رییس کل دادگستری خوزستان:

پرونده زمین خواران خوزستان در دادگاه خارج از نوبت رسیدگی می شود

تاریخ انتشار: جمعه 4 مهر 1399 | 21:55 ب.ظ
پرونده زمین خواران خوزستان در دادگاه خارج از نوبت رسیدگی می شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان با تسهیل کنندگان متصرفان و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به عنوان معاونت در جرم بدون مسامحه برخورد قاطع خواهد کرد گفت: به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می شود. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان با تسهیل کنندگان متصرفان و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به عنوان معاونت در جرم بدون مسامحه برخورد قاطع خواهد کرد گفت: به این پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی می شود.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، بر لزوم پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: یکی از معضلاتی که در سطح ملی با آن مواجه هستیم بحث تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی است که این کار باعث آسیب رساندن جدی به تولیدات محصولات کشاورزی ، توسعه تولید پایدار، تامین امنیت غذایی و همچنین محیط زیست می‌شود و باید با جدیت با آن برخورد شود.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو به لحاظ اینکه ارزش مالی زمین افزایش پیدا کرده، برای کسب ثروت‌های نامشروع، با برنامه‌ریزی و طعمه قرار دادن مردم مستمند و مستحق اقدام به تصرف زمین‌های ملی و تغییر غیر مجاز اراضی کشاورزی می‌کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان خوزستان تصریح کرد: نبود اقدام پیشگیرانه کافی و برخورد به موقع دستگاه‌های متولی موجب گسترش دست اندازی به اراضی ملی و تغییر غیر مجاز زمین‌های کشاورزی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی اظهار داشت: در این میان دستگاه قضایی با مجموعه‌ای از تصرفات غیر قانونی و بناها و ویلاهای به وجود آمده روبه‌رو است که قلع و قمع آن هزینه‌های اجتماعی و امنیتی زیادی برای مردم و دستگاه‌های حاکمیتی دارد در صورتی که اگر از روز اول دستگاه‌ها به وظایف خود به خوبی عمل می‌کردند با این حجم زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز زمین‌های کشاورزی در استان روبه‌رو نشده بودیم.

وی با بیان اینکه تغییر غیر مجاز کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است و با متخلفان قاطع برخورد می‏شود گفت: گاهی اوقات خدمات غیرقانونی از سوی برخی دستگاه‌های خدماتی در اختیار متصرفین اراضی ملی و همچنین تغییرکنندگان غیر مجاز اراضی کشاورزی قرار می دهند که همین موضوع مشکلاتی را برای اعمال قانون در آینده ایجاد می کند.

وی افزود: دادستان‌های سراسر استان باید  به عنوان مدعی العموم، پس از بررسی مشکلات و تخلفات این دستگاه‌ها به منظور احیاء حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم با آنان برخورد قاطعی داشته باشند.

وی اقدامات پیوسته فرهنگی و رسانه ای جهت کاهش این نوع جرائم را تاثیر گذار دانست و اظهار داشت: این اراضی سرمایه و میراثی گران بها و امانتی در دست ما برای آیندگان است و با ارائه اقدامات مؤثر فرهنگی و رسانه ای پیوسته می توان از زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی جلوگیری نمود تا شاهد رونق کشاورزی و تولید محصولات آن و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در استان باشیم.

در این دیدار امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن تقدیر از اقدامات بازدارنده دستگاه قضایی استان در مبارزه قاطع با متصرفین اراضی ملی و همچنین تغییرکنندگان غیر مجاز اراضی کشاورزی، بر همکاری و تعامل سازنده سازمان جهاد کشاورزی استان و دستگاه قضایی خوزستان تاکید کرد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار