در نشست بررسی مشکلات مناطق کم برخوردار اهواز مطرح شد

با ۳۰۰ میلیارد تومان می‌توان در مناطق حاشیه‌ای شهر چکار کرد؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 17 شهریور 1399 | 17:09 ب.ظ
با ۳۰۰ میلیارد تومان می‌توان در مناطق حاشیه‌ای شهر چکار کرد؟ زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر اهواز گفت: هر چند حجم مشکلات در مناطق کم برخوردار اهواز در برابر اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، بسیار زیاد است اما این اعتبار بیشترین رقمی است که تاکنون به این مناطق اختصاص داده شده است. موسی شاعری در نشست بررسی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شهردار اهواز با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر اهواز گفت: هر چند حجم مشکلات در مناطق کم برخوردار اهواز در برابر اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، بسیار زیاد است اما این اعتبار بیشترین رقمی است که تاکنون به این مناطق اختصاص داده شده است.

موسی شاعری در نشست بررسی مشکلات مناطق کم برخوردار اهواز که امروز (۱۶ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به مناطق محروم و حاشیه‌ای اهواز اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسه بررسی نظرات استانداری، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و شهرداری است. هر چند حجم مشکلات در مناطق کم برخوردار اهواز در برابر اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومانی، بسیار زیاد است اما این اعتبار بیشترین رقمی است که تاکنون به این مناطق اختصاص داده شده است.

به گزارش نخبگان، وی افزود: این جلسه را تشکیل دادیم تا مشخص شود باید به کدام یک از مشکلات بپردازیم و بر اساس آن، مشاور پروژه را طراحی می‌کند و پس از آن وارد فاز اجرا می‌شویم.

محمدجعفر فلسفی، عضو شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: غرب شهر اهواز در حال توسعه است و این، توسعه بی‌قاعده‌ای است. اکنون برای ۲۲ محله برنامه‌ریزی می‌کنیم اما در آینده تبدیل به ۳۰ محله می‌شود.

وی افزود: طبق بررسی‌ها، در یک هزار و ۳۰۰ هکتار در ادامه مناطقی مانند عین ۲، ساخت و ساز غیر مجاز وجود دارد. زمین‌های انتهای عین ۲ سنددار هستند، در نتیجه زمین‌خواری مطرح نیست بلکه ساخت و ساز در حال انجام است که باید این مشکل را حل کرد. از سمت عین ۲ حدود ۲۲۰ هکتار، از سمت سیاحی تا گلبهار حدود ۵۶۰ هکتار و در ملاشیه نیز حدود ۵۵۰ هکتار وجود دارد که سنددار هستند.

فلسفی با اشاره به مشکلات زیرساختی در اهواز بیان کرد: در محلات، مشکل زیرساختی داریم و تا زمانی که مشکل فاضلاب وجود دارد نمی‌توان کار آسفالت را سر و سامان داد و معابر را داشته باشیم اما برای این چالش دو رویکرد می‌توان در نظر گرفت؛ در برخی از مناطق می‌توان شبکه دفع آب‌های سطحی را سر و سامان داد و انتهای آن نیز یک تصفیه‌خانه قرار داد. با این طرح می‌توان از آب‌های تصفیه‌شده برای کاربری فضای سبز استفاده کرد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در ملاشیه، عین ۲، زرگان، سیاحی، زویه و مهدیس می‌توانیم مجتمع‌های فرهنگی ورزشی راه‌اندازی کنیم که بسیار ضروری و جزو اولویت‌های ما است. همچنین در برخی از مناطق می‌توان پارک احداث کرد و برخی از پارک‌ها نیز باید بهسازی شوند.

فلسفی گفت: در منطقه چهارصد دستگاه نیز زمینی وجود دارد که پیشنهاد داده می‌شود گرمخانه یا کمپ در آن ساخته شود.

به گزارش ایسنا، مهران باباپور نایب رئیس شورای شهر اهواز، نیز در این جلسه اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده ۳۰۰ میلیارد تومانی در شهر اهواز مانند قطره ای در دریا است. اگر بخواهیم این پول را در همه مناطق هزینه کنیم، نمودی نخواهد داشت اما به نظر می‌رسد بهتر است که بین غرب و شرق اهواز به طور یکسان تقسیم شود تا بتواند یک ارزش افزوده و محرک باشد. بهتر است در هر منطقه و هر محله به ویژه مناطق کم برخوردار چند پروژه شاخص تعریف و اجرا شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در هفت تا هشت محله در مناطق ۸ و ۷ و چند محله در منطقه یک می‌توانیم پارک ایجاد کنیم تا سرانه فضای سبز اهواز افزایش یابد. بهتر است این اعتبار به چند پروژه در مناطق اهواز اختصاص داده شود تا مردم احساس کنند که دیده می‌شوند./ ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار