نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و نهم

تاریخ انتشار: جمعه 20 اردیبهشت 1398 | 16:08 ب.ظ
نگاهی به دیدار نمایندگان خوزستان در هفته بیست و نهم زمان مطالعه: ۵ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل ازایرنا هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند این در حالی است که […]
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل ازایرنا هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی برگزار می شود که تیم های استقلال خوزستان و نفت آبادان در خانه و تیم های فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بیرون از خانه برابر رقبای خود به میدان می روند این در حالی است که تیم استقلال خوزستان به لیگ یک سقوط کرده و تیم نفت مسجدسلیمان برای بقا در لیگ نیاز مبرمی به برد دارد.

** پیکان – نفت مسجدسلیمان

در این هفته از رقابت ها تیم های پیکان و نفت مسجدسلیمان در حالی به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی نفتی ها در این دیدار تاثیری به سزایی در جایگاه آن ها در جدول رده بندی خواهد داشت و تا حدودی بقای این تیم را در لیگ تضمین می کند.
تیم نفت مسجدسلیمان در نیم فصل دوم رقابت ها با علیرضا مرزبان نتایج ضعیفی کسب کرد و این موضوع باعث شد مسئولان باشگاه فیروز کریمی را جایگزین این مربی کنند. وجود مشکلات مالی و حواشی اطراف تیم نفت مسجدسلیمان در نیم فصل اول رقابت ها، آسیب جدی به تیم وارد کرد و این امر موجب شد این نماینده خوزستان شرایط نامطلوبی در جدول رده بندی داشته باشد و اکنون برای بقا در لیگ تلاش کند.
جدال کریمی و فرکی به عنوان سرمربی های ۲ تیم که زمانی با یکدیگر همکلاسی بودند از نکات جالب توجه در این دیدار است؛ از یک سو کریمی امیدوار است در تهران و برابر پیکان به امتیاز حساس این جدال دست یابد از سوی دیگر فرکی نیز که در نیم فصل دوم هدایت پیکان را بر عهده گرفته، برای کسب جایگاه ششمی در جدول تلاش می کند و امیدوار است با پیروزی برابر نفت مسجد سلیمان رتبه ‌تیم پیکان را در جدول ارتقا دهد.
با این تفاسیر زنگ خطر سقوط به لیگ یک برای تیم نفت مسجدسلیمان به صدا درآمده و شاگردان کریمی اگر به دنبال بقا در لیگ هستند باید از ۲ بازی باقی مانده خود امتیاز کسب کنند؛ نفتی های مسجدسلیمان در صورت پیروزی در دیدار با تیم پیکان ۲۴ امتیازی شده و جایگاه خود را در رده چهاردهم تثبیت می کنند.

** استقلال خوزستان – سایپا

استقلال خوزستان که هم اکنون با کسب سه برد، ۹ تساوی و ۱۶ باخت در مکان شانزدهم رده بندی قرار دارد در این هفته به مصاف تیم سایپا می رود که حال و روز خوبی دارد و با ۳۵ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد؛ نارنجی پوشان پایتخت چند روز گذشته علی دایی سرمربی خود را برکنار کردند و ابراهیم صادقی را جایگزین وی کردند که این موضوع می تواند به نتیجه گرفتن آبی های خوزستانی در این دیدار کمک کند.
بی شک یکی از بزرگ ترین معضلاتی که در لیگ هجدهم گریبان استقلال خوزستان (قهرمان سابق لیگ) را گرفت، کسر ۶ امتیاز از این تیم و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات زمستانی این تیم بود. به گفته اکثر کارشناسان فوتبال ایران کم شدن ۶ امتیاز از اندوخته های استقلال خوزستان، زمینه ساز سقوط این تیم شایسته خوزستانی به لیگ یک شد.
پرونده طلب دیوید ساکونی که مربوط به ۲ فصل قبل بود و موجب کسر امتیاز تیم استقلال خوزستان شد در زمان مقرر خود کاملا قابل حل و فصل بود اما با بی توجهی مسئولان وقت دستمزد این بازیکن پرداخت نشد تا اینکه بدهی بیشتر شود و نهایتا کار به شکایت و حکم فیفا بکشد.
نتیجه این دیدار برای هیچ یک از ۲ تیم اهمیت چندانی ندارد؛ تیم استقلال خوزستان که هفته گذشته با باخت به استقلال تهران به لیگ یک سقوط کرد از سوی دیگر برد تیم سایپا در این دیدار نمی تواند آن ها را به کسب سهمیه آسیایی و یا قهرمانی درلیگ امیدوار کند.
آبی های خوزستان هفته گذشته مقابل هم نام پایتخت نشین خود تیم استقلال تهران شانزدهمین باخت خود را در لیگ تجربه کردند و یکی از بدترین فصل های خود را لیگ برتر ایران تجربه کردند.

