عملکرد درخشان فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸

تاریخ انتشار: جمعه 9 اسفند 1398 | 20:37 ب.ظ
عملکرد درخشان فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۸ زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش اعتدال نخبگان صنعت فولاد در ایران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد. فولاد خوزستان به عنوان سازمان سرآمد کشور، بزرگترین عرضه‌ کننده شمش فولادی، دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصاد ملی و بین‌المللی در حال فعالیت است. این مجموعه بزرگ صنعتی با بیش از ۱۱ هزار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش اعتدال نخبگان صنعت فولاد در ایران بیش از ۵۰ سال سابقه دارد. فولاد خوزستان به عنوان سازمان سرآمد کشور، بزرگترین عرضه‌ کننده شمش فولادی، دومین قطب تولید فولاد خام در کشور و یکی از بنگاه‌های پیشرو اقتصاد ملی و بین‌المللی در حال فعالیت است. این مجموعه بزرگ صنعتی با بیش از ۱۱ هزار نیروی انسانی با سطحی قابل‌ قبول از دانش فنی و تکنولوژیک، نقش محوری در تامین فولاد خام را در راستای رشد اقتصادی کشور در دست اجرا دارد. فولاد خوزستان همواره ضمن اولویت‌‌‌ بخشی به تامین مواد اولیه نوردکاران کشور و عرضه شمش در بازار داخلی، مازاد تولید را در بازارهای صادراتی و به بیش از ۲۰ کشور جهان صادر می‌کند. روند افزایشی تناژ تولیدی و ارزش فروش صادراتی طی سال‌های جاری، مهر تاییدی بر این ادعا است.

برنامه پیش‌بینی تولید سال ۹۸ دستیابی به ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولاد است که با گذشت ده ماه از سال، ۳ میلیون و ۱۳۰ هزار تن آن محقق شد. از روند تولید دیگر محصولات شرکت فولاد خوزستان می‌توان به تولید بیش از ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تن آهن اسفنجی، ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تن گندله اشاره کرد.برای ارزیابی اجمالی وضعیت تولید بهترین شاخص رجوع به آمارهاست؛ بیشترین میزان تولید فولاد خوزستان به میزان ۱۲ هزار ۶۵۴ تن مربوط به ۱۴ آذرماه ۹۷ بود که با تلاش و همت فولاد مردان شکستن رکورد در سال ۹۸ در کمتر از دو ماه، سه مرتبه‌ تکرار شد. اولین شیرینی افزایش تولید، در تاریخ ۱۰ آذر ۹۸ با تولید روزانه ۱۲ هزار و ۶۸۹ تن رقم خورد. اما این رقم فوق‌ العاده برای فولاد مردان کافی نبود و ۶ دی‌ماه ۹۸ در فاصله‌ی کمتر از یک ماه، با تولید روزانه‌ ۱۲ هزار و ۷۲۳ تن، رکورد دیگری به ثبت رسید. در شرایطی که تحریم‌ ها به اوج خود رسیده بود،‌ با ثبت تولید روزانه ۱۲ هزار و ۹۹۰ تن در ۲۰ دی‌ ماه ۹۸، فولاد خوزستان برای سومین مرتبه به رکورد تولید دست یافت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار