رییس مجمع نمایندگان خوزستان:

در برابر فضاسازی علیه بومی‌گزینی نیروها در استان عقب نشینی نمی‌‎کنیم

تاریخ انتشار: چهارشنبه 15 مرداد 1399 | 15:51 ب.ظ
در برابر فضاسازی علیه بومی‌گزینی نیروها در استان عقب نشینی نمی‌‎کنیم زمان مطالعه: < 1 دقیقه رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه در برابر فضاسازیها علیه بومی‌گزینی در استخدام‌ها عقب نشینی نمی‌کنیم گفت: خواستار گزینش اعضای هیات مدیره شرکت ها از درون استان هستیم تا نسبت به استخدام و به کارگیری جوانان بومی همت کنند. به گزارش نخبگان سید کریم حسینی سه شنبه درگفت و گویی با خبرنگار ایرنا اظهار […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه در برابر فضاسازیها علیه بومی‌گزینی در استخدام‌ها عقب نشینی نمی‌کنیم گفت: خواستار گزینش اعضای هیات مدیره شرکت ها از درون استان هستیم تا نسبت به استخدام و به کارگیری جوانان بومی همت کنند.

به گزارش نخبگان سید کریم حسینی سه شنبه درگفت و گویی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از نخستین روز فعالیت مجلس یازدهم پیگیر مساله اشتغال در استان بودیم و علاوه بر نظارت،  از مسئولان پاسخ خواستیم  و با قاطعیت و  جدیت ، بومی گزینی در استان را مطرح کردیم.

وی گفت: اولویت اشتغال تامین فرصتهای شغلی برای جوانان استان است و تا زمانی که استان با بیکاری نیروی جوان خود مواجه است بومی گزینی باید در اولویت باشد.

حسینی ادامه داد: هم در نطق مجلس و هم در عمل پیگیر این امر هستیم اما متاسفانه از برخی مدیران در استان اخباری رسیده است که اقدام به گزینش نیروهای غیربومی می کنند و  به محض اطمینان  از  صحت این اخبار، این تخلف به وزارت مربوطه منعکس می شود.

وی با بیان اینکه بکارگیری مدیران غیربومی از دلایل گزینش نیروهای غیربومی در شرکت های استان است، افزود: در یکی از شرکت های استان قرار است  مدیران میانی غیربومی  بکار گرفته شوند  که این امر  خط قرمز مجمع نمایندگان استان است و در صورت اقدام، علاوه بررسانه ای کردن آن، مانع تحقق این امر می شویم.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی اضافه کرد: متاسفانه اولویت کاری مدیران عامل شاغل در استان عملا گزینش نیروی غیر بومی است که نشست هایی با مسوولان داشتیم تا از این کارها اجتناب کنند.

حسینی تاکید کرد: شرکت هایی که در استان فعالیت دارند چه سهامی خاص و چه سهامی عام باید از مدیران و هیات مدیره بومی استفاده کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آزمون های استخدامی  نیز برای اینکه شرایط برای جوانان بومی  استان مهیا شود، برعملکرد دستگاه ها  نظارت می کنیم و نمایندگان مجلس باید در جریان استخدام ها قرار گیرند لذا ما  از اختیارات قانونی خود برای بومی‌گزینی استفاده می کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار