باران به دقیقه آذر در اهواز یا؛آتشی که بسمت آبفا گشوده اند!

آینده پروژه های آبفای استان به شرط اعتبارات اکتسابی دولت روشن است!

به قلم دکترسعید آژده مدیر مسئول نخبگان
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آذر 1399 | 14:09 ب.ظ
آینده پروژه های آبفای استان به شرط اعتبارات اکتسابی دولت روشن است! زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ آینده پروژه های آبفای استان به شرط اعتبارات اکتسابی دولت روشن است! ⬜️نخبگان: در خصوص مشکلات آبفا اهواز و بندر امام و آبادان و خرمشهر و مسجدسلیمان و بطور کلی آبفا استان مواردی هست که باید به آنان هرچند خلاصه اشاره شود تا مردم ، مسئولین و حتی منتقدان بتوانند سره را از […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ آینده پروژه های آبفای استان به شرط اعتبارات اکتسابی دولت روشن است!

⬜️نخبگان: در خصوص مشکلات آبفا اهواز و بندر امام و آبادان و خرمشهر و مسجدسلیمان و بطور کلی آبفا استان مواردی هست که باید به آنان هرچند خلاصه اشاره شود تا مردم ، مسئولین و حتی منتقدان بتوانند سره را از ناسره تشخیص یا تمیز دهند

مشکلات بوجود آمده در اولین باران های سال ۹۹ در آذرماه بناگاه وضعیت اهواز را بحرانی تر از همیشه نشان داد طوریکه با چند بارش تند ، شهر عدم ظرفیت خود را در باران پذیری نشان داد!

شهری بر روی آب که ذهن مردم را بناگاه بسمت ونیز برد و البته نگاه پایتخت و حتی رسانه های خارجی را معطوف اهواز و استان نمود!

?مشکلات طی سالهای گذشته روی هم انباشته شدند و بناگاه با بارش های باران آذر ۹۹ خودشان را در قالب بحران به چشم و عینک عابران نشان داد

در بررسی مشکلات گاه عده ای آمدند و تقویم را تحریف نمودند و مقیاس و میزان سالهای قبل را هم به پای مدیریت فعلی ابفای استان نوشتند که اینگونه رفتارها و تسویه حساب‌های فردی هرگز خوش آیند این قلم نیست.
مثلا نمرات ضعیف و مشکلات آبفا روستایی و ابفای اهواز هم که در سالیان اخیر و پیشین بوده اند را در کارنامه مدیریت فعلی قرار دادند که این بی اخلاقی ها هرگز نه مورد تایید ماست نه در محور ما جایی دارند.

?پروژه های ابفا در سال پیش رو انصافا سیر صعودی داشته اما چرا همچنان این مشکلات در چشمها شکل بحران دارند خود ذکر دلایل زیر را می طلبداینکه تزریق اعتبار کافی باید صورت بپذیرد Tدولت باید اعتبار را به میزان واقعی خود پرداخت کند.

واضح تر بنویسم ؛یعنی تبدیل یورو به ریال با نرخ حقیقی خود باشد تا آبفا بتواند در پروژه های پیش رو بحران زدایی کند
و حتی دولت باید به شهرداری نیز کمک کند تا در خصوص دفع آبهای سطحی موفق عمل کند چرا که شهرداری هم به تنهایی با اینهمه معضل نمی تواند موفق باشد دولت باید مقدار قابل توجه اعتبار به شهرداری تزریق کند تا این نهاد بتواند با کمک بقیه سازمان ها در بحران های پیش رو موفق ظاهر شوند.

?مردم و دلسوزان واقعی استان ‌و اهواز میتوانند سره را از نا سره تمیز دهند و عده ای که در این چند روز با فضای سرشار از تهمت و تخریب و تخطئه بجای راهکار سعی در تسویه حساب شخصی با مدیران ارشد استان و خدمتگزاران واقعی دارند در واقع راهی که میروند به ترکستان و هیچستان است!

?مدیریت ارشد آبفای استان با تیم فنی و کارشناسی و تمام پرسنل خویش چند شبانه روز سخت پشت سر گذاشتند و با دست خالی به جنگ با عوامل طبیعی رفتند و در این راه عده ای بجای همکاری متاسفانه نمک بر زخم پاشیدند!

در حالیکه این زخم محصول سالهاست که یک شبه بوجود نیامده که یکشبه از بین برود!

?همانطور که همگان میدانند اهواز بدلیل وضعیت خاص جغرافیایی و مسطح بودن همواره در طی سالیان گذشته با چنین مشکلاتی در فصل باران روبرو بوده است و چیزی نیست که با سهل انگاری یک شخص یا یک سازمان یک شبه حاصل شده باید علی ایحال با ادبیات تخریب و تسویه حساب ما نمی توانیم حل مسائل کنیم و باید بتوانیم حق واقعی و اعتبار ریالی خود را از دولت بگیریم که ان شاء الله با قولی که دولت دکتر روحانی داده در طی ماه های اینده این مهم به سرانجام خواهد نشست!

?مسجدسلیمان، آبادان ، خرمشهر به عنوان سه شهر مهم استان در کنار اهواز مربعی را تشکیل داده آن که از ظرفیت ماده ۵۶ قانون بودجه نهایت استفاده را کرده اند و این مهم با تلاشهای مدیریت فعلی آبفا در استان محقق شده است.
ماده ۵۶ قانون بودجه چیست؟!
این ماده به معنای تامین اعتبار از طریق تسهیلات داخلی ست که از طریق بانک ها صورت میگیرد و دولت بعدا این بدهی خود را با بانکها به شکل خاص پرداخت میکنند اما مبالغ اختصاص داده به شهرهای نامبرده شده چقدر بوده است؟!

?این قلم با اطلاعات کسب نموده دریافته است که ۴۰۰ میلیارد به مسجدسلیمان رسیده است ۲۵۰ میلیارد به آبادان ۱۶۰ میلیارد به خرمشهر و ۵۰ میلیون یورو هم برای اهواز که مجموعه مدیریتی آبفا با چنین ارقام قابل توجه ای میتواند در سال آینده تحول چشمگیری در این حوزه برای استان ایجاد کند.

♦️این قلم با پیگیری های که انجام داده به نیکی دریافته است که مجموعه مدیریتی آبفا و شخص دکتر حقیقی پور در مدتی که بوده است هزار کیلومتر شبکه آب را اصلاح نموده است و هفتصد کیلومتر توسعه فاضلاب در شهرهای استان خوزستان.

?مشکل غیزانیه پس از سالها با یک کار تیمی و اصولی مرتفع شد که حل مشکل این منطقه در کمترین زمان ممکن ،نشان از عزم و اراده استان در خدمات رسانی به مردم است در کنار غیزانیه شما یکصد و چهل و هشت روستا را اضافه کنید که مشکلات آبفای آنان در تابستان گذشته حل شد و طبق اطلاعات اکتسابی راقم این سطور، تا پایان دولت مشکل هفتصد روستای دیگر نیز مرتفع خواهد شد و همه این آمار کسب شده از عزم و اراده قوی آبفای استان سخن میگویند و در کنار انتقادات خود اگر به این موارد اشاره نمیشد واقعا به زحمات این عزیزان کم لطفی صورت میگرفت که این قلم ضمن تقدیر از زحمات همه عزیزان آبفا منتظر حل همیشگی مشکل اهواز و استان
در سالهای آتی است.

?سعید آژده مدیر مسئول نخبگان
چارشنبه ۱۹ آذر۱۳۹۹ ساعت ۱بامداد

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار