ثبت ملی ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت در مسجدسلیمان

تاریخ انتشار: پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 | 11:00 ق.ظ
ثبت ملی ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت در مسجدسلیمان زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت به عنوان ثبت فرهنگی و ملی خبر داد. به گزارش نخبگان، مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر افزود: پس از مذاکرات متعدد و پیگیری های فراوان با سازمان میراث فرهنگی کشور، تأسیسات نفتی بی بیان شامل […]
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از ثبت ۲ اثر دیگر از تأسیسات قدیمی صنعت نفت به عنوان ثبت فرهنگی و ملی خبر داد.

به گزارش نخبگان، مهندس قباد ناصری با اعلام این خبر افزود: پس از مذاکرات متعدد و پیگیری های فراوان با سازمان میراث فرهنگی کشور، تأسیسات نفتی بی بیان شامل “کارخانه تقطیر” و “پالایشگاه و کارخانه گوگرد سازی” به عنوان آثار فرهنگی و ملی پذیرفته و ثبت شدند.

وی گفت: براساس نامه رسمی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور این دو اثر پس از انجام تشریفات قانونی با شماره های ۳۱۷۲۵ و ۳۱۷۲۴ در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردیده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز کارخانه تولید برق تمبی نیز بعنوان یک اثر ملی و فرهنگی ثبت شده است اظهار داشت: ثبت این تأسیسات نفتی متضمن حفظ هویت و پیشینه تاریخی صنعت نفت در این منطقه و راه اندازی موزه گنجینه نفت در این منطقه را اهمیتی مضاعف می بخشد.

لازم به توضیح است که مقارن با کشف و فوران نفت در تاریخ پنجم خرداد ۱۲۸۷ خورشیدی از چاه شماره یک مسجدسلیمان، صنعت نفت در ایران شکل گرفت و تأسیسات مورد نیاز صنعت نفت از قبیل کارخانه تقطیر، کارخانه گوگرد، پالایشگاه نفت، کارخانه تولید برق و سایر تأسیسات در این منطقه برای نخستین بار در کشور ایجاد و احداث شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار