با توجه به آغاز فصل بارندگی، شهردار اهواز اعلام کرد: ستاد ویژه حل معضل فاضلاب اهواز باید تشکیل شود

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 مهر 1398 | 19:05 ب.ظ
با توجه به آغاز فصل بارندگی، شهردار اهواز اعلام کرد: ستاد ویژه حل معضل فاضلاب اهواز باید تشکیل شود زمان مطالعه: ۲ دقیقه جلسه بررسی وضعیت ساماندهی نخاله های ساختمانی و آمادگی جهت فصل بارندگی با حضور شهردار اهواز، سنواتی رییس شورای اسلامی شهر، موسوی زاده و حاجتی اعضای شورای اسلامی  شهر اهواز، سعیدی نیا قائم مقام شهردار اهواز، عالیپور معاون خدمات شهری و مدیران مناطق هشتگانه برگزار شد. در این جلسه شهردار اهواز گفت: با توجه به […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جلسه بررسی وضعیت ساماندهی نخاله های ساختمانی و آمادگی جهت فصل بارندگی با حضور شهردار اهواز، سنواتی رییس شورای اسلامی شهر، موسوی زاده و حاجتی اعضای شورای اسلامی  شهر اهواز، سعیدی نیا قائم مقام شهردار اهواز، عالیپور معاون خدمات شهری و مدیران مناطق هشتگانه برگزار شد.
در این جلسه شهردار اهواز گفت: با توجه به آغاز فصل بارندگی و آبگرفتگی معابر و خیابانها، باید تدابیر لازم جهت این موضوع اندیشیده شود تا از بحران های احتمالی در این زمینه پیشگیری کنیم.چند پروژه عمرانی شهرداری نیز به دلیل موضوع فاضلاب تبدیل به یک بحران شده است که هیچ دلیلی از سوی شرکت آب و فاضلاب قابل توجیه نیست و ما این موضوع را به استاندار محترم خوزستان نیزاعلام کرده ایم و باید در این خصوص تصمیمی اتخاذ شود.
موسی شاعری افزود: زیرساخت های فاضلاب در مناطق هشتگانه دچار مشکل است و مردم از شرایط موجود ناراضی هستند و متاسفانه همه اتهام ها نیز متوجه شهرداری است درحالیکه متولی این موضوع شرکت آب و فاضلاب اهواز است.۱۳ خط اصلی وجود دارد که فاضلاب کار کرده نیمه کاره است و اتصال ندارد و باید در این زمینه رویکرد واحدی را در پیش بگیریم.
شهردار اهواز همچنین خواستار تشکیل ستاد ویژه ای جهت حل معضل فاضلاب با توجه به بارندگی های پیش رو که فشارهای زیادی را به مدیریت واحد شهری وارد می کند، شد.
وی یکی دیگر از مشکلات شهر اهواز را وجود نخاله های پراکنده در سطح مناطق برشمرد و عنوان کرد: این وضعیت شرایط نامناسبی را در سطح شهر ایجاد کرده است که نیازمند یک طرح جامع جهت رسیدگی به وضع نخاله ها هستیم.
شاعری همچنین به وظایف شورا به عنوان یک نهاد بالا دستی اشاره و تصریح کرد: شورا ناظر بر عملکرد شهرداری است و باید ایرادات را دیده و تذکر دهد و بدنبال برطرف کردن آنها باشد و ما به این موضوع به چشم فرصت نگاه کرده تا پیگیر مطالبات مردم باشیم.
شهردار اهواز ادامه داد: به دلیل مشکلات متعدد، برخی از مشکلات شهری مورد غفلت واقع شده ،البته کمیسیون های مختلفی در شورای شهر وجود دارد که موضوعات شهری را دنبال می کنند و بر موضوعات تقسیم بندی و اعضای شورای شهر نظارت می کنند.
وی ادامه داد: شهر اهواز دارای مشکلات فراوانی است که حل آنها نیازمند همدلی و همکاری کلیه دستگاه هاست.همه دغدغه مشکلات شهر را دارند و باید با یک رویکرد علمی و خرد جمعی به سمت حل مشکلات حرکت و با اراده ویژه ای این مسئله را دنبال کنیم.
شاعری در خصوص پروژه قطار شهری نیز گفت: منابع ما جوابگوی هزینه های پروژه قطار شهری نیست و باید دولت و مدیریت ارشد استان و نمایندگان استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کنند. البته اتفاقات خوبی درباره قطار شهری اهواز در حال رخ دادن است که امیدواریم مشکل حل شده و مردم شاهد حرکت قطار بر روی ریل ها باشند و پس از سالها،فاز نخست این پروژه به بهره برداری برسد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار