معاون خدمات شهری شهرداری اهواز:

ساماندهی وانتی‌ها و دستفروشان مسائل امنیتی و اجتماعی دارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 27 شهریور 1398 | 08:32 ق.ظ
ساماندهی وانتی‌ها و دستفروشان مسائل امنیتی و اجتماعی دارد زمان مطالعه: ۳ دقیقه معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه موضوع ساماندهی وانت‌بارها و دستفروشان در بر گیرنده مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: البته این مساله رو به بهبود است و زمین‌هایی برای ساماندهی این افراد در نظر گرفته شده است. به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، علیرضا عالی‌پور در نودمین جلسه شورای […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با بیان اینکه موضوع ساماندهی وانت‌بارها و دستفروشان در بر گیرنده مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است، گفت: البته این مساله رو به بهبود است و زمین‌هایی برای ساماندهی این افراد در نظر گرفته شده است.

به گزارش نخبگان و به نقل از ایسنا، علیرضا عالی‌پور در نودمین جلسه شورای شهر اهواز که دیروز (۲۶ شهریورماه) در سالن جلسات شورا با موضوع پاسخ شهردار به سوالات عضو شورا برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سد معبر از طریق وانت‌بارها و دستفروشان ارتباط مستقیمی با وضعیت عمومی معیشت مردم دارد. با توجه به شرایط فعلی کشور، این وضعیت نه تنها در اهواز بلکه در دیگر نقاط کشور تشدید یافته است. دستفروشی نه‌ تنها در ایران بلکه در جهان شایع شده است.

وی افزود: موضوع دستفروشان موضوع جدیدی نیست و از قبل در اهواز وجود داشته است. با توجه به اینکه جمعیت حاشیه‌نشین زیادی در اهواز ساکن هستند و اطراف اهواز نیز از طریق ساخت و ساز و سکونت‌گاه‌های غیررسمی کاملا باز است و با توجه به بافت فرهنگی اهواز، این شرایط حادتر شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: از سوی شهرداری تهران اعلام شده بود که ۹۰ نفر از نیروهای اجرائیات برکنار شده‌اند که ۶۰ درصد این موارد به دلیل قصور و اهمال و ۴۰ درصد به دلیل فحاشی بوده است. آیا تاکنون در شهرداری اهواز چنین پاکسازی در گذشته انجام شده بود؟

عالی‌پور بیان کرد: پس از انتصاب آقای شاعری یکی از مسائلی که به مراتب تکرار می‌شد، موضوع ساماندهی دستفروشان و وانت‌بارها بود که در این راستا جلسات زیادی برگزار شد و به دستور وی، دو جلسه شورای تامین نیز در این راستا تشکیل شد.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که جهت انسجام بود، برگزاری جلسات صبحگاهی برای نیروهای اجرائیات بود که این جلسات تشکیل شده‌اند. همچنین یکی دیگر از تذکرات وی بازسازی مجدد نیروی انسانی واحد پیشگیری از تخلفات شهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به پاکسازی کامل دستفروشان خیابان سلمان‌ فارسی، عنوان کرد: تعداد دستفروشان خیابان سلمان فارسی ظرف یک ماه گذشته به صفر رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی خدمات شهری در دوره چهار ماهه گذشته، گفت: توقیف بیش از ۴۰ دستگاه وانت‌بار و موتور سه‌چرخ عرضه‌کننده میوه و تره‌بار و انتقال آنها به پارکینگ، جمع‌آوری کامل میوه‌فروشان خیابان شریعتی جنب مسجد انصار، جمع‌آوری بیش از ۲۵۰ مورد تابلوهای سیار اتوبان آیت‌الله بهبهانی حدفاصل فلکه جمهوری تا خیابان امام شرقی، جمع‌آوری کامل ماهی‌فروشان خیابان آخر آسفالت نبش رازی تا فلکه شریعتی، جمع‌آوری چادرفروشان خیابان شریعتی تا پل سیاه، پاکسازی و جمع‌آوری حدود ۵۰ درصد دستفروشان و وانت‌بارهای واقع در خیابان کارگر شرقی گلستان و پاکسازی و جمع‌آوری دستفروشان و وانت‌بارهای واقع در مسیر خانه‌سازی از سه‌راهی خرمشهر تا میدان پلیس برخی از اقدامات انجام شده در این مدت هستند.

عالی‌پور بیان کرد: زمانی که می‌خواهیم دستفروشان و یا وانت‌بارها را جمع‌آوری کنیم با نیروهای ما درگیر می‌شوند و عموما نیروهای ما در محاکم قضایی بی‌پناه هستند. ۹۰ درصد نیروهای اجرائیات ما دارای آثار ضرب و شتم هستند و شکستگی استخوان دارند. یک بار زمانی که عذر یکی از نیروها را خواستیم، عنوان کرد که دو پای وی قطع است و هر دو پای وی پلاتین دارد.

وی تصریح کرد: زمانی می‌بینیم یک کامیون یک خیابان را می‌بندد و اخیرا در شهر این موارد مشاهده می‌شود، آیا پلیس راهنمایی رانندگی نمی‌تواند این خودرو را جریمه کند؟ بنابراین در برخی مباحث نباید شهرداری یک‌تنه ورود کند. اگر به دست خودمان شهرداری را متهم اول این مباحث کنیم، یقینا استراحت‌باش و آزادباشی به تمام دستگاه‌های دیگر که باید همکاری کنند، داده‌ایم.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: موضوع ساماندهی وانت‌بارها و دستفروشان در بر گیرنده مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی است. البته این مساله رو به بهبود است و زمین‌هایی برای ساماندهی این افراد در نظر گرفته شده است. این مباحث از زمان آقای کتانباف پیگیری می‌شد. در زمان آقای شاعری نیز در جلسه‌ای مقرر شده که در منطقه سه زمینی به ما اختصاص بدهند تا دستفروشان زرگان ساماندهی شوند.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار