تقویت اقدامات پیشگیرانه و امکانات تشخیصی کرونا در مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 تیر 1399 | 09:39 ق.ظ
تقویت اقدامات پیشگیرانه و امکانات تشخیصی کرونا در مناطق نفتخیز جنوب زمان مطالعه: ۳ دقیقه با حضور مهندس علیخانی معاون مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران، جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به منظور اطلاع از آخرین اقدامات این شرکت و شرکت های تابعه برگزار شد. به گزارش  نخبگان و به نقل ازروابط عمومی در این جلسه که عصر روز شنبه (۱۴ تیرماه ۱۳۹۹) […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با حضور مهندس علیخانی معاون مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران، جلسه بررسی وضعیت بیماری کرونا در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به منظور اطلاع از آخرین اقدامات این شرکت و شرکت های تابعه برگزار شد.

به گزارش  نخبگان و به نقل ازروابط عمومی در این جلسه که عصر روز شنبه (۱۴ تیرماه ۱۳۹۹) به شیوه ویدئو کنفرانس برگزار شد، معاون مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به وضعیت حاد استان خوزستان از حیث شیوع کرونا و تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت، بیشنرین سهم اقلام بهداشتی تهیه شده توسط شرکت ملی نفت، به شرکت های مستقر در استان خوزستان اختصاص یافته است.

مهندس فرخ علیخانی با اشاره به کمک های شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به جوامع پیرامونی در راستای پیشگیری از گسترش بیماری کرونا افزود: ضدعفونی کردن اماکن و روستاهای کنار تأسیسات نفتی و در اختیار قراردادن اقلام بهداشتی از سوی شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب، منطبق با مسولیت های اجتماعی و در راستای سیاست های شرکت ملی نفت ایران است.

در این جلسه مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نیز ضمن تشکر از پیگیری های مستمر مهندس علیخانی در خصوص وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران مستقر در خوزستان و تشکر از دکتر دهقان و همکاران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به خاطر تلاش ها و زحمات بی دریغ آنان در راستای حفظ سلامت جامعه هدف، اظهار داشت: با توجه به شرایط ویژه استان خوزستان، تداوم غربالگری، استفاده جدی تر از ماسک و پیشگیری از بیماری با فاصله گذاری اجتماعی همچنان مورد نیاز است.

مهندس احمد محمدی افزود: به علت افزایش مراجعه کنندگان به مراکز بهداشت سطح شهر برای انجام تست، ضرورت دارد به منظور رفاه حال کارکنان و برطرف نمودن بخشی از نیازهای آنان راه اندازی مرکز PCR بیمارستان نفت هر چه سریعتر انجام شود.

وی افزود: با توجه به این که پیش بینی در مورد مدت زمان ادامه کرونا وجود ندارد، رعایت حداکثری دستورالعمل های بهداشتی همچنان تنها راه جلوگیری از ابتلای به این بیماری است و باید با جدیت اعمال و پایش شود.

افتتاح مرکز PRC بیمارستان نفت در هفته آینده

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز در این جلسه گفت: در دو هفته اخیر شرایط بهتری نسبت به گذشته داشتیم و در مجموع در روزهای اخیر شاهد کاهش بیماران و مراجعه کنندگان بوده ایم.

دکتر دهقان افزود: بخش عمده کارهای زیر ساختی و تکمیل مرکز PRC بیمارستان صنعت نفت انجام شده و امید می رود در آینده نزدیک این بخش افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی همکاران ما از تمام ظرفیت و امکانات موجود بیمارستان نفت برای خدمات رسانی به بیماران کووید ۱۹ استفاده می کنند، ادامه داد: درخواستی برای خرید ۶ دستگاه جدید ونتیلاتور و یک مخزن ذخیره اکسیژن ۱۰ هزار متر مکعبی تهیه شده و در حال پیگیری است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز یادآور شد: بیمارستان بزرگ نفت اهواز، پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل کادر درمانی در کنار خدمات رسانی به بیماران بخش کرونا، در بخش های دیگر نیز در حال ارائه خدمت به مراجعه کنندگان هستند.

دکتر دهقان با تأکید بر اهمیت توجه به شرایط کارکنانی شاغل در مناطق عملیاتی، افزود:  تیم بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز آمادگی کامل دارد تا با حضور در محل سایت ها و تأسیسات عملیاتی نسبت به انجام نمونه گیری و ارائه خدمات پزشکی اقدام کند.

تأمین اقلام بهداشتی، تخصیص بودجه برای خرید مواد ضدعفونی کننده، اختصاص کانکس به مناطق عملیاتی به منظور رعایت فاصله اجتماعی در محل های استراحت کارکنان، منع برگزاری هرگونه مراسم در بین خانواده های کارکنان، لزوم کنترل ورود کارکنان به مناطق عملیاتی و اطمینان از سلامت آنها و ضدعفونی کردن مستمر اماکن اداری از جمله مواردی بود که در این نشست، از سوی مدیران عامل شرکت های تابعه مناطق نفتخیز جنوب به منظور پیشگیری و کنترل این بیماری پیشنهاد و مطرح شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار