آغاز برداشت گندم در مناطق مرکزی و غرب خوزستان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1399 | 18:43 ب.ظ
آغاز برداشت گندم در مناطق مرکزی و غرب خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا کیخسرو چنگلوایی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود:با افزایش دما و توقف موقت بارندگی‌های بهاری ، برداشت محصول گندم در شهرستان‌های حمیدیه ، اهواز ، شادگان ، دشت آزادگان ، هویزه ، کارون ، رامشیر و آغاجاری با استفاده از کمباین‌های بومی و مهاجر شروع شده است. وی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا کیخسرو چنگلوایی روز پنجشنبه در گفت‌وگویی افزود:با افزایش دما و توقف موقت بارندگی‌های بهاری ، برداشت محصول گندم در شهرستان‌های حمیدیه ، اهواز ، شادگان ، دشت آزادگان ، هویزه ، کارون ، رامشیر و آغاجاری با استفاده از کمباین‌های بومی و مهاجر شروع شده است.
وی گفت: تا ۱۰ روز آینده برداشت گندم در صورت شرایط مناسب جوی و نبود بارش‌های فراگیر ، به مناطق شمالی خوزستان کشیده می‌شود و ۲ هفته آینده اوج عملیات برداشت گندم در خوزستان خواهد بود.
به گفته چنگلوایی برداشت گندم تا اواخر خرداد ماه ادامه می‌یاید ولی پیک برداشت این محصول ۴۰ روز ابتدایی برداشت محصول خواهد بود.
رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان با بیان اینکه کمباین به اندازه کافی در استان وجود دارد افزود: ۱۰۶مرکز ، متعلق به اداره کل غله و تعاون روستایی خوزستان از ساعت هشت صبح تا ۲۲ آماده دریافت و خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.
در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در مجموع ۳۹۰ هزار هکتار گندم آبی و ۱۶۰ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان کشت شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ، حدود ۱.۸میلیون تن گندم تولید که از این میزان ۱.۵میلیون تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان گندمکار خریداری شود.
وی گفت:امسال میزان خرید تضمینی گندم با وجود کاهش۳۰هزار هکتاری کشت این محصول در مقایسه با سال زراعی قبل ، حدود ۱۵درصد افزایش خواهد داشت.
سال زراعی گذشته ، خرید تضمینی گندم در خوزستان با وجود سیلاب مهیب و آبگرفتگی حدود ۲۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی ، به یک میلیون و ۳۳۰هزار تن گندم رسید که در مقایسه با سال ماقبل آن حدود ۱۰درصد افزایش داشت.
شورای اقتصاد امسال نرخ خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی را ۲۵هزار ریال تعیین کرده که در مقایسه با سال زراعی قبل ۴۷درصد افزایش نشان می‌دهد.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۶.۵میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از ۲۰۰هزار میلیارد ریال ، از نظر کمیت و تنوع تولید مقام نخست کشوری محسوب می‌شود.
طبق اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان در۲ ماه آینده حدود پنج میلیون تن محصول زراعی شامل گندم ، جو ، کلزا ، علوفه دامی ، چغندر قند و محصولات جالیزی در این استان برداشت خواهد شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار