به همت اداره کل تأمین اجتماعی خوزستان برگزار شد

برگزاری مراسم گرامیداشت روز داروساز در اهواز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 شهریور 1399 | 12:16 ب.ظ
برگزاری مراسم گرامیداشت روز داروساز در اهواز زمان مطالعه: ۲ دقیقه بزرگداشت روز زکریای رازی دانشمند و شیمیدان بزرگ ایرانی و روز داروساز با حضور مدیران بیمه ای و درمانی خوزستان در محل مجموعه دارویی اکسین اهواز برگزار شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با اشاره […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بزرگداشت روز زکریای رازی دانشمند و شیمیدان بزرگ ایرانی و روز داروساز با حضور مدیران بیمه ای و درمانی خوزستان در محل مجموعه دارویی اکسین اهواز برگزار شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سید محمد مرعشی مدیر کل تأمین اجتماعی استان خوزستان با اشاره به اینکه بی تردید داروشناسی و داروسازی یکی از شاخه های بسیار مهم دانش پزشکی است گفت : بیش از ۶۲ درصد از مردم خوزستان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و از حمایت های بیمه ای و درمانی این سازمان برخوردارند.

وی با تقدیر از تلاشهای داروسازان ، تکنسین های دارویی و فعالان حوزه دارو افزود : سازمان تأمین اجتماعی در سایه تعامل سازنده با مجموعه درمان غیر مستقیم توانسته است رضایتمندی خوبی برای جامعه بیمه شدگان و مستمری بگیران فراهم نماید.

همچنین دکتر صادق جلیلی مدیر درمان تأمین اجتماعی استان خوزستان پنجم شهریور را فرصت مناسبی برای یادآوری و تجلیل از نقش مهم و تعیین کننده جامعه داروسازان در چرخه نظام تأمین سلامت ، بهداشت و درمان کشور برشمرد و تصریح کرد : در شرایط کنونی که کشور مورد تحریم های ظالمانه قرار گرفته است نقش داروسازان در تولید و تأمین دارو و خودکفایی کشور نقش حساس و حیاتی است و داروسازان ایرانی با بهره مندی از دانش ، تخصص و توانمندی و تلاش مثال زدنی از عهده رسالت خطیر خود برآمده و با تولید و تأمین داروهای مورد نیاز گام بلندی را در صنعت دارو برداشته و برگ زرین دیگری بر موفقیت های علم و دانش پزشکی این مرز و بوم افزودند .

در ادامه دکتر منصور آرزومند رئیس انجمن داروسازان خوزستان گفت : به پاس زحمات حکیم زکریای رازی شیمیدان بزرگ ایرانی در عرصه داروسازی روز بزرگداشت وی را روز داروسازی نام نهاده اند.

وی افزود : قبل از انقلاب تنها ۴ دانشکده داروسازی وجود داشت و امروز شاهد ۲۴ دانشکده در سراسر کشور هستیم که این مهم دستاورد بسیار بزرگی است.

آرزومند سه بخش مهم در حوزه داروسازی را آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص ، تهیه دارو و صنعت داروسازی و همچنین دستاوردهای پژوهشی برشمرد و اظهار داشت : بیش از ۹۰ درصد داروهای مورد نیاز کشور توسط متخصصان وداروسازان ایران اسلامی تولید می شود و چنانچه همت و تلاش این عزیزان نبود در شرایط ظالمانه تحریم ها با سختی های بسیاری روبرو بودیم.

رئیس انجمن داروسازان استان خوزستان با تقدیر از تعامل سازنده و اثرگذار مجموعه تأمین اجتماعی با موسسات طرف قرارداد و خصوصی گفت : سازمان تأمین اجتماعی با تدبیر و مدیریت ، بهترین شرایط را برای این همکاری فراهم نموده است بطوری که هر ماهه شاهد پرداخت مطالبات داروخانه ها هستیم.

همچنین دکتر عبدالکریم منصوری مسئول مجموعه دارویی اکسین اهواز گفت : نگاه مثبت و اندیشمندانه ای از سوی سازمان تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات مراکز ارائه خدمات درمان غیر مستقیم وجود دارد که ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی هدف از تاسیس این مرکز دارویی و داروخانه ای را تهیه دارو برای بیماران خاص در استان برشمرد و تصریح کرد : برای ادامه راه خدمت رسادن به مردم و بویژه اقشار آسیب پذیر ، همه سازمانهای متولی امر درمان باید مساعدت و همراهی نمایند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار