رفع مشکلات شهرستان کارون با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 آبان 1399 | 14:31 ب.ظ
رفع مشکلات شهرستان کارون با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی زمان مطالعه: ۳ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: اولویت اول ما برای استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، رسیدگی کامل به مشکلات شهرستان کارون است. به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبفا و شهرداری اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از منطقه غرب اهواز به منظور بررسی آخرین […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: اولویت اول ما برای استفاده از بودجه ۵۰ میلیون یورویی صندوق توسعه ملی، رسیدگی کامل به مشکلات شهرستان کارون است.

به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبفا و شهرداری اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز از منطقه غرب اهواز به منظور بررسی آخرین اقدامات در پروژه های اجرایی دفع فاضلاب و آب های سطحی پیش از بارش های احتمالی امسال بازدیدی انجام شد.

وی افزود: سال های گذشته پس از سپری کردن یک دوره ۲۰ ساله خشکسالی به دلیل تغییر اقلیم شاهد بارندگی های شدید و آبگرفتگی معابر در نقاط مختلف اهواز  کارون و ایجاد مشکلات فراوانی برای شهروندان بودیم.

وی افزود: پیش از این نیز پروژه های شرق اهواز مورد  بازدید قرار گرفت و بر شتاب بخشی به این پروژه ها پیش از بارش های احتمالی تاکید شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: مناطق کیانشهر، میدان پلیس، سه راه خرمشهر، کوی سیاحی، کوی مندلی ، لشکر، نخلستان و مناطقی از گلستان از جمله نقاطی است که در سال گذشته با آب گرفتگی شدید مواجه شدند و اکنون پروژه های موثری برای جلوگیری از جمع شدن آب های سطحی در دست اقدام است.

وی بیان کرد: این پروژه ها توسط شهرداری اهواز و آب و فاضلاب استان به صورت جداگانه و بعضا مشترک در حال اجرا است و تاکنون پیشرفت خوبی داشته و امید است تا پایان آبان ماه که احتمال بارش ها افزایش می یابد، بتوانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

شریعتی گفت: در منطقه کوی علوی، کانالی برای دفع آب های سطحی به نام کانال ۶۸ متری وجود دارد که نقش اساسی در منطقه غرب اهواز دارد و بیش از ۲۰ سال لایروبی نشده و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: لایروبی این کانال یکی از پروژه های مهم و دشوار اهواز است اما از ۱۰ روز پیش تلاش ها برای به سرانجام رساندن این پروژه آغاز شده و امید است ظرف مدت یک ماه آینده لایروبی این کانال نیز به پایان برسد.

استاندار خوزستان گفت: با اجرای این پروژه دفع آب های سطحی در بارش های امسال در منطقه کوی علوی، خشایار و کوی انقلاب بهتر انجام می شود و دیگر شاهد جمع شدن آب های سطحی نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: همچنین پروژه خیابان امام رضا(ع) تکمیل شده و ظرف ۲ روز آینده به بهره برداری می رسد و خط لوله دفع آب های سطحی از منطقه گاومیش آباد نیز کار شده و پمپ آن خریداری و به زودی راه اندازی می شود.

شریعتی افزود: در منطقه درویشیه اقدامات خوبی در حال اجرا است و آب و فاضلاب استان در حال لایروبی خط فاضلاب این منطقه است و لایروبی کانال های روباز نیز توسط شهرداری در حال انجام است.

وی گفت: همچنین با تقویت پمپاژ مشکل آبرسانی به منطقه درویشیه بخصوص در شهرک نور برطرف می شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: اکنون لوله گذاری خط اصلی اسلام آباد نیز به پایان رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات خط فرعی نیز توسط بخش خصوصی تامین و به زودی مشکل آبرسانی در این منطقه برطرف می شود.

وی ادامه داد: اسلام آباد در بحث محدوده،کاربری زمین ها و سندها نیز مشکلاتی دارد که قرار است در جلسه ای ویژه به این مشکلات رسیدگی شود.

یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر فاضلاب اهواز قدیمی و نیاز به بازسازی دارد که طرح اصلاح این شبکه در دستور کار است.

۱۶ مردادماه ۹۸ نامه ای مبنی بر وجود مشکل در فاضلاب اهواز به رهبری تقدیم شد و ایشان در تاریخ ۲۲ مرداد در فرمانی خطاب به رییس جمهور بر لزوم حل مشکل فاضلاب اهواز تاکید کردند و ریاست جمهوری نیز دستور لازم را به رییس سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار