استاندار خوزستان:هیچ دستگاهی نسبت به سیل بی تفاوت نبود

تاریخ انتشار: جمعه 30 فروردین 1398 | 17:10 ب.ظ
استاندار خوزستان:هیچ دستگاهی نسبت به سیل بی تفاوت نبود زمان مطالعه: ۲ دقیقه  استاندار خوزستان گفت: در جریان سیلاب اخیر همه دستگاههای اجرایی ، نظامی و مردمی پای کار بودند و هیچ دستگاهی نسبت به این حادثه بی تفاوت نبود. به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در استانداری برگزار […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

 استاندار خوزستان گفت: در جریان سیلاب اخیر همه دستگاههای اجرایی ، نظامی و مردمی پای کار بودند و هیچ دستگاهی نسبت به این حادثه بی تفاوت نبود.

به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان که با حضور آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه در استانداری برگزار شد افزود: در کنار حضور حماسی و بی نظیر مردم در مناطق سیل زده ، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با آلام و مشکلات مردم آسیب دیده همنوا شدند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه ابعاد و گستردگی سیلاب اخیر در استان فراتر از تصور است به مردم اطمینان خاطر داد مسئولان و مجموعه دولت و مردم فداکار در سراسر کشور در کنار آنان خواهد بود تا زندگی عادی خود را از سربگیرند.

وی پرداخت غرامت ، نوسازی منازل آسیب دیده و احیای اراضی کشاورزی در مناطق درگیر سیلاب را از اولویت های بعدی دولت عنوان و ابراز امیدواری کرد کار بازسازی مناطق آسیب دیده پس از فروکش کردن سیلاب شروع شود.

استاندار خوزستان با تبیین سیلاب و آورد رودخانه های مهم استان در سال آبی جاری گفت:حدود ۲۸میلیارد متر مکعب آوردها رودخانه در سال آبی بوده است و زیرساخت های استان برای این آورد آمادگی نداشت.

وی با بیان اینکه آورد رودخانه های استان در سال آبی گذشته در مجموع حدود ۱۳میلیارد متر مکعب بود اظهار داشت:هم اکنون حجم مخازن سدهای استان به رقم ۲۲میلیارد مترمکعب رسیده است.

شریعتی به وضعیت آبی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو کشت پاییزه در سال ۱۳۹۷ را به علت کمبود شدید آب ممنوع کرد ولی ما با وجود آنکه تنها ۱٫۵میلیارد متر مکعب آب برای مصارف شب داشتیم اجازه دادیم کشت پاییزه انجام شود.

استاندار خوزستان در ادامه گستردگی سیل را در خوزستان را بی سابقه خواند و افزود: در بهار ۱۳۹۵ تنها یک سیلاب در حوضه رودخانه دز داشتیم که بخش شعیبیه شوشتر آسیب دید ولی در سال آبی جاری همه حوضه های آبی به علت بارش های گسترده در استان و مناطق بالادست سیلابی شدند و ما ناخواسته درگیر یک سیلاب تمام عیار شدیم.

وی آبگیری تالاب های بزرگ و کوچک استان را از برکات سیلاب نیز بیان کرد و افزود: سال ها بود تالاب های استان به علت کمبود بارش و خشکسالی ها نفسگیر از رمق افتاده بودند ولی به برکت این بارش ها ، تالاب های تشنه و خشکیده استان جانی دیگر گرفتند.

به گزارش نخبگان طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۵۰روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی شده و حدود ۴۰۰ هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب مهیب و ویرانگر قرار گرفتند.

مناطقی از ۱۲شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب شدند ولی بیشترین حجم خسارات متوجه شهرستان دشت آزادگان شده که بیش از ۴۲هزار هکتار از مزارع آماده برداشت گندم ، جو ، کلزا و صیفی جات آن به زیر آب رفته است./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار