مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خوزستان:

فعالیت‌های فرهنگی هنری در شرایط کرونایی تعطیل نمی‌شوند

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آذر 1399 | 13:29 ب.ظ
فعالیت‌های فرهنگی هنری در شرایط کرونایی تعطیل نمی‌شوند زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی در شرایط کرونا تعطیل نیستند بلکه با تلاش مضاعف و همکاری هنرمندان و انجمن های فرهنگی هنری از طریق فضای مجازی برگزار می شوند. به گزارش اعتدال نخبگان محمد جوروند روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: فضای مجازی از […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: فعالیت های فرهنگی هنری و قرآنی در شرایط کرونا تعطیل نیستند بلکه با تلاش مضاعف و همکاری هنرمندان و انجمن های فرهنگی هنری از طریق فضای مجازی برگزار می شوند.

به گزارش اعتدال نخبگان محمد جوروند روز دوشنبه در گفت‌وگویی اظهار داشت: فضای مجازی از ظرفیت بالایی در حوزه مخاطب و تاثیرگذاری برخوردار  است از این رو فعالیت‌های فرهنگی، هنری، قرآنی قابل توجه‌ی از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون  از سوی این اداره کل با همکاری هنرمندان ، انجمن‌های فرهنگی هنری، موسسات قرآنی و کانوهای فرهنگی و هنری مساجد و اهالی مطبوعات استان در فضای مجازی صورت گرفته است.

وی فرهنگ و هنر را به مثابه ریسمانی محکم برای انسان در مواجهه با مشکلات  دانست و گفت: هنرمندان با درک این شرایط سخت، سعی وافری در استفاده از فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های هنری از قبیل اجرا،آموزش،برپایی جشنواره و سایر فعالیتهای هنری دارند و این اداره کل هم با در اختیار قرار دادن وام‌های کم بهره در سطحی وسیع به هنرمندان از این قشر ارزشمند حمایت می‌کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان  با اشاره به همکاری اهالی فرهنگ و هنر در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در تمامی شهرهای استان بیان کرد:  با توجه به محدودیت‌هایی که از ابتدای آذرماه آغاز شده تمامی مراکز فرهنگی و هنری در استان به جز رسانه‌ها و چاپخانه‌ها طبق مصوبه کمیته امنیتی اجتماعی و انتظامی ستاد ملی بیماری کرونا تعطیل هستند.

وی تصریح کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی امسال با شعار دانایی، مانایی از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه همزمان با سراسر کشور درخوزستان برگزار شد که از جمله برنامه‌های مرتبط با این حوزه می‌توان به اجرای طرح پاییزه کتاب اشاره کرد که استان ما در اجرای این طرح جز ۱۰ استان برتر کشور شناخته شد.

جوروند اهدای کتاب به روستاها و مناطق محروم را ار دیگر برنامه‌های اجرا شده در مدت زمان اعمال محدودیت‌های کرونایی برشمرد و توضیح داد: تاکنون یک هزار و ۳۵۰ باشگاه‌ کتاب کودک و نوجوان در استان به ثبت رسیده است.

وی رونمایی و نقد کتاب نویسندگان در فضای مجازی، بازدید از کتاب فروشی‌های سطح شهر، تجلیل از فعالان چاپ و نشر،  را از جمله برنامه‌های برگزار شده دراین مدت عنوان کرد./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار