مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان:

بومی‌سازی تجهیزات صنایع برای برون رفت از مشکلات اقتصادی موثر است

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 دی 1398 | 23:47 ب.ظ
بومی‌سازی تجهیزات صنایع برای برون رفت از مشکلات اقتصادی موثر است زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی محمدی روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت فولاد خوزستان در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با ۱۱ هزار پرسنل ظرفیت بزرگی در زمینه رونق اقتصاد کشور بوده و در حوزه اشتغالزایی نیز تاکنون […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا علی محمدی روز پنجشنبه در آیین امضای تفاهم نامه و عقد قرارداد همکاری مشترک با شرکت فولاد خوزستان در سرسرای دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با ۱۱ هزار پرسنل ظرفیت بزرگی در زمینه رونق اقتصاد کشور بوده و در حوزه اشتغالزایی نیز تاکنون اقدامات خوبی در این شرکت صورت گرفته است.

وی افزود: تولید سالانه سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش فولادی این شرکت را به عنوان یکی از شرکت‌های نمونه کشور معرفی کرده و در حوزه غنی سازی تجهیزات و قطعات نیز به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک بین این شرکت و دانشگاه آزاد نیز گامی موثر جهت رشد تولید، ساخت قطعات مورد نیاز صنایع و جلوگیری از خروج ارز از کشور است.

وی بیان کرد: فولاد خوزستان در زمینه حمایت از شرکت‌های داخلی و همچنین جذب نیروهای متخصص بومی استان در سال‌های اخیر گام‌های موثری برداشته و امید است با امضای این تفاهم نامه‌ها و عقد قرارداد بین دانشگاه و صنعت، ضمن رونق تولید بتوانیم بخش عمده‌ای از معضل اشتغال را برطرف کنیم.

آینده پژوهی از اهداف مهم صنعت و دانشگاه است

همچنین حجت السلام فرج الله براتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: یکی از ماموریت‌های جدید دانشگاه آزاد شناخت مسائل و مشکلات صنایع و رفع این موانع است.

وی افزود: اکنون برای عملیاتی کردن پروژه‌های مختلف در صنایع و آموزش‌های کوتاه مدت برای کارکنان در صنعت استان با استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی اقدامات لازم صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان گفت: تاکنون جلسات متعددی با صنایع استان برای انتقال دانش به صنعت برگزار و همواره بر توجه هرچه بیشتر به طرح‌های دانش بنیان، علمی و پژوهشی تاکید شده است.

وی یادآور شد: پیش از این نیز تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه آزاد و شرکت ملی حفاری ایران در زمینه ساخت یک دستگاه برای مته حفاری امضا شد که باتوجه به عملکرد موفق این دستگاه، قرارداد آن بزودی منعقد می‌شود.

حجت الاسلام براتی گفت: این دستگاه تاکنون از کشور چین وارد شده و عمر مفید آن حدود ۲ ماه بود اما متخصصان دانشگاه آزاد موفق به ساخت دستگاهی شدند که اکنون ۶ ماه است در صنعت حفاری مورد استفاده قرارگرفته و جوابگو بوده است.

آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک و انعقاد قرارداد همکاری با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در زمینه های تحقیقاتی ،علمی و پژوهشی بین دانشگاه آزاد اسلامی اهواز و شرکت فولاد خوزستان روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان در سرسرای داشگاه آزاد اهواز برگزار شد.

همچنین قراردادی بین دانشگاه آزاد و فولاد خوزستان در زمینه های پژوهشی با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال امضا شد که قرار است این طرح ظرف مدت سه سال اجرایی شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار