تجهیز ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 تیر 1399 | 20:53 ب.ظ
تجهیز ۱۰۰ خانه ورزش روستایی در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تجهیز یک صد خانه ورزش روستایی در خوزستان خبر داد و گفت: هدف از انجام این کار گسترش ورزش در مناطق محروم و کم برخوردار است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا افشین حیدری شنبه شب در نشست شورای ورزش خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان از تجهیز یک صد خانه ورزش روستایی در خوزستان خبر داد و گفت: هدف از انجام این کار گسترش ورزش در مناطق محروم و کم برخوردار است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا افشین حیدری شنبه شب در نشست شورای ورزش خوزستان که در اهواز برگزار شد اظهار داشت: سال گذشته در حوزه زیرساخت پروژه های بسیاری افتتاح شد و باید گفت خوزستان در پروژه های عمرانی در دست اقدام و در حال تکمیل استان اول کشور است.

وی افزود: از سال ۹۶ تا به امروز بیش از ۲۸۰ پروژه عمرانی ورزشی نیمه تمام در استان خوزستان وجود داشت که بخش زیادی از این پروژه ها با استفاده از ظرفیت قانونی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون هفت هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای ورزش خوزستان در نظر گرفته شد که بخشی از آن تخصیص داده شده است همچنین امیدواریم طی سه سال آینده بسیاری از زیرساخت‌های ورزشی استان به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: ۱۲ پروژه عمرانی استان با اعتبار ۹۱۰ میلیارد ریال به عنوان پروژه شاخص انتخاب شد که در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید اگرچه باید گفت که هنوز در بحث زیرساخت ورزشی در استان مشکلاتی داریم که نیاز به کمک مسئولان است. این ۱۲ پروژه که یکی از مهمترین آنها مجموعه کوی طلاب اهواز است  با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح خواهند شد.

حیدری با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ ملی پوش خوزستانی داشتیم گفت: در سال ۹۸ ورزشکاران استان به همت هیات های ورزشی ۲ هزار و ۱۹۰ مدال کشوری، ۱۸۰ مدال بین المللی، ۵۸ مدال آسیایی و ۲۷ مدال جهانی کسب کردند همچنین ۱۹۴ تیم ورزشی در لیگ های مختلف داشتیم که این موضوع نشان می‌دهد خوزستان قطب اول ورزش کشور است.

وی در ادامه به ورزشگاه غدیر اهواز اشاره کرد و گفت: ورزشگاه غدیر کمتر از ۱۰ سال افتتاح شده و جز پنج ورزشگاه برتر کشور است اما پشتوانه مالی برای حفظ و نگهداری آن وجود نداشت. این ورزشگاه بعد از سیل استان آسیب جدی دید که باید مشکلات آن به طور اساسی برطرف می شد که خوشبختانه با کمک وزیر ورزش ردیف بودجه دائمی برای نگهداری این ورزشگاه در نظر گرفته شد. همچنین قرار شد یک ساختمان اداری در این مکان احداث شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: برای ما دردآور است که مجموعه کارگران ورزشگاه غدیر حدود ۶ تا ۹ ماه حقوق نگرفته‌اند امیدواریم با انعقاد قرارداد جدید مشکلات آنها حل شود. با کمک رییس سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان پنج میلیارد ریال به ورزشگاه غدیر اختصاص داده شد و با این اعتبار تعمیر پمپاژ آب این ورزشگاه شروع شد.

وی با بیان اینکه جای امیدواری است که مطالبه‌گری جزو اولویت‌های اصحاب رسانه استان است گفت: انتظار داریم اصحاب رسانه ما را در توسعه ورزش خوزستان همراهی کنند.

حیدری در پایان گفت: به دستور وزیر ورزش و جوانان ۶ میلیارد ریال برای احداث زمین چمن مصنوعی در منطقه غیزانیه اختصاص داده شد که این طرح ورزشی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار