نرم افزار خودارزیابی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: جمعه 16 اسفند 1398 | 20:18 ب.ظ
نرم افزار خودارزیابی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه نرم افزار خودارزیابی ریسک ابتلا به بیماری حاد تنفسی کرونا ویروس در این دانشگاه راه‌اندازی شد. مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص به اعتدال نخبگان گفت: این نرم افزار برای کمک به شهروندان برای خودارزیابی احتمال ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی شامل ویروس کرونا و کسب اطلاعات مناسب برای […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نرم افزار خودارزیابی ریسک ابتلا به بیماری حاد تنفسی کرونا ویروس در این دانشگاه راه‌اندازی شد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این خصوص به اعتدال نخبگان گفت: این نرم افزار برای کمک به شهروندان برای خودارزیابی احتمال ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی شامل ویروس کرونا و کسب اطلاعات مناسب برای وضعیت‌های مختلف بیماری است.

دکتر امیر جمشیدنژاد اظهار داشت: در این نرم افزار کاربران می‌توانند با پاسخ به چند سوال، اقدام مناسب را برای حفظ سلامت خود و اطرافیان انجام دهند.
وی افزود: این برنامه با دریافت اطلاعات مراجعه کنندگان به مخاطبان خود می‌گوید که چقدر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شوند و چه مواردی را باید رعایت کنند و علاوه بر آن نیز اطلاعات معتبر آموزشی درباره کرونا و معرفی این ویروس نیز ارائه شده است و علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی  https://corona-pub.ajums.ac.ir/corona.apk مراجعه نمایند.

جمشید نژاد ضمن اشاره به تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان استان اظهار داشت: طی روزهای گذشته نیز نرم افزار راهنمای تشخیص کرونا ویروس ویژه کادر درمان طراحی و راه اندازی شد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: این اپلیکیشن حاصل یک کار مطالعاتی و علمی بر اساس آخرین پروتکل های تشخیصی درمانی بیماری حاد تنفسی کوید ۱۹ توسط تیمی از متخصصین و اعضای هیات علمی گروه بیماری‌های عفونی و مهندسین کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طراحی و توسعه یافته است.

وی ادامه داد: در این نرم افزار الگوریتم راهنمای انجام اقدامات درمانی برای بیماران مشکوک به نحوی طراحی شده است که متخصصین مراکز درمانی بتوانند در هر مرحله از بیماری بر اساس نتایج حاصل از شواهد و آزمایشات انجام شده، اقدام متناسب را انجام دهند.
جمشید نژاد تاکید کرد: تمامی مراحل درمانی همراه با موقعیت جغرافیایی بیمار در پایگاه داده این برنامه جهت پیگیری کردن تمامی مراحل بستری و درمان ثبت و نگهداری می‌شود.
جهت دسترسی پزشکان به این نرم افزار نیز می توان به لینک زیر مراجعه کرد:https://kanoons.ajums.ac.ir/corona.apk

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تا ظهر دیروز پنجشنبه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان  ۵۶ و فوتی ۱۲ نفر گزارش شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ۱۵ اسفند ماه اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد ولی مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان گزارش نشده است./ ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار