جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 7 اسفند 1397 | 16:47 ب.ظ
جلسه پیش بینی بهره دهی چاه های شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برگزار شد زمان مطالعه: ۴ دقیقه نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برای شش ماه نخست سال ۱۳۹۸ با حضور مدیر عامل، مدیران و روسای ستادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد. به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی، در این نشست […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

نشست پیش بینی بهره دهی چاه های نفت و تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان برای شش ماه نخست سال ۱۳۹۸ با حضور مدیر عامل، مدیران و روسای ستادی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش نخبگان و به نقل از روابط عمومی، در این نشست که روز دوشنبه(۶ اسفند۱۳۹۷) در مسجدسلیمان برگزار شد مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن از تلاش‌ها و عملکرد مدیرعامل، مدیران و کارکنان شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تحقق برنامه های تولید قدردانی کرد.

مهندس احمد محمدی با اشاره به اهمیت جلسات پیش بینی بهره دهی چاه ها گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه واحدهای عملیاتی در تولید و توسعه، تصمیم گرفته شد تا نشست های پیش بینی بهره دهی چاه ها در شرکت های بهره برداری برگزار شود.

وی، با اشاره به جایگاه مسجدسلیمان به عنوان زادگاه صنعت نفت کشور اظهار داشت: مسجدسلیمان نه ‌تنها در نفت بلکه در خیلی از مسائل از جمله مدیریت کلان شهری، توسعه ورزش و سیاست جزو اولین ها محسوب می شود و همانگونه که زادگاه نفت است نقطه شروع بسیاری از نظام‌های شهرنشینی اجتماعی و فرهنگی در کشور است.

مهندس محمدی تاکید کرد: بخشی از علم و دانش نفت مدیون مسجدسلیمان است و صنعت نفت دنیا از این خطه تاثیر پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با تأکید بر توسعه و عمران مناطق پیرامونی تاسیسات گفت: اگر قرار باشد توسعه ای در مناطق نفت خیز صورت گیرد مسجدسلیمان باید اولویت اول وزارت نفت باشد.

وی تصریح کرد: فعالیت های ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی باید متناسب با توسعه پایدار و به گونه‌ای باشد که مردم نتایج آن را احساس کنند.

مهندس محمدی به طرح های توسعه ای این شرکت در حوزه شرکت نفت و گاز مسجد سلیمان اشاره کرد و افزود: در طرح توسعه ۲۸ مخزن، توسعه ۵ مخزن در گستره عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان دیده شده است که بسته های قراردادی توسعه مخازن کبود، لالی و بالارود آماده شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آنها آغاز می شود و بسته های قراردادی توسعه مخازن قلعه نار و زیلایی در سال آینده آماده خواهد شد.

وی گفت: از نکات مهم طرح توسعه ۲۸ مخزن، اختصاص ۴ درصد از صورت وضعیت پروژه ها برای اجرای پروژه های مرتبط با مسئولیت های اجتماعی است.

مهندس محمدی با تاکید بر اجرای برنامه های توسعه ای در مسجدسلیمان اظهار داشت: تکمیل ساختمان اداری شرکت بهره برداری مسجدسلیمان، نوسازی ناوگان ترابری متناسب با عملیات بهسازی و توسعه جاده‌های واحدهای عملیاتی و تکمیل پروژه احداث بیمارستان نفت مسجدسلیمان در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، رعایت اصول و مقررات HSE در واحدهای عملیاتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: رعایت هر سه عنصر ایمنی، بهداشت و محیط زیست باید در ذهن همه کارکنان نهادینه شود.

مهندس محمدی با اشاره به نقش کارکنان صنعت نفت در توسعه و اقتصاد کشور گفت: با توجه به اینکه باید خدمات و امکانات رفاهی به سمت و سوی همکاران عملیاتی هدایت شود، شیوه نامه توزیع منازل سازمانی با اولویت نیروهای عملیاتی تغییر کرده است.

در این نشست مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گزارشی از وضعیت و عملکرد این شرکت در سال جاری ارائه داد.

مهندس قباد ناصری، گفت: حوزه فعالیت این شرکت بیش از ۲۷ هزار کیلومتر مربع است و از این نظر و گستردگی تاسیسات و واحدهای عملیاتی، مسجدسلیمان بزرگترین شرکت بهره برداری نفت و گاز محسوب می شود.

وی گفت: در این گستره عملیاتی ۱۲ میدان فعال نفت و گاز وجود دارد که نفت و گاز تولید شرکت مطابق با برنامه های ابلاغی از آنها استحصال می شود

مهندس ناصری، از مهمترین اولویت های این شرکت را نوسازی تاسیسات و توسعه خدمات رفاهی، درمانی و آموزشی برای نگهداشت نیروی انسانی عنوان کرد.

وی گفت: از جمله برنامه‌های این شرکت احداث دو ایستگاه آتش‌نشانی در هفتکل و هفت شهیدان و استقرار ۵ آمبولانس در واحدهای عملیاتی است.

مهندس ناصری، با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای حفظ و نگهداشت تاسیسات گفت: در سال جاری ۱۱ هزار نقطه از تأسیسات و خطوط لوله این شرکت ضخامت سنجی و نقاط آسیب پذیر تعمیر شد.

وی افزود: به منظور ارتقای سطح دانش کارکنان، تا پایان دی ماه سال جاری دوره های آموزش ایمنی به میزان ۱۶۵۴ نفر ساعت و آموزش ایمنی حین کار به میزان۳۶۶۸ نفر ساعت برگزار شد.

مهندس ناصری ادامه داد: همچنین به منظور آمادگی نیروهای عملیاتی، در سال جاری ۲۱ مانور ایمنی و آتش نشانی برگزار و آموزش های لازم برای کارشناسان HSEو سرپرستان برنامه ریزی و اجرا شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان به عملکرد این شرکت در حوزه مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۵۷۰ کیلومتر راه روستایی احداث و بازسازی شد که بسیاری از این روستاها تا کنون فاقد جاده مناسب بودند.

وی افزود: همچنین پارک هشت هکتاری در مجاورت پارک موزه تمبی مسجدسلیمان احداث و تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است و ساخت موزه بی بی یان به عنوان بزرگ‌ترین ساختمان موزه خاورمیانه نیز به پایان رسیده است.

مهندس ناصری گفت: در راستای اجرای طرح جامع شهر مسجدسلیمان در نظر داریم با همکاری یکی از دانشگاه های معتبر کشور طرح شناسایی مناطق آلوده در مسجدسلیمان مورد بازنگری قرار گیرد.

در این نشست که مدیران ارشد شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مدیرعامل و مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان حضور داشتند پیش بینی های لازم در خصوص تعیین دبی تولید، و راهکارهای عملی برای حفظ و افزایش تولید در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار