قراردادهای پژوهشی ازدیاد برداشت از ۴ میدان مناطق نفتخیز جنوب به امضاء رسید

تاریخ انتشار: دوشنبه 31 شهریور 1399 | 20:03 ب.ظ
قراردادهای پژوهشی ازدیاد برداشت از ۴ میدان مناطق نفتخیز جنوب به امضاء رسید زمان مطالعه: ۲ دقیقه اعتدال نخبگان/ در مراسمی با حضور وزیر نفت ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی ازدیاد برداشت نفت و گاز میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور امضا شد. به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از این تعداد ۴ قرارداد با اعتبار ۲۱۵۰ […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اعتدال نخبگان/ در مراسمی با حضور وزیر نفت ۱۳ قرارداد کلان پژوهشی ازدیاد برداشت نفت و گاز میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور امضا شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، از این تعداد ۴ قرارداد با اعتبار ۲۱۵۰ میلیارد ریال و ۱۰ میلیون یورو مربوط به شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که شامل ازدیاد برداشت از میدان های رگ سفید، مسجدسلیمان، بینک و مارون بنگستان است.

بر پایه قراردادهایی که امروز امضا شد، میدان رگ سفید به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان مسجدسلیمان به دانشگاه سهند تبریز، میدان بینک به دانشگاه فردوسی مشهد و میدان مارون به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شده است.

سایر قراردادهای امروز نیز شامل ازدیاد برداشت از میدان های یادآوران، پارس جنوبی، الوند، اسفند، فروزان، خشت، دورود، تنگ‌بیجار و نوروز است که قرارداد آنها به ترتیب با دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، شیراز، صنعت نفت، آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات)، علم و صنعت، شهیدچمران اهواز و دانشگاه خلیج فارس امضا شده است.

این قراردادها در ادامه مسیر توسعه فناورانه مخازن نفتی که از سال ۹۳ با همکاری میان شرکت ملی نفت ایران و دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور برای بررسی راهکارهای ازدیاد برداشت ۹ میدان نفتی کلید خورده بود، امضا شدند و به این ترتیب مطالعات ازدیاد برداشت ۲۲ میدان به دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور واگذار شده است.

پیش‌تر نیز در گام نخست این تعامل فناورانه، مطالعات ازدیاد برداشت میدان آزادگان به انستیتو مهندسی نفت دانشگاه تهران، میدان نفتی دارخوین به دانشگاه امیرکبیر، میدان نفتی سروش به دانشگاه سهند تبریز، میدان اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت، میدان کرنج به دانشگاه آزاد اسلامی، میدان کوپال به دانشگاه صنعتی شریف، میدان منصوری به دانشگاه شیراز، میدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت و میدان بی‌بی‌حکیمه به پژوهشکده ازدیاد برداشت (پژوهشگاه صنعت نفت) واگذار شده بود که ۶ میدان آن در حوزه مناطق نفت خیز جنوب است.

بر این اساس، تاکنون در حوزه مطالعات ازدیاد برداشت میدان‌های نفتی مناطق نفت خیز جنوب ۱۰ قرارداد کلان پژوهشی با دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور امضا شده  و در حال پیگیری است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار