معاون آب و آبفا وزیر نیرو:

احیای تالاب‌ها و مهار ریزگردها، خبر خوش سیلاب است/ هدایت آب به تالاب‌های گاوخونی، هورالعظیم و شادگان پس از ۱۰ سال

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 فروردین 1398 | 14:15 ب.ظ
احیای تالاب‌ها و مهار ریزگردها، خبر خوش سیلاب است/ هدایت آب به تالاب‌های گاوخونی، هورالعظیم و شادگان پس از ۱۰ سال زمان مطالعه: ۲ دقیقه معاون آب و آبفای وزیر نیرو احیای تالاب‌ها و مهار ریزگردها در خوزستان را خبر خوش سیلاب عنوان کرد و گفت: بخشی از رهاسازی مخازن سدهای کشور برای اولین بار پس از ۱۰ سال به تالاب‌هایی چون گاوخونی، هورالعظیم و شادگان هدایت شده است. به‌گزارش نخبگان و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معاون آب و آبفای وزیر نیرو احیای تالاب‌ها و مهار ریزگردها در خوزستان را خبر خوش سیلاب عنوان کرد و گفت: بخشی از رهاسازی مخازن سدهای کشور برای اولین بار پس از ۱۰ سال به تالاب‌هایی چون گاوخونی، هورالعظیم و شادگان هدایت شده است.

به‌گزارش نخبگان و به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “قاسم تقی‌زاده خامسی” روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به خوزستان در گفتگو با واحد خبر صداوسیما افزود: بارش‌ها معمولا به صورت پراکنده در کشور صورت می‌گیرد، بنابراین علاوه بر ۳۶ میلیارد موجودی مخازن کشور ۲۶ میلیارد مترمکعب آب رها شده است که بخشی برای زراعت کشاورزان عزیز و بخشی برای اولین بار پس از ۱۰ سال به تالاب‌هایی چون گاوخونی، هورالعظیم و شادگان هدایت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع تحت مدیریت کامل است و ۹۳ درصد سدهای خوزستان حدود ۲۲ میلیارد مترمکعب پر شده است، افزود: در حال حاضر ورودی همه رودخانه‌ها و سدها کاهش نشان می‌دهد و ما در حال تنظیم ورودی و خروجی سدهای تاثیر گذار هستیم تا اگر سیلاب جدیدی دریافت شود قدرت تنظیم داشته باشیم.

تقی‌زاده ادامه داد: خروجی سدها را به ویژه در دز و کرخه با هماهنگی استاندار افزایش خواهیم داد. هشدارهای لازم به ساکنان پایین‌دست سدها نیز داده شده است و در صورت لزوم تخلیه برخی روستاها انجام خواهد شد. امیدوار هستیم ظرف یکی دو روز آینده بتوانیم سیلاب را مدیریت و مهار کنیم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو، ورودی سدها را در حال کاهش عنوان و تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات، آورد رودخانه‌های استان لرستان از جمله خرم‌رود و کشکان کاهش یافته است.

تقی‌زاده اظهار کرد: ورودی کارون به شهر اهواز حدود ۵۰ پمپ قوی مستقر کرده‌ایم تا اگر احیاناً آب درون شبکه فاضلاب رفت بتوانیم نسبت به تخلیه آن اقدام کنیم و اکنون نیز بخشی از آن در حال تخلیه شدن است.

وی با بیان اینکه ظرفیت کل سدهای بزرگ ۵۰ میلیارد متر مکعب است، افزود: در کشور حدود ۱۷۲ سد بزرگ داریم که الحمدلله وظیفه تنظیم سیلاب را به خوبی انجام دادند و اکنون بیش از ۷۵ درصد پر هستند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو یادآور شد: ظرف دو روز گذشته در معیت معاون اول رئیس جمهور از کرمانشاه تا اهواز از نقاط سیل‌زده و سدهای مهم چون دز و کرخه بازدید داشتم و گزارشات به صورت مستمر توسط ایشان خدمت ریاست جمهوری تقدیم شده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار