مدیرعامل آبفا اهواز :

پیک مصرف آب در شهرستان اهواز تغییر کرده است

تاریخ انتشار: جمعه 23 اسفند 1398 | 20:34 ب.ظ
پیک مصرف آب در شهرستان اهواز تغییر کرده است زمان مطالعه: ۴ دقیقه تولید آب با حداکثر توان در اهواز/نگران آلودگی آب نباشید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه هر ۳۰ دقیقه یکبار آب اهواز آزمایش می‌شود، گفت: در حال حاضر مساله‌ای در خصوص کیفیت آب شرب اهواز وجود ندارد و مردم در خصوص کروناویروس نگران نباشند. به گزارش نخبگان مهندس بهنام مریدی ، در […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

تولید آب با حداکثر توان در اهواز/نگران آلودگی آب نباشید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه هر ۳۰ دقیقه یکبار آب اهواز آزمایش می‌شود، گفت: در حال حاضر مساله‌ای در خصوص کیفیت آب شرب اهواز وجود ندارد و مردم در خصوص کروناویروس نگران نباشند.

به گزارش نخبگان مهندس بهنام مریدی ، در زمینه نگرانی‌های بوجود آمده مبنی بر استفاده از آب رودخانه کارون و خطر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد آب اهواز از طریق طرح غدیر و ۱۰ درصد آن نیز از محل طرح آب حیات تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه فقط در زمان نیاز از رودخانه کارون برای تامین آب اهواز استفاده می‌شود و بسیاری از مواقع از آب این رودخانه برای تامین آب اهواز استفاده نمی‌شود، افزود: در حال حاضر تولید آب در اهواز با حداکثر توان در حال انجام است و مساله‌ای در خصوص کیفیت آب و نگرانی در زمینه کرونا ویروس وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان مواد خاص برای تصفیه‌خانه‌های آب اهواز خریداری می‌شود تا به کمک آن‌ها آب ضدعفونی شود. همچنین با توجه به اینکه در تصفیه‌خانه‌ها نسبت به کلرزنی اقدام می‌شود و کلر می‌تواند هر نوع میکروبی را در آب از بین ببرد، نگرانی در خصوص آلودگی آب به ویژه در شرایط حساس کنونی که مساله کروناویروس مورد توجه است، وجود ندارد.

مریدی عنوان کرد: در تصفیه‌خانه‌های آب اهواز آزمایشگاه‌هایی به صورت ۲۴ ساعته نسبت به کنترل و آزمایش آب تولید شده اقدام می‌کنند. در این زمینه بهداشت نیز به صورت ویژه ناظر بر عملکرد تصفیه‌خانه‌ها و آب تولید شده در آن‌ها است.

وی با بیان اینکه هر ۳۰ دقیقه یک بار آب اهواز آزمایش می‌شود، ادامه داد: هیچ آبی بدون تصفیه و کلرزنی، وارد خطوط آب شهری اهواز نمی‌شود و در این زمینه باید گفت که مردم اصلا نباید نگران کیفیت آب شرب اهواز باشند. کیفیت آب در مناطق مختلف اهواز آزمایش می‌شود و در صورت مشاهده کوچکترین مشکلی، اجازه تولید داده نمی‌شود و دستور توقف تولید می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص افت فشار و قطعی آب در برخی از مناطق اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به شرایطی که در خصوص کروناویروس و ایام پایانی سال وجود دارد، پیک مصرف آب توسط مردم بالا رفته است و مردم آب بیشتری را مصرف می‌کنند. این مساله گاها باعث ایجاد افت فشارهایی در برخی از مناطق شهری اهواز می‌شود.

وضعیت دفع فاضلاب‌های بیمارستانی اهواز چگونه است؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه بیمارستان‌ها برای دفع فاضلاب خود ملزم به استفاده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند، گفت: دفع فاضلاب‌های شهری به صورت جداگانه از فاضلاب‌های بیمارستانی انجام می‌شود و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

بهنام مریدی در خصوص وضعیت رهاسازی فاضلاب‌های بیمارستانی و عفونی با توجه به شیوع کروناویروس، اظهار کرد: شبکه فاضلاب بیمارستان‌های اهواز به صورت جداگانه از فاضلاب شهری اهواز است و شرکت آب و فاضلاب اهواز هیچ تعهدی نسبت به فاضلاب‌ بیمارستان‌ها ندارد.

وی افزود: شبکه فاضلاب بیمارستان‌های اهواز به صورت تفکیک‌شده از شبکه فاضلاب شهری اجرایی شده است و در این زمینه آبفا اهواز اجازه نمی‌دهد که فاضلاب بیمارستانی با فاضلاب شهری ترکیب شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه بیمارستان‌ها برای دفع فاضلاب خود ملزم به استفاده از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند، تصریح کرد: بحث رهاسازی فاضلاب‌های بیمارستانی در رودخانه کارون به عهده بهداشت و درمان و دیگر دستگاه‌های مسئول است اما بیمارستان‌ها اجازه ندارند فاضلاب خود را مستقیما به کارون بریزند.

مریدی ادامه داد: بیمارستان‌ها درخصوص دفع فاضلاب خود یکسری وظایف و دستورالعمل‌های مشخص دارند و علاوه بر لزوم استفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب، تحت نظر مجموعه بهداشت و درمان استان نسبت به تخلیه این فاضلاب‌ها اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به نگرانی‌های مردم در زمینه ویروس کرونا عنوان کرد: دفع فاضلاب‌های شهری به صورت جداگانه از فاضلاب‌های بیمارستانی انجام می‌شود و این فاضلاب‌های بیمارستانی به هیچ عنوان با فاضلاب شهری ترکیب نمی‌شوند و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

کرونا و افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف آب در اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز هم چنین با بیان اینکه مصرف آب در اهواز با توجه به شیوع بیماری کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: مساله‌ای در زمینه تولید آب وجود ندارد ضمن اینکه کشش شبکه توزیع آب در اهواز نیز به همین میزان است.

بهنام مریدی تصریح کرد : در خصوص مصرف آب در شهرستان اهواز با توجه به موضوع پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایطی که اکنون در کشور و شهرستان اهواز وجود دارد، مردم روزانه به آب بیشتری نیاز دارند و این مساله باعث افزایش مصرف آب در اهواز شده است.وی با بیان اینکه مصرف آب در شهرستان اهواز با توجه به بیماری کرونا ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است، افزود: پیک مصرف آب در شهرستان اهواز تغییر کرده است و با توجه به شرایطی که در خصوص کروناویروس وجود دارد، شاهد رشد مصرف هستیم و در این زمینه در شرایط پیک مصرف، شبکه دچار کم فشاری می‌شود.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز افزود: در برخی از ساعات شبانه‌روز با توجه به افزایش پیک مصرف توسط شهروندان، شبکه شهرستان اهواز دچار کم فشاری می‌شود و در برخی از مناطق آبی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، فشار پایینی دارد.مریدی با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب اهواز در تولید آب مشکلی ندارد، گفت: مساله‌ای در زمینه تولید آب وجود ندارد ضمن اینکه کشش شبکه توزیع آب در اهواز نیز به همین میزان است. عمر این شبکه بالا است و همچنین با توجه به دیگر شرایط این شبکه، نمی‌توان آب را با فشار بیشتری در آن فرستاد.وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که در زمینه افزایش مصرف آب در شهرستان اهواز وجود دارد، از شهروندان درخواست داریم تا نسبت به مصرف آب به صورت بهینه اقدام کنند و در ساعاتی که شاهد پیک مصرف هستیم، مدیریت مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با اشاره به ساعات پیک مصرف آب در شرایط فعلی خاطرنشان‌کرد: میزان مصرف آب در شهرستان اهواز از ساعت ۱۱ ظهر روند افزایشی به خود می‌گیرد و در ساعت ۱۴ و همچنین ساعت ۱۷ بعدازظهر مصرف آب در اهواز به اوج خود می‌رسد. در این خصوص شهروندان اهواز می‌توانند با مدیریت مصرف، نسبت به بهبود این شرایط کمک کنند.
آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار