نمایشگاه اقوام ایرانی در بندرماهشهر برپا شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 5 اسفند 1397 | 14:29 ب.ظ
نمایشگاه اقوام ایرانی در بندرماهشهر برپا شد زمان مطالعه: ۲ دقیقه نمایشگاه اقوام ایرانی با آثاری از ۲۲ استان کشور شنبه