توسعه شبکه فاضلاب اهواز در سال‌جاری از محل صندوق توسعه ‌ملی

تاریخ انتشار: شنبه 31 خرداد 1399 | 19:20 ب.ظ
توسعه شبکه فاضلاب اهواز در سال‌جاری از محل صندوق توسعه ‌ملی زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:  مبلغ یکصد میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری برای توسعه شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یافته که در سال جاری ۵۰ میلیون یورو از آن پرداخت می‌شود. به گزارش نخبگان صادق حقیقی پور روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: امسال ۴۰ […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت:  مبلغ یکصد میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری برای توسعه شبکه فاضلاب اهواز اختصاص یافته که در سال جاری ۵۰ میلیون یورو از آن پرداخت می‌شود.

به گزارش نخبگان صادق حقیقی پور روز یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: امسال ۴۰ میلیون یورو برای تکمیل پروژه تصفیه خانه غرب اهواز و ۷۷ میلیون یورو برای تصفیه‌خانه‌های اندیمشک، ایذه، بهبهان، شوش و بستان از محل فاینانس به استان خوزستان اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: درخصوص آخرین وضعیت آبرسانی به روستاهای غیزانیه بیان کرد: روستاهای غیزانیه از سه نقطه تصفیه خانه شیبان  از محل رودخانه کارون، تاسیسات آب رامهرمز و کانال کوت امیر آب شرب دریافت می کنند.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: هر سه این منابع آب حدود ۴۰ الی ۵۰ کیلومتر با روستاهای غیزانیه فاصله دارند که همین امر باعث افت فشار و یا قطعی آب می شود.

حقیقی پور بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب  روستایی از سال ها پیش طرحی برای آبرسانی به این منطقه آغاز کرده بود که البته ناتمام است، تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه آبرسانی همچون لوله، پمپ و اتصالات با هماهنگی ایجاد  شده ازیک کارخانه خریداری شده است.

وی افزود: این پروژه ظرف ۲ هفته یا نهایتا یک ماه آینده تکمیل و آب از طریق تصفیه خانه شیبان وارد مدار می شود که در این صورت ۸۰ درصد مشکل آب شر ب این منطقه حل خواهد شد. ضمن آنکه این پروژه در آینده قابلیت اتصال به طرح آبرسانی غدیر را نیز دارد.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان یادآور شد: برای تامین آب شرب شهرهای خوزستان همزمان با شروع فصل گرما نگرانی خاصی نداریم اما در برخی نقاط روستایی مشکلاتی در بحث آبرسانی وجود دارد که باید حل شوند.

به گفته مسئولان آبفای اهواز بیش از ۵۰درصد شبکه فاضلاب این شهرستان فرسوده است.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه و بزرگترین بخش شهرستان اهواز است که دربخش شرقی در مسیرهای اهواز به ماهشهر، رامشیر ،رامهرمز هفتکل واقع شده‌است. ٨٣ روستا در این بخش واقع شده و بیش از ۲۵ هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند.

روز گذشته تعدادی ازجوانان این منطقه با بستن جاده خواستار رسیدگی به وضعیت و مشکل کمبود آب شرب منطقه شدند.  / ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار