استاندار خوزستان:

همکاری وزارت نفت و خوزستان به توسعه متوازن استان کمک می کند

تاریخ انتشار: پنجشنبه 16 اسفند 1397 | 22:58 ب.ظ
همکاری وزارت نفت و خوزستان به توسعه متوازن استان کمک می کند زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ،غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک اظهار داشت : در حال حاضر ظرفیت های خوبی در حوزه نفت ایجاد شده و محور توسعه خوزستان با تکیه بر این ظرفیت هابه حرکت درآمده است. وی افزود: اکنون تعامل خوب و هماهنگی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان و به نقل از ایرنا ،غلامرضا شریعتی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی خلیج فارس اندیمشک اظهار داشت : در حال حاضر ظرفیت های خوبی در حوزه نفت ایجاد شده و محور توسعه خوزستان با تکیه بر این ظرفیت هابه حرکت درآمده است.

وی افزود: اکنون تعامل خوب و هماهنگی میان وزارت نفت و مسئولان خوزستان برقرار است که این تعامل توسعه همه جانبه و سریعتر میدان های نفتی را به دنبال داشته و همچنین مسئولیت های وزارت نفت در استان به خوبی اجرا می شود.

استاندار خوزستان گفت: در مناطق الوار گرمسیری نیز پروژه های خوبی در حوزه نفت تعریف شده که امید است به توسعه منطقه منجر شود.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در فصل زمستان از دغدغه های اصلی ما به شمار می رود بحث گازرسانی به مناطق سخت گذر و سردسیر استان است.

شریعتی گفت: گازرسانی به این مناطق می تواند تحول عظیمی در زندگی، رفا و آسایش مردم به وجود آورد.

وی ادامه داد: همچنین توسعه مخازن نفتی نیز با حمایت های وزارت نفت، شرکت های نفتی استان و سایر همکاران در کمیسیون انرژی به سرانجام رسید و برای نخستین بار چهار درصد از اصلاح پروژه ها به مسئولیت هایی اجتماعی اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: همچنین در آینده قرار است پروژه هایی بین وزارت نفت و شورای برنامه ریزی استان تصویب شود تا در مسیر توسعه خوزستان ناهماهنگی صورت نگیرد و این همکاری بین بخشی به توسعه متوازن کمک می کند.

شریعتی گفت: وزارت نفت در خوزستان خارج از وظایف قانونی خود مسئولیت های اجتماعی را بر عهده دارد که بسیاری از مردم از این اقدامات بی اطلاع هستند.

وی افزود: این بی اطلاعی فاصله زیادی را بین مردم و وزارت نفت ایجاد کرده است اما نیاز است که مردم از خدمات نفت در خوزستان مطلع شوند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بحث فاضلاب و آبرسانی به مناطق محروم تنها دو مورد از اقدامات وزارت نفت در خوزستان است.

وی گفت: همچنین یکی دیگر از اقدامات مهم در روز های اخیر بحث پتروشیمی در اندیمشک بود که با عنایت وزارت نفت و همراهی مدیریت شهرستان آغاز شد و بی شک این پروژه ها به توسعه این شهرستان کمک می کند.

شریعتی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر توافقی بین فولاد خوزستان و گل گهر صورت گرفته تا یک واحد فولاد سازی در اندیمشک راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون شرایط برای توسعه صنعتی شهرستان اندیمشک فراهم است و باید از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنیم.

استاندار خوزستان یادآور شد: برای آغاز عملیات اجرایی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر نیز آمادگی داریم که پس از رفع مشکلات محیط زیستی این منطقه در مساحت ۵۰۰ تا یک هزار هکتار احداث کنیم.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار