جام ارجان بهبهان نماد کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 آذر 1399 | 13:22 ب.ظ
جام ارجان بهبهان نماد کاروان ورزشی ایران در المپیک ۲۰۲۱ زمان مطالعه: < 1 دقیقه اعتدال نخبگان/ جام ارجان بهبهان به عنوان نماد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو ژاپن انتخاب شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جام یا سینی ارجان یکی از شگفت انگیزترین و در عین حال بی نظیرترین نگاره های ورزشی ایران باستان است. این جام […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

اعتدال نخبگان/ جام ارجان بهبهان به عنوان نماد کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو ژاپن انتخاب شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جام یا سینی ارجان یکی از شگفت انگیزترین و در عین حال بی نظیرترین نگاره های ورزشی ایران باستان است.

این جام از داخل مقبره یکی از پادشاهان ایلامی در شهر باستانی ارجان بهبهان به دست آمده است.

جام ارجان که قدمت آن به هزاره چهارم قبل از میلاد می رسد ، در یکی از مقبره های پادشاهان ایرانی پیدا شده است .این جام دارای ۵ حلقه است و هر یک از حلقه های آن نمادی از هنر و سنت ایرانی است و ابعاد آن ۴۳ سانتیمتر قطر و ۸.۵ میلیمتر ضخامت دارد .

رقابت های المپیک قرار بود در سال ۲۰۲۰ به میزبانی توکیو ژاپن برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا با یکسال تاخیر در سال ۲۰۲۱ در همان مکان برگزار می شود.

ارجان نام باستانی شهرستان بهبهان در استان خوزستان است. این شهر باستانی متعلق به تمدن دوره ایلامی و دوران میانی در ایران و در مرز خوزستان و فارس قرار داشته است.

خرابه‌های شهر در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی بهبهان در دو طرف حاشیه رود مارون اطراف قدمگاه امام رضا بهبهان واقع شده‌است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار