گفتگویی اختصاصی نخبگان با دکتر علیرضا ورناصری

دکتر علیرضا ورناصری: ضرورتِ رفع معضلات منطقه با نظرداشتِ اهداف توسعه محورِ ملی

تاریخ انتشار: جمعه 23 اسفند 1398 | 14:19 ب.ظ
دکتر علیرضا ورناصری: ضرورتِ رفع معضلات منطقه با نظرداشتِ اهداف توسعه محورِ ملی زمان مطالعه: ۲ دقیقه خبرگزاری نخبگان در گفتگویی اختصاصی با دکتر علیرضا ورناصری منتخب مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در یازدهمین مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل حضور ایشان در مجلس و برنامه های آتی وی پرداخته است که با هم در زیر می خوانیم: شما قبل از اینکه موفق شدید به مجلس شورای اسلامی راه یابید چگونه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

خبرگزاری نخبگان در گفتگویی اختصاصی با دکتر علیرضا ورناصری منتخب مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در یازدهمین مجلس شورای اسلامی به تشریح دلایل حضور ایشان در مجلس و برنامه های آتی وی پرداخته است که با هم در زیر می خوانیم:


شما قبل از اینکه موفق شدید به مجلس شورای اسلامی راه یابید چگونه چهار حوزه انتخابیه تان را تحلیل کردید ؛ ایا شناخت کاملی نسبت به مشکلات منطقه داشتید ؟

تحلیل بنده از حوزه انتخابیه بر پایه درکِ منطقی از معضلات، پتانسیل ها و تطابقِ پیچیدگی هایِ مشکلات با راهکارهای اجرایی ام‌ است.

حضور مستمرِ بنده در منطقه،مانند یک طرح پژوهشیِ طولانی مدت مرا به اِشراف و آگاهی از تمام ظرفیت های متنوعِ منابع انسانی و طبیعی رسانده است با شکافهای عمیق مردم-مسئولان، ناکارآمدیها، پتانسیل های مغفول مانده و هرآنچه برای برون رفت از مشکلات دیرینِ حوزه لازم است آشنایی داشته و دارم.

 هدف اصلی تان از ورود به انتخابات مجلس چه بود :

معضلات بی شمار منطقه، مثل یک زخم بی التیام مردم شریف چهار شهرستان حوزه انتخابیه ام را آزار می دهد، بنده بدلیل تکلّف و تعهدی که نسبت به مردم شریف منطقه  دارم و بدلیل آشنایی با مشکلات منطقه ،جهت تقلیل و رفع مشکلات بر خود بایسته دیدم در انتخابات شرکت کنم؛در همین جا لازم می دانم از مردم عزیزی که با اعتماد شان موجب راه یابی اینجانب به مجلس شدند تشکر نمایم امیدوارم که شایسته انتخاب شان باشم

از تجربیات قبلی تان بگویید،تا چه اندازه کار اجرایی و کارحقوقی کرده اید،و تا چه اندازه با امور مجلس اشنایی دارید؟

امیدوارم خودستایی قلمداد نشود اما به تعبیر عزیزانی که مرا می شناسند رزومه بنده سرشار از تنوعِ تجارب مدیریتی و اجرایی ست.

از ۱۷ سالگی وارد عرصه های مختلف اجرایی شده ام،بدلیل حضور درجایگاه و بزنگاه های ملی-منطقه ایی تجارب مفیدی کسب کرده ام.

طیِ تجربه مدیریتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام با روندقانونگذاری، توانایی های اجراییِ مجلس وقوانین جاری به آشنایی کامل دست یافته ام.

هم چنین بدلیل حضور مستمر در منطقه و ارتباطات گسترده با تمام اقشار مردمِ شریف منطقه، معضلات و آنچه ریشه های ایجادمشکلات است را بصورت مبسوط میشناسم و قطعا به راهکارهای کاهش معضلات بیشمارکنونیِ حوزه انتخابیه آگاهی دارم.

چه اولویت هایی را در دستور کار دارید؟

این پرسش را بسیار مطرح میکنند.

در این مورد پرسش من هم این است: کدام حوزه از مسائلِ مردم منطقه در رویکرد های اجرایی حائز اولویت نیستند؟

معیشت،اقتصاد،اشتغال،مبارزه با فساد،تلاش جهت اصلاح ساختار بودجه،تلاش جهت ارتقا کارآمدی مجلس و تقویت ساختارهای اجتماعی – فرهنگی؛ همه ی این ها از اَهم اولویت های بنده است.

اهداف تان بیشتر ملی ست یا منطقه ای؟

مبنای اهداف بنده بر اساس ضرورتِ رفع معضلات منطقه با نظرداشتِ اهداف توسعه محورِ ملی خواهد بود.

منطقی نیست که یک نماینده صرفا مشکلات حوزه خود را ارجحیت تام دهد و بارویکردِ غیرمسئولانه مسائل ملی را از دایره شمول اهمیت خارج بداند این برداشت بر اساس اسلوب استراتژیک اندیشی نیست.

تلاش انفرادیِ یک نماینده بدون هماهنگی با ظرفیتهای ملیِ برنامه ریزیِ توسعه پایدار،بدون برآیند مثبت خواهد بود وعدم تعادل و توازن منطقه را بدنبال خواهد داشت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار