پتروشیمی مسجدسلیمان هفته دولت افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1399 | 00:36 ق.ظ
پتروشیمی مسجدسلیمان هفته دولت افتتاح می‌شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه استاندار خوزستان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان بعد از هماهنگی از سوی صندوق بازنشستگی کشور گفت: امیدواریم این پروژه هفته دولت با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری برسد. به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی جمعه در حاشیه افتتاح پروژه گاز ورودی به مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در گفت‌وگویی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

استاندار خوزستان با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان بعد از هماهنگی از سوی صندوق بازنشستگی کشور گفت: امیدواریم این پروژه هفته دولت با حضور رییس جمهوری به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا، غلامرضا شریعتی جمعه در حاشیه افتتاح پروژه گاز ورودی به مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در گفت‌وگویی اظهارداشت: در حال حاضر پتروشیمی مسجدسلیمان در مراحل پایانی خود به سر می‌برد و می‌توان گفت اجرای این پروژه با اقدامات انجام شده از سوی صندوق بازنشستگی کشور با سرعت خوبی همراه است.

وی افزود: شاید اگر همکاری ‌های بین بخشی بهتر و بیشتر صورت می گرفت، امروز شاهد افتتاح و بهره برداری کامل این پروژه بودیم اما یک سری ناهماهنگی وجود داشت که هم‌اکنون همه آنها رفع شدند.

استاندار خوزستان یادآورشد: امیدواریم در هفته دولت بتوانیم مجموعه عظیم پتروشیمی مسجدسلیمان را که یک واحد یک میلیون تنی اوره و آمونیاک است را با حضور رییس جمهوری بهره‌برداری و افتتاح کنیم.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با تاکید بر اینکه کار اجرای پتروشیمی مسجدسلیمان به‌خوبی در حال پیشرفت است، اضافه‌کرد: امروز گاز ورودی به مجتمع به بهره‌برداری رسید ولی تلاش می‌شود که گاز ورودی اصلی هم به زودی برای این پتروشیمی تامین شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه آب مورد نیاز این مجتمع هم تامین شده، گفت: در حال حاضر تاسیسات و تجهیزات پتروشیمی مسجدسلیمان همگی نصب شده‌اند.

شریعتی تاکید کرد: بهره‌برداری از این مجتمع پتروشیمی کمک بسیار بزرگی به اقتصاد کشور و توسعه پایدار منطقه محسوب می شود و در کنار آب فرصت‌های شغلی مناسبی برای شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی و اندیکا ایجاد خواهد شد.

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی احداث شده است. مساحت زمین مجتمع پتروشیمی حدود ۴۰۰ هکتار است که برابر طرح توسعه، وسعت مجتمع به بیش از یک هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

همچنین مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: پروژه پتروشیمی مسجدسلیمان از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبر افتخاری روز جمعه در حاشیه بازدید از این مجتمع پتروشیمی درجمع خبرنگاران اظهارداشت: پتروشیمی مسجدسلیمان از جمله پروژه‌های عظیم در صنعت پتروشیمی است که با هدف تولید اوره و آمونیاک عملیات احداث آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند، افزود: امروز با همکاری و تلاش‌هایی که در استان خوزستان انجام شد ، آب و گاز مورد نیاز مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان تامین شد.

افتخاری تصریح‌کرد: به‌همین منظور یک خط انتقال آب به طول ۱۱ کیلومتر از پشت سد گتوند احداث شد تا کار ذخیره سازی آب در مخازن مجتمع پتروشیمی را انجام دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: بعد از این با فیلترینگ و دیگر مسائل، آب ذخیره شده پمپاژ می‌شود تا از طریق تولید بخار بتواند به عملیات تولید در کارخانه منجر شود.

وی ایجاد لوله گاز در فرآیند تولید در پتروشیمی مسجدسلیمان را از جمله اقدامات ضروری برای آغاز فرآیند کار دانست و گفت: با تامین آب و گاز مورد نیاز این مجتمع، پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۹ درصد رسیده است و بعد از اقدامات جزئی مربوط به آزمایشگاه پتروشیمی مسجدسلیمان، می‌توانیم کار بهره‌برداری از آن را به صورت رسمی آغاز کنیم.

افتخاری راه اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان را گام موثری در تولید صنعتی کشور به ویژه در بخش پتروشیمی عنوان کرد.

مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان در جنوب سد گتوند و شمال غربی مسجدسلیمان در منطقه زیلایی احداث شده است. مساحت زمین مجتمع پتروشیمی حدود ۴۰۰ هکتار است که برابر طرح توسعه، وسعت مجتمع به بیش از یک هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار