دکتر نظری رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خوزستان: در سال ۹۷ صادرات غیرنفتی خوزستان ۲/۸ میلیارد دلار بود

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 خرداد 1398 | 16:25 ب.ظ
دکتر نظری رئیس سازمان صنعت معدن تجارت خوزستان: در سال ۹۷ صادرات غیرنفتی خوزستان ۲/۸ میلیارد دلار بود زمان مطالعه: ۲ دقیقه اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در سال جاری به ریاست دکتر شریعتی استاندار خوزستان ، سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان و دیگر اعضای این کارگروه تشکیل شد . به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در سال جاری به ریاست دکتر شریعتی استاندار خوزستان ، سرپرست معاونت امور هماهنگی اقتصادی استانداری ، رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت خوزستان و دیگر اعضای این کارگروه تشکیل شد .

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان : دکتر نظری رییس این سازمان و دبیرکارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در این جلسه بر اهمیت صادرات غیرنفتی و لزوم توسعه و افزایش آن با توجه به شرایط تحریم تاکید کرد و خواستار ایجاد زیرساخت های لازم پایانه های چزابه و شلمچه و انجام مصوبات توسط اعضاء و ارائه گزارش کتبی به دبیرخانه کارگروه شد. دکتر نظری افزود : برنامه راهبردی صادرات غیرنفتی استان درسال ۹۸ ، رسیدن به مرز صادرات ۳/۹ دلار به شرط انجام الزامات آن می باشد.

وی صادرات غیرنفتی استان درسال ۹۷ را بالغ بر ۲/۸ میلیارد عنوان و اظهار کرد : صادرات از مرز چزابه درسال ۹۷ از لحاظ وزنی ۱۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۱۷ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است .

به گزارش اعتدال نخبگان، دکتر نظری با اشاره به مشکلات موجود در پایانه مرزی شلمچه گفت : عدم نصب xray کامیونی در پایانه، ممنوعیت صادرات آبزیان و مرغ و تخم مرغ از مرز شلمچه و عدم وجود گیت مناسب جهت استقرار تجار ایران و عراق از جمله مشکلات مربوط در پایانه مرزی شلمچه است.

دکتر شریعتی استاندار خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به شرایط تحریم مجوز واردات از مرز شلمچه می بایست از اول خردادماه عملیاتی شود و گمرک استان سریعاً مقدمات کار را انجام دهد. وی افزود: XRAY کامیونی نیز در مرز شلمچه در اسرع وقت ممکن نصب گردد. وی در خصوص تأمین زمین جهت انبار شرکت سیمان العمار دستور داد که گروهی مرکب از مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، گمرک استان و هنگ مرزی از منطقه بازدید و گزارش تهیه و در جلسه آتی کارگروه مطرح نمایند وی اظهار داشت که کلیه تصمیمات، موارد و مشکلات در خصوص صادرات و مرزهای تجاری استان پس از طرح در کمیته های کارشناسی و دبیرخانه کارگروه، در جلسات کارگروه مطرح و تصمیم گیری شود.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر گردید با توجه به مقدمات کار انجام شده و رفع نواقص موجود درپایانه شلمچه فعالیت واردات از مرز مذکور از اول خردادماه سالجاری رسماً شروع گردد، و با توجه به مصوبه کارگروه مورخ ۱۴/۱۲/۹۷ اختصاص کد ترانزیت به پایانه چزابه توسط گمرک استان سریعاً پیگیری شود همچنین در این جلسه برنامه راهبردی صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۸ با چشم انداز صادرات ۳/۹ میلیارد دلار مطرح و مورد تصویب قرار گرفت

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار