رئیس هیات مدیره فولاد اکسین:

مقررات محدودکننده صادرات وزارت صمت، دست ما را بسته است

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 آبان 1399 | 14:47 ب.ظ
مقررات محدودکننده صادرات وزارت صمت، دست ما را بسته است زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ غلامحسین انصاریان، رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین، گفت: قراردادهای مطمئنی در زمینه فرآیند تولید ورق‌های فولادی مورد نیاز صنعت نفت و گاز تا سال‌های آینده داریم . رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان از برنامه‌ریزی برای آغاز انجام عملیات فولادسازی در این شرکت خبر داد. به گزارش نخبگان غلامحسین انصاریان در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ غلامحسین انصاریان، رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین، گفت: قراردادهای مطمئنی در زمینه فرآیند تولید ورق‌های فولادی مورد نیاز صنعت نفت و گاز تا سال‌های آینده داریم .

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان از برنامه‌ریزی برای آغاز انجام عملیات فولادسازی در این شرکت خبر داد.

به گزارش نخبگان غلامحسین انصاریان در حاشیه آیین رونمایی از دستاوردهای شرکت فولاد اکسین که امروز انجام شد، اظهار کرد: ایده احداث شرکت فولاد اکسین برای پوشش نیازهای وزارت نفت در حوزه لوله‌های نفت، گاز و مخازن و تولید ورق‌های آلیاژی بوده است. متأسفانه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف از جمله واردات، چشم‌انداز تولید ورق‌هایی که قابلیت تولید در شرکت فولاد اکسین وجود داشت، محقق نشد.

وی افزود: در سال ۹۷ شرکت با چالش‌های بسیار از جمله تأمین اسلب مورد نیاز و منابع مالی کافی مواجه بود که با تلاش‌های انجام‌شده و با حمایت سهامداران شرکت فولاد اکسین، توانستیم برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده‌ای طراحی کنیم و اکنون شرکت در حال نزدیک شدن به اوج اهداف است.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: به تدریج توانستیم شرایط را برای تولید محصولاتی که متعهد شده بودیم و در کشور امکان تولید آن تنها در اکسین وجود داشت، در سال ۹۹ عملیاتی کنیم.

انصاریان بیان کرد: از فرصت‌های تحریم بهره بردیم و توانستیم با همکاری شرکت‌های فولاد خوزستان، مبارکه و هرمزگان، اسلب‌های مورد نیاز در حوزه نفت و گاز را تهیه کنیم و ورق‌هایی که سال‌ها آرزوی تولید آن را در اکسین داشتیم، تولید کنیم.

وی بیان کرد: قراردادهای مطمئنی در زمینه فرآیند تولید این ورق‌ها تا سال‌های آینده داریم و در حال مذاکره برای قرارداهای جدید هستیم و به نظر می‌رسد تا سال ۱۴۰۰ و پس از آن نیز مشکلی در زمینه قراردادهای لوله‌های نفت و گاز نداشته باشیم.

رئیس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: در بحث صادرات با توجه به قوانین دست و پاگیری که در حوزه صادرات وجود دارد، نتوانسته‌ایم کارهای مورد نظر را عملیاتی کنیم و اکنون نیز به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد، امکان صادرات نداریم. یکی از آیتم‌های مهم شرکت، توسعه صادرات است اما بخشنامه صمت دست ما را بسته است.

انصاریان گفت: در حال حاضر در حال طی کردن روند آغاز عملیات‌ فولادسازی در شرکت اکسین هستیم و همه عملیات اجرایی و مجوزهای لازم اخذ شده و منتظر فرصتی برای کلنگ‌زنی طرح هستیم. این طرح اشتغال‌زایی بسیار خوبی در استان خوزستان ایجاد خواهد کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار