مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب اهواز: سیل ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب اهواز خسارت وارد کرد

تاریخ انتشار: شنبه 13 مهر 1398 | 01:37 ق.ظ
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب اهواز: سیل ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب اهواز خسارت وارد کرد زمان مطالعه: ۲ دقیقه حدود سه هزار میلیارد ریال پروژه برای بهبود شبکه فاضلاب تعریف شده تا پیش از آغاز بارندگی ها نیازمند جذب اعتباراتیم مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب اهواز گفت: سیل امسال حدود چهار هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب اهواز خسارت زد که تاکنون حدود سه هزار میلیارد ریال پروژه برای بهبود شبکه فاضلاب […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حدود سه هزار میلیارد ریال پروژه برای بهبود شبکه فاضلاب تعریف شده تا پیش از آغاز بارندگی ها نیازمند جذب اعتباراتیم

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب اهواز گفت: سیل امسال حدود چهار هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال به شبکه آب و فاضلاب اهواز خسارت زد که تاکنون حدود سه هزار میلیارد ریال پروژه برای بهبود شبکه فاضلاب تعریف شده و برای تکمیل آنها به تزریق منابع مالی نیازمندیم تا پیش از آغاز زمان بارندگی بخشی از آنها را تکمیل کنیم.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا اهواز، بهنام مریدی  در نشست تخصصی بررسی مشکلات آب و فاضلاب اهواز در استانداری خوزستان بیان کرد: حدود ۸۰ درصد آب مورد نیاز شهر اهواز از طریق خط انتقال آب غدیر و حیات و ۲۰ درصد نیز از طریق رودخانه کارون تامین می شود و یکی از مشکلات این شهر نبود مخزن ذخیره آب است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد میزان آب تولیدی در هر شهر باید در مخزن ذخیره نگهداری شود اما در اهواز به دلیل نبود مخازن مناسب تنها حدود ۲۰ درصد از این مقدار ذخیره می شود، در صورت بروز مشکل در تصفیه خانه ها نمی توان آب شرب مشترکان را تامین کرد.

مریدی گفت: در اثر سیل اخیر ۲۲۰ نقطه از شبکه فاضلاب اهواز دچار ریزش شد که  ۳۰ مورد آن  شرایط بدتری نسبت به مابقی داشت به همین دلیل به مناقصه گذاشته شد و با ترک تشریفات پیمانکار آن انتخاب شد.

مریدی یادآور شد: همچنین اسکله های شرکت آبفا اهواز در اثر سیل اخیر خسارت دیده اند که لایروبی آنها یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: کلکتور فاضلاب شرق اهواز تاکنون سه بار به مناقصه گذاشته شده که شرکت کیسون به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شده است، برآورد ریالی برای انجام این پروژه ۲هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آبفا اهواز درخصوص تصفیه خانه شرق اهواز گفت: درحال حاضر این تصفیه خانه ۲۰ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز را تصفیه می  کند، با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال حدود ۸۰ هزار متر مکعب به ظرفیت این تصفیه خانه افزوده می شود.

وی ادامه داد: تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز نیز باید از طریق فاینانسور خارجی احداث شود که رقم مورد نیاز برای ساخت آن ۳۹.۱ میلیون یورو است، این پروژه حدود ۱۰ سال بلاتکلیف مانده بود اما با پیگیری استاندار خوزستان خط اعتباری آن گشایش یافت.

مریدی خاطر نشان کرد: قرار است ۸۵ درصد اعتبار مورد نیاز این پروژه از طریق فاینانسور چینی و ۱۵ درصد توسط کشور ایران تامین شود.

وی ادامه داد: طبق طرح جامع فاضلاب برای شهر اهواز ۶۶ عدد ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده با این وجود درحال حاضر ۱۷۰ ایستگاه پمپاژ در این شهر وجود دارد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار