شهردار اهواز خبر داد:

درخواست ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری اهواز

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 | 11:04 ق.ظ
درخواست ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری اهواز زمان مطالعه: < 1 دقیقه شهردار اهواز از ارسال درخواست ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به وزارت کشور برای پروژه قطار شهری اهواز برای سال ۹۸ خبر داد. به گزارش نخبگان، منصور کتانباف در گفت‌وگویی اظهار کرد: مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جهت پروژه قطار شهری اهواز، در روزهای پایانی سال ۹۷ صادر و مجوزهای لازم […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شهردار اهواز از ارسال درخواست ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به وزارت کشور برای پروژه قطار شهری اهواز برای سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش نخبگان، منصور کتانباف در گفت‌وگویی اظهار کرد: مجوز انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان جهت پروژه قطار شهری اهواز، در روزهای پایانی سال ۹۷ صادر و مجوزهای لازم اخذ شده است. همچنین به زودی پس از پایان فرآیندها این اوراق در بازار ثانویه بورس به فروش می‌رسد.

شهردار اهواز ادامه داد: برای سال ۹۸ نیز ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را درخواست کرده‌ایم که با توجه به محدودیت‌های وزارت کشور، احتمالا با بخشی از این مبلغ موافقت خواهد شد. در حال حاضر مشغول آماده کردن لایحه و ارسال به شورای اسلامی شهر جهت اخذ مجوز هستیم تا در صورت تصویب شورای اسلامی شهر، امیدواریم با موافقت و همکاری بانک مرکزی جمهوری اسلامی بتوانیم از این ظرفیت برای پیشبرد پروژه قطار شهری اهواز بهره ببریم./ایسنا

وی با اشاره به جلسه روز دوشنبه شهرداران کلانشهرها در بانک مرکزی گفت: در این جلسه که با حضور دکتر کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی، دکتر میرمحمدصادقی مدیر دایره اعتبارات این بانک، تعدادی از شهرداران کلانشهرها، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری اهواز، سایر مدیران عامل سازمان‌های حمل و نقل ریلی کشور و مدیران ستادی سازمان شهرداری‌های کشور تشکیل شد، موضوعاتی مانند موضوع پیگیری اوراق مشارکت ۹۷، رفع موانع و تسریع در تحصیل اوراق مشارکت سال ۹۸ جهت طرح‌های بازآفرینی شهری، حمل و نقل عمومی و قطار شهری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کتانباف بیان کرد: در سال‌های گذشته فرآیند ابلاغ مجوز انتشار اوراق مشارکت با زمان زیادی انجام می‌شد و این امر باعث می شد اکثر شهرداری‌ها نتوانند از این تسهیلات بهره‌برداری کنند. بنابراین مقرر شد فرآیند ابلاغ از سوی بانک مرکزی در سال جاری حداکثر تا شهریورماه انجام شود.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار