افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی و بهره برداری از ۱۸ واحد تولیدی در هفته دولت

تاریخ انتشار: جمعه 8 شهریور 1398 | 22:47 ب.ظ
افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی و بهره برداری از ۱۸ واحد تولیدی در هفته دولت زمان مطالعه: ۲ دقیقه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه ورود سرمایه گذاران و تحریم کشور وجود دارد، کمی شرایط برای جذب سرمایه گذار دشوار است ولی جذابیت برای حضور سرمایه گذاران خارجی در استان خوزستان وجود دارد. اخلاق محمدیان شامگاه پنج شنبه ۸ شهریور در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه هفته […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به مشکلاتی که در زمینه ورود سرمایه گذاران و تحریم کشور وجود دارد، کمی شرایط برای جذب سرمایه گذار دشوار است ولی جذابیت برای حضور سرمایه گذاران خارجی در استان خوزستان وجود دارد.

اخلاق محمدیان شامگاه پنج شنبه ۸ شهریور در نشست خبری در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز، اظهار کرد: در هفته دولت ۴۴ پروژه عمرانی در شهرک های صنعتی استان با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: همچنین ۱۸ واحد تولیدی با اشتغالزایی ۵۰۱ نفر و با سرمایه گذاری ۴۲۶ میلیارد تومان در هفته دولت در شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تصریح کرد: ۹ واحد نیز با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان کلنگ زنی شده است و امیدوارم شاهد افتتاح این واحدهای صنعتی در آینده ای نزدیک باشیم.

محمدیان ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه ورود سرمایه گذاران و تحریم کشور وجود دارد، کمی شرایط برای جذب سرمایه گذار دشوار است ولی جذابیت برای حضور سرمایه گذاران خارجی در استان خوزستان وجود دارد.

وی گفت: تلاش کردیم که طی سال های اخیر شهرک جدید احداث نشود ولی با توجه به ظرفیت شهرستان هایی مثل کارون با توجه به نزدیکی به اهواز امکان احداث شهرک صنعتی وجود دارد زیرا می تواند سرریز جمعیتی واحدها به این شهرستان منتقل شود.

محمدیان با بیان اینکه ۷۳ شهرک در استان داریم، افزود: واحدهای صنعتی که برای فعالیت های خود به تسهیلات بانکی نیاز دارند می توانند با مراجعه به سازمان صنعت و معدن طرح خود را به کارگروه های مربوطه ارائه و پس از آن نسبت به دریافت تسهیلات مورد نیاز خود اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار کرد: بر اساس جواز تأسیس و پروانه بهره برداری حدود یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی استان وجود دارد و حدود ۲۶ هزار نفر نیز در این واحدها مشغول به کار هستند. این میزان اشتغال به صورت کامل شفاف نیست چون برخی واحدها بعد از چند سال فعالیت با ظرفیت کمتر کار می کنند.

وی در خصوص بحث شهرک های صنعتی مشترک با کشورهای همسایه ادامه داد: بحث شهرک های مشترک را از چند سال قبل با کشورهای همسایه دنبال کردیم ولی چون قوانین مشخصی در کشور برای این موضوع پیش بینی نشده بود به یک چارچوب مشخصی نرسیدیم ولی به دنبال آن هستیم تا منطقه در فتح المبین شوش یک شهرک مشترک را راه اندازی کنیم و اکنون مطالعات آن را انجام می دهیم.

محمدیان تصریح کرد: همه هدف ما این است که بتوانیم وسیله ای برای ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری باشیم و تا جایی که توانمندی در این شهرک ها است به بهترین نحو این کار را انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا شرایط سرمایه گذاری در استان را تسهیل کنیم، گفت: سال گذشته روند رو به رشد بسیار خوبی را در بحث سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی داشتیم و امسال نیز تلاش می کنیم تا شرایط خوبی را برای استان رقم بزنیم

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار