پنج‌هزار میلیارد ریال به ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان اختصاص یافت

تاریخ انتشار: جمعه 14 شهریور 1399 | 19:30 ب.ظ
پنج‌هزار میلیارد ریال به ساماندهی و توسعه شبکه فاضلاب آبادان اختصاص یافت زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون وزیر نیرو گفت‌: برای ساماندهی بخشی از شبکه فاضلاب شهرستان آبادان پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ فاز از محل اعتبارات ماده ۵۶ اختصاص یابد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا حمیدرضا جانبار پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات فاضلاب آبادان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: برای اصلاح بخش باقیمانده […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون وزیر نیرو گفت‌: برای ساماندهی بخشی از شبکه فاضلاب شهرستان آبادان پنج‌هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ فاز از محل اعتبارات ماده ۵۶ اختصاص یابد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا حمیدرضا جانبار پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات فاضلاب آبادان که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد افزود: برای اصلاح بخش باقیمانده شبکه فاضلاب شهر آبادان پنج هزار میلیارد ریال بر اساس مکانیسم های مالی ماده ۵۶ در نظر گرفته شد تا ۲۰۰ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شود.

وی افزود:لایروبی شبکه فاضلاب آبادان در ماه گذشته از اقدامات مناسبی بود که انجام شد و این اقدام باید به طور مستمر انجام شود و در این راستا باید تجهیزات و ماشین آلات لازم از مرکز استان اعزام و در آبادان مستقر شود.
جانباز افزود: نقاطی از شبکه فاضلاب آبادان در اثر سیلاب های متوالی دچار فرسودگی و شکستگی شده که برای اصلاح ۱۷نقطه این شبکه در ۲ ماه اقدام خواهد شد تا امکان تخلیه فاضلاب را داشته باشد.
معاون وزیر نیرو گفت: همچنین تصفیه خانه مجهز و مدرن فاضلاب آبادان که برخی از تجهیزات مورد نیاز آن به دلیل تحریم وارد نشده است از بخش تولید داخلی تامین می شود و تا پایان سال جاری این تصفیه خانه به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد:۲ ایستگاه آب شیرین کن آبادان که به علت نوسان ارزی معطل مانده است تجدید مناقصه خواهد شد تا برای ۲۴ هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه روز که هم بحث پدافندی دارد و هم کمک به ارتقای کیفیت آب آبادان خواهد کرد برنامه ریزی شود.
جانباز پیرامون تصفیه خانه شهید کشتکار آبادان گفت: بخشی از بازسازی این تصفیه ‌خانه از سوی شرکت سازمان آب و فاضلاب استان اجرایی می شود.
وی در خصوص طرح آبرسانی غدیر گفت:این طرح در حال سرویس دهی است ولی بخش‌های باقیمانده آن تا پایان سال تکمیل خواهد شد تا تاب‌آوری سازمان طرح غدیر در قیصریه و ام الدبس افزایش یابد.

کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار