معاون عمرانی استانداری خوزستان:

جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی مسجدسلیمان نیاز به اصلاح طرح تفصیلی دارد

تاریخ انتشار: جمعه 11 مهر 1399 | 22:35 ب.ظ
جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی مسجدسلیمان نیاز به اصلاح طرح تفصیلی دارد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان ؛ معاون عمران استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال ۹۸ مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله و یا در معرض خطر مسجدسلیمان، گفت: اجرایی شدن این مصوبه به مرور زمان انجام می‌شود که لازمه آن اصلاح طرح تفصیلی شهر است. به گزارش نخبگان […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان ؛ معاون عمران استانداری خوزستان با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال ۹۸ مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده ناشی از زلزله و یا در معرض خطر مسجدسلیمان، گفت: اجرایی شدن این مصوبه به مرور زمان انجام می‌شود که لازمه آن اصلاح طرح تفصیلی شهر است.

به گزارش نخبگان فاضل عبیات روز جمعه در گفت‌وگوی اختصاصی با اشاره به نشست معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با شهرداران و فرمانداران چهار شهر مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل، اظهارداشت: مسائل زیرساختی این شهرستان‌ها در قالب کارگروه‌های کارشناسی در زمینه‌های مختلف از جمله آب، برق، گاز، مسیرهای دسترسی و بافت‌های فرسوده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه معاونت عمرانی استانداری خوزستان مصوبات لازم را ابلاغ کرده است، ادامه‌داد: بخشی از این مصوبات در حال پیگیری هستند و یا اجرایی شده‌اند.

این مقام مسئول استانداری خوزستان به بازدید میدانی معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از بافت شهرستان مسجدسلیمان و مناطق آلوده به نشت نفت و گاز اشاره‌کرد و گفت: در جریان زلزله تیرماه سال ۱۳۹۸ شهرستان مسجدسلیمان، بخش زیادی از منازل این شهرستان دچار آسیب شدند و برای بازسازی، نوسازی و احداث مجدد آنها از سوی دولت تسهیلات و مصوبات بسیار مناسبی ابلاغ شده است.

عبیات اضافه‌کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تعمیر و یا جابجایی منازل در معرض خطر اقدامات خوبی صورت گرفته اما برای تسریع انجام این اقدامات، معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی پیگیری‌های جدی را در دستور کار خود قرار داد.

وی اجرای مصوبه دولت مبنی بر جابجایی ۱۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی از مناطق پرخطر و آلوده به نشست نفت و گاز مسجدسلیمان را طی سه سال اعلام‌کرد و گفت: سهم برنامه‌ای امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: لازمه اجرایی شدن این مصوبه هیات دولت در مورد شهرستان مسجدسلیمان تامین زمین مورد نیاز است و با توجه اینکه در دراز مدت به واسطه ساخت این حجم بسیار زیاد از واحدهای مسکونی، چهره شهر تغییر می‌یابد و به همین خاطر باید طرح تفصیلی این شهر مورد بازنگری قرار گیرد.

زیرساخت های شهرستان کارون باید تقویت شوند

عبیات همچنین گفت:  مشکلات زیرساختی متعددی در شهرستان کارون وجود دارد که لازم است با جدیت به رفع این چالش‌ها پرداخته شود.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات مطرح شده در خصوص این شهرستان، معابر شهری، آبگرفتگی و همچنین نشت فاضلاب است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان یادآورشد: تلاش می‌شود تا با حمایت هایی که از سوی معاونت عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور  صورت می‌گیرد،‌بخشی از این مشکلات با اولویت بندی رفع شوند تا در بین مردم رضایتمندی بهتری ایجاد شود.

وی افزود: ارائه خدمات شهری در این منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی این مشکلات در مدت زمان کوتاهی رفع شوند.

بر اساس این گزارش، مانور بزرگ لایروبی و رفع انسداد فاضلاب کارون از روز ۳۰ شهریورماه به مدت ۲ هفته با کمک چند استانی معین آغاز شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار