به گزارش نخبگان، وحید کیانی در نشست ستاد پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی که در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: متولی بخش کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اما متاسفانه در قسمت مهدکودک‌ها و خانه‌بازی‌ها تنها نقش تماشاگر را ایفا می‌کند و هیچ گونه دستورالعمل مشخصی برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تعریف نشده است.

او گفت: در حالی‌که باید ارزیابی این بخش‌ها در اختیار کانون قرار گیرد، اما با پیگیری‌های این مرکز امیدواریم به زودی دستورالعمل‌های جدیدی برای مشکلات این بخش صادر شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان طرح خرید یکپارچه تامین کتاب از ناشران با عنوان”تمیم” را یکی از فعالیت‌های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و افزود: در فصل اول این طرح ۱۶ هزار نسخه کتاب به مبلغ  پنج میلیارد تومان برای مراکز کانون خریداری شد.

کیانی با بیان اینکه کمبود نویسنده در حوزه تخصصی کودک و نوجوان در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: کانون پرورش فکری درصدد است با برگزاری دوره‌های تخصصی ویژه نویسندگی کودک و نوجوان، کاستی‌های این بخش را جبران کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در پایان بیان کرد: ۶۲ مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آمادگی خود را برای اجرای هر چه باشکوه تر پنجمین دوره جام باشگاه‌های کتاب خوانی اعلام می‌کند.