** ذوب آهن – فولاد

در این هفته از رقابت ها تیم های ذوب آهن و فولاد در حالی به مصاف یکدیگر می روند که پیروزی فولادی ها در این دیدار تاثیری در جایگاه آنها در جدول رده بندی نخواهد داشت.
فولادی ها در این فصل به همراه افشین قطبی تاکنون چهار شکست تجربه کردند و این موضوع باعث شد تا آن ها کسب سهمیه آسیایی و قهرمانی در لیگ را از دست دهند؛ شاگردان قطبی در چند بازی گذشته نشان دادند که در بازی های بیرون از خانه می توانند برای حریفان مشکل ساز هستند.
از آن جا که پنج تیم برای قهرمانی در لیگ تلاش می کنند رقابت برای کسب عنوان ششمی بسیار حساس است و تیم فولاد که بالاترین بخت را برای کسب این مقام در جدول دارد هر چند شاگردان قطبی ۲ بازی دشوار در هفته های پایانی فصل خواهند داشت.
تیم فولاد خوزستان در این هفته به مصاف ذوب آهنی می رود که بعد از قطعی شدن صعود به مرحله بعد رقابت های باشگاه های آسیایی، از روحیه بسیار بالایی برخوردار است و می خواهد موفقیت های نیم فصل دوم خود را با کسب رتبه ششم در لیگ تکمیل کند.
فولادی ها که در فصل های ۸۴-۸۳ و ۹۳-۹۲ موفق به قهرمانی در لیگ برتر ایران شدند با آمدن قطبی این امیدواری برای آنها به وجود آمد که باز هم شانس قهرمانی در لیگ و یا کسب سهمیه آسیایی را داشته باشند اما شکست مقابل تیم های استقلال، نساجی، سایپا و نفت آبادان موجب شد که این فرصت را از دست بدهند.
حال باید دید افشین قطبی در برابر تیم جوان و جنگنده ذوب آهن که برای بهبود جایگاه خود در جدول نیاز به سه امتیاز بازی دارد چه تفکری در پیش خواهد گرفت تا بتواند علاوه بر کسب یک نتیجه ایده آل، با دست پر به اهواز برگردد. هم اکنون تیم های فولاد و ذوب آهن با نتایج ۳۷ و ۳۶ امتیاز به ترتیب در رده های ششم و هفتم رده بندی هستند.

** نفت آبادان – استقلال تهران

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان هفته گذشته در یک دیدار بیرون از خانه برابر تیم نساجی به یک پیروزی شیرین رسید و این موضوع باعث شد که برزیلی های فوتبال ایران از منطقه خطر فاصله بگیرند و اکنون در میانه جدول قرار بگیرند.
پیروزی مقابل نساجی مازندران در هفته بیست و هشتم لیگ، چهارمین برد متوالی نفتی ها در این فصل به شمار می رود که این تعداد پیروزی در تاریخ حضور نفت آبادان در لیگ برتر بی سابقه بوده است همچنین این موضوع باعث شد تا طلایی پوشان آبادانی در طول سال های حضورشان در لیگ برتر به بهترین جایگاه خود در جدول رده بندی دست یابند.
نفت آبادان که پیش از آغاز هفته بیست و پنجم با ۱۵ تساوی به سلطان تساوی ها مشهور بود درهفته های اخیر دست به شاهکاری بزرگ زد و در چهار هفته متوالی موفق شد حریفانش را یکی پس از دیگری از پیش رو بردارد.
تیم نفت آبادان در این هفته میزبان تیم قدرتمند استقلال است که هفته گذشته برابر استقلال خوزستان یک پیروزی شیرین کسب کرد؛ صنعت نفت آبادان پس از گذشت ۲۸ هفته از رقابت ها، ۱۵ مساوی، هفت باخت و ۶ برد به دست آورده و در مکان نهم رده بندی قرار دارد. نفتی ها در صورت پیروزی برابر استقلال می توانند ۲ پله در جدول صعود کنند.
مصاف تیم های نفت آبادان و استقلال تهران در شرایطی برگزار می شود که بازی رفت ۲ تیم در تهران با نتیجه سه بر صفر به سود تیم استقلال به پایان رسید.
به گزارش ایرنا تا پایان لیگ، ۲ هفته باقی مانده و سه نماینده خوزستان می توانند با نتیجه گیری مناسب و برطرف کردن نقاط ضعف و جلب رضایت خاطر هوادارانشان جایگاهشان را در جدول بهبود دهند.
دیدار نمایندگاه خوزستان در هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح ذیل است:
شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه:
استقلال خوزستان – سایپا (ساعت ۲۱:۳۰ ورزشگاه شهدای فولاد)
نفت آبادان – استقلال تهران (ساعت ۲۱:۳۰ ورزشگاه تختی آبادان)
پیکان تهران – نفت مسجدسلیمان (ساعت ۲۱:۳۰ ورزشگاه شهدای شهر قدس)
ذوب آهن – فولاد (ساعت ۲۱:۳۰ ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار