به گزارش نخبگان و به نقل از برنا، در این مراسم که با حضور حجه الاسلام سید نبی موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، نمایندگان خبرگان رهبری در استان، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه جندی شاپور اهواز، رییس سازمان نظام پزشکی و جمعی از پزشکان و‌ داروسازان منتخب و مدعو سازمان نظام پزشکی برگزار شد، از تلاش های شبانه روزی پزشکان و داروسازان خصوصا” در شرایط هم گیری بیماری کووید ۱۹ تقدیر شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این نشست با اشاره به فعالیت های جهادگران سلامت اظهار کرد: در شرایط بحران کرونا پزشکانی بودند ک پس از دو ماه حضور بر بالین بیماران مبتلا به کرونا به منزل رفتند.

او به مشکلات و کمبودهای کادر درمان شامل نبود وسایل حفاظتی و ماسک اشاره کرد و گفت: با تمام سختی های موجود در شرایط بحرانی شیوع کروناویروس، پزشکان حاضر در بیمارستان های مختلف تحت نظارت دانشگاه، خواهان کشیک و ارایه خدمات درمانی در بیمارستان رازی اهواز(اولین بیمارستان قرنطینه شده ویژه بیماران مبتلا به کرونا ویروس)به بیماران بودند.

ابول نژادیان در ادامه به همکاری بین بخشی از سوی سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: پس از پشت سر گذاشتن دوره اول پیک بیماری،  بیمارستان شهید نیاکی اولین بیمارستان خارج شده از چرخه درمان بیماران کرونایی و سپس بیمارستان های سازمان تامین اجتماعی و آیت ا…طالقانی بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پایان بیان کرد: در این فرصت گرد هم آمدیم تا گوشه‌ای از زحمات این عزیزان را در این مراسم ارج نهاد و در ادامه راه با همکاری یکدیگر بتوانیم از شر این ویروس منحوس رهایی یابیم.

لازم به ذکر است که در ادامه این برنامه که نمایندگان مجلس خبرگان و نیز مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان، با ایراد سخنرانی از زحمات حافظان سلامت تشکر کردند، رییس سازمان نظام پزشکی استان نیز ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ حافظان سلامت، خصوصا” جامعه پزشکان و‌ داروسازان، بر اهمیت حفظ سلامت کار و تعهد اخلاقی در حرفه پزشکی تاکید کرد.

در پایان از جمعی از منتخبین جامعه پزشکان و داروسازان استان با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان نمونه خوزستان برگزار شد