقای روحانی از جنبه های مختلف سیاسی اقتصادی و اجتماعی ، کشور پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است .
وی تصربح کرد:برخی اصلاح طلبان ساده اندیش و یا کسانی که بدنبال سهم خویش از دولت روحانی هستند نزد مردم اقبالی نخواهند داشت .اینان حاضر به تبعیت از اصول گرایان برای دستیابی به اهداف محلی خوبش هستند . و عملا و بارها بازی جناح محافظه کار در استان را خورده اند ، اما هنوز هم اصرار دارند و به بهانه این یا آن پست اجرایی ، ناخواسته در زمین اصول گرایان بازی می کنند.
کیانوش راد به شروط برخی چهره های سیاسی محلی برای روحانی اشاره کرد و گفت :برخی چهره های سیاسی محلی برای روحانی شرط و شروط گذاشته اند ، فایده مخالفت احتمالی آنان ، برای خودشان حتما این خواهد بود که حداقل میزان پایگاه اجتماعی خویش را بدرستی خواهند دانست.
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امید است واقع بینی سیاسی بر احساس گرایی غلبه کند و دوستان سیاسی ما ، دچار اشتباه محاسباتی و یا تحلیلی نشوند.
کیانوش راد تاکید کرد:همه باید در حمایت قاطع از روحانی یکدل وهمصدا شویم .فریب برخی شعارهای افراطی را که اتفاقا از سوی کانون های خاص و بصورت هدایت شده ، به برخی فعالان سیاسی القاء می شود را نباید خورد.
وی افزود:در برخی از گروه های اجتماعی ، افرادی که مخالف روحانی هستند ، خود را اصلاح طلب یا طرفدار روحانی جلوه می دهند و سپس روحانی را آماج حملات خویش قرار می دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس ششم ادامه داد :در حالیکه صدا و سیما ، حساب شده در تضعیف دولت و یا نادیده گرفتن خدمات دولت ، مشغول فعالیت است ، برخی در استان خوزستان هم چون به خواسته های محلی خود نرسیده اند ، اینرا مجوز حمله به روحانی می دانند، در حالیکه خود را هم طرفدار دولت معرفی می کنند.
وی به انتخابات آینده شورای شهر اهواز اشاره کردوگفت:در انتخابات شورای شهر در اهواز ، رقیب ما تنها اصول گرایان نیستند. رقیب ما کسانی دیگر هستند که هم پول و هم قدرت دارند. شانس رقبای ما ، اختلافات جبهه اصلاح طلبان در خوزستان و خصوصا اهواز است.
کیانوش راد در مورد کارکرد شورای شهر افزود:شورای شهر کارکرد سیاسی ندارد ، اما ورود افراد صرفا غیرسیاسی و بدون بینش کلان سیاسی اجتماعی می تواند اعضای شورا را ابزار دست نهادهای قدرت در شهر اهواز نماید . اهواز به شهری مخروبه تبدیل شده است. ورود کارشناسان خبره و پاکدست شرط نجات اهواز است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص مسایل اجرایی استان نیز گفت:در مورد مسایل اجرایی استان در مصاحبه ای دیگر نظراتم را خواهم گفت ، اما هر دیدی هم که در مورد مسایل اجرایی در استان داشته باشیم ، بهانه ای برای مخالفت با دولت و یا کم کاری در دفاع از دولت آقای روحانی نباید باشد امیدوارم کسانی که مخالفند موضع گیری خود را اصلاح کنند.

 منبع : آراس

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار