عملکرد درخشان فولاد خوزستان در سال “جهش تولید”

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 شهریور 1399 | 12:23 ب.ظ
عملکرد درخشان فولاد خوزستان در سال “جهش تولید” زمان مطالعه: ۳ دقیقه حضرت علی (ع): ارزشمندترین مردم کسی است که با داشتن رفعت و مقام، فروتنی کند و با بزرگواری و ارجمندی، کوچکی نماید. رجایی و باهنر، دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه های بارز خادمین امین مردم و مسئولین وفادار به ملت و دولت هستند که خالصانه علم و آگاهی خود را وقف مردم […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

حضرت علی (ع): ارزشمندترین مردم کسی است که با داشتن رفعت و مقام، فروتنی کند و با بزرگواری و ارجمندی، کوچکی نماید.


رجایی و باهنر، دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت، نمونه های بارز خادمین امین مردم و مسئولین وفادار به ملت و دولت هستند که خالصانه علم و آگاهی خود را وقف مردم نمودند.

مجموعه فولاد خوزستان، سال ۱۳۹۹ را با قطاری از موفقیت آغاز کرد و تا به امروز، ایستگاه‌های تلاش، سربلندی و اهتمام را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته است.

عبور از مرز یک میلیون تُن شمش فولادی در بهار امسال در شرایطی که تشدید تحریم‌ های ظالمانه، به خیال خام دشمنان و در راس آنان آمریکای جهان‌خوار، می‌خواست اقتصاد ایران اسلامی را فلج کند، میسر شد. این میزان از تولید برای اولین بار در تاریخ شرکت فولاد خوزستان به دست توانای فولاد مردان اتفاق افتاد. مجموع تولید ۵ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسیده است که این حجم نوید تولید چهار میلیون تُن شمش تا پایان سال را می‌دهد. شایان ذکر است با توجه به مرغوبیت و سفارشی بودن محصولات این مجموعه، با اولویت تامین نیاز شرکت‌ های داخلی، به اقصی نقاط جهان صادر می‌شود.

افتتاح کارخانه گندله‌ سازی سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در ۲۲ خرداد ماه ۱۳۹۹، با هدف تکمیل زنجیره ارزش و تحقق شعار از معدن تا نورد با سرمایه‌ گذاری بالغ بر ۱۱۵ میلیون یورو راه‌اندازی شده و با در مدار قرار گرفتن این کارخانه‌، در مجموع برای ۱۵۰۰ تَن از جوانان منطقه به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد. همچنین با راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه به میزان دو میلیون و ۵۰۰ هزار تُن گندله به ظرفیت تولید کشور اضافه شد.

اما در شرایطی که شیوع ویروس کرونا کشور را متاثر کرده بود و در این میان کادر درمان‌، فداکارانه برای مهار و درمان بیماران کرونایی از جان مایه گذاشتند، مجموعه فولاد خوزستان خود را ملزم به حمایت و یاری این عزیزان دانست. کمک یک صد و هشتاد میلیارد ریالی، راه‌ اندازی خط تولید ماسک و البسه بیمارستانی و تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های استان، بخشی از کمک‌های مستمر انجام شده بود.

البته این فعالیت‌ها به همین جا ختم نشده و با توجه به فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر کمک‌های مومنانه، شرکت فولاد خوزستان اقدام به توزیع بیست هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌ های آسیب‌ دیده از شیوع ویروس کرونا نمود. در کنار آن، توزیع بسته‌ های بهداشتی و ضدعفونی نمودن معابر مناطق کم‌ برخوردار از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

اهتمام ویژه مجموعه فولاد خوزستان به انجام مسئولیت‌های اجتماعی با هدف فقر زدایی و حمایت از مناطق کم‌ برخوردار از برنامه‌های همیشگی این مجموعه عظیم صنعتی بوده است؛ به همین منظور با تشکیل قرارگاه سازندگی و محرومیت‌ زدایی شهدای فولاد، پیگیری و اجرای اقدامات به طور ویژه انجام می‌ شود.

از جمله مواردی که تا به الان شکل اجرایی به خود گرفته و یا در حال اجرا است می‌توان به ساخت منازل مسکونی برای اقشار کم‌ برخوردار، تکمیل درمانگاه پزشکی منطقه قلعه چنعان، شروع مجدد پروژه بیمارستان ۹۶ تخت‌خوابی، برگزاری جشن اهدای یکصد سرویس جهیزیه به زوجین تحت پوشش کمیته امداد، برگزاری جشن‌ دهه کرامت در مناطق محروم، قربانی نمودن یکصد راس گوسفند و پخت غذا و توزیع در مناطق محروم اشاره کرد.

در پایان باید گفت، قرار گرفتن تیم فوتبال فولاد خوزستان و صعود به مرحله پلی آف رقابت‌های آسیایی موفقیت‌های پنج‌ ماهه مجموعه فولاد خوزستان را تکمیل کرد.

321

32

2136

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار