استاندارشریعتی :خوزستان بیشترین سود را از برجام برد

تاریخ انتشار: سه شنبه 8 مهر 1399 | 18:06 ب.ظ
استاندارشریعتی :خوزستان بیشترین سود را از برجام برد زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: این استان با گشایش‌هایی که در برجام ایجاد شد، بیشترین سود را با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نوین و حجیم برد و مردم از عایدات آن بهره‌مند شدند. به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی  افزود: طی ۲ سال گذشته اقدامات چشمگیری در زمینه احیای زمین‌های کشاورزی استان خوزستان انجام گرفته است تا […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ استاندار خوزستان گفت: این استان با گشایش‌هایی که در برجام ایجاد شد، بیشترین سود را با راه‌اندازی واحدهای صنعتی نوین و حجیم برد و مردم از عایدات آن بهره‌مند شدند.

به گزارش نخبگان غلامرضا شریعتی  افزود: طی ۲ سال گذشته اقدامات چشمگیری در زمینه احیای زمین‌های کشاورزی استان خوزستان انجام گرفته است تا آنجا که علاوه بر ایجاد ارزش افزوده چشمگیر برای این زمین‌ها، کشاورزان منطقه نیز به سود قابل توجهی از محل تولیدات کشاورزی دست می‌یابند.

وی به واردات ماشین‌آلات صنعت پتروشیمی پس از برجام برای افزایش ۱۴ میلیون تنی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در استان خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه این استان (ماهشهر) یکی از قطب‌های صنعت پتروشیمی کشور به شمار می‌رود، ظرفیت تولید استان با اقدامات انجام شده به ۲۵ میلیون تن می‌رسد.

«شریعتی» به راه‌اندازی خط تولید لوله انتقال نفت ترش در خوزستان اشاره و تاکید کرد: پیش از برجام این نوع لوله‌ها به دلیل داشتن نوع خاصی از آلیاژ فولاد وارد کشور می‌شد اما اکنون با وجود تحریم‌ها، در ایران تولید می‌شود.

استاندار خوزستان اضافه کرد: با بهره‌گیری از تولید همین نوع فولاد برای تولید لوله‌های انتقال نفت ترش است که این استان هم‌اکنون با همکاری قرارگاه خاتم‌الانبیا توانسته یک‌هزار و ۱۰۰ کیلومتر خط انتقال نفت از اهواز به بندر جاسک را ظرف مدت یک سال و نیم راه‌اندازی کند.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از طرح‌هایی که دولت با جدیت در خوزستان دنبال می‌کرد، بحث انتقال آب شیرین به خوزستان در قالب طرح غدیر بود که هم‌اکنون فاز یک این طرح از محل رودخانه «دز» در دست انجام است.

شریعتی افزود: بناست در بلند مدت با تکنولوژی پیچیده‌ای که هم‌اکنون مهندسان داخلی در حال طراحی آن هستند، کل اهواز از آب شیرین با کیفیت برخوردار شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه هر نوع بحرانی که بتوان پیش‌بینی کرد، طی حداقل ۲ سال گذشته در استان خوزستان رخ داده است، اظهارداشت: خوشبختانه با حمایتها و برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید هرکدام از این مسائل یکی پس از دیگری برطرف و خدمات بهتری نسبت به گذشته به مردم ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز می‌توان با توسعه صنعتی و کشاورزی که در خوزستان رخ داده، اعلام کرد که این استان بیشترین سهم را از خدمات دولت و منافع برجام برده است.

به گزارش نخبگان خوزستان استانی در جنوب‌غربی ایران است که بر کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت و گاز ایران به‌شمار می‌آید.

مساحت استان خوزستان ۶۴٫۰۵۷ کیلومترمربع است و با جمعیتی معادل چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بر اساس سرشماری ۱۳۹۵، پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

مشروح این خبر طی روزهای آینده در خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر می‌شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار