پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم عمرخیام نیشابوری

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 | 08:46 ق.ظ
پیام تبریک مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم عمرخیام نیشابوری زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت ۲۸ اردیبهشت ماه، روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری پیامی صادر کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این پیام آمده است: سرزمین افتخار آفرین ایران از دیرباز و در طول قرون و اعصار متمادی مطلع ستارگان درخشان، و خورشیدهای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به مناسبت ۲۸ اردیبهشت ماه، روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این پیام آمده است:

سرزمین افتخار آفرین ایران از دیرباز و در طول قرون و اعصار متمادی مطلع ستارگان درخشان، و خورشیدهای فروزانی بوده است که پرتو معرفت و ادب و خرد و حکمت را کریمانه بر اقصا نقاط گیتی و سرتاسر پهنه عالم بشری افشانده اند.

نادر مردانی که نام بزرگشان مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و گستره ای به پهنای جهان را گرفته است. یکی از این چهره های پرتلالو، حکیم عمر خیام نیشابوری است که شخصیت بزرگش پیوندگاه دو بحر ‌ژرف و دو رود خروشان علم و خرد و ادب و معرفت ایرانی و اسلامی است. خردمند حکیمی که سعی و اهتمام بی نظیرش در گشودن گره های کور دقایق علمی و استدلالی در عرصه ریاضیات و نجوم، ذهن هر اهل فنی را در دنیای جدید به شگفتی وا می دارد و در همان حال شاعر شیرین گفتاری که رباعیات نغز و پرمغزش دل هر اندیشه ورز با معرفتی را به پاکی و چالاکی آسمانی فرا می خواند.

اکنون که از سویی علم و دانش فارغ از معنویت، جهان مدرن خشن تر از همیشه خود را به رخ جهانیان می کشد و به ابزاری جهت نادیده گرفتن پیشینه و تاریخ ملل بزرگی همچون ملت ایران تبدیل شده است،بر تمام شیفتگان و خدمتگزاران علم و فرهنگ و ادب و هنر کشور فرض است که سرچشمه های فیاضی همچون حکیم عمر خیام را که بخشی از هویت ایرانی و اسلامی ماست، خوب بشناسند، آثار علمی و ادبی وی را مورد بررسی موشکافانه قرار دهند، با روشهای علمی کدورتهای احتمالی را بزدایند و آن را فرا روی جهانیان مشتاق قرار دهند. فقط در صورت تحقق این امر است که هیچ عاملی نخواهد توانست عزت و عظمت این مرزو بوم کهن و ملت نجیب و اصیل آن را به فراموشی بسپارد.

در پایان ۲۸ اردیبهشت ماه، روز ملی بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری را به تمام ادبا و فرهنگ دوستان تبریک میگویم و از همه کسانی که در راستای تکریم نام و یاد و آثار ادبی و علمی آن حکیم بی بدیل تلاش می کنند، سپاسگزاری می نمایم.

محمد جوروند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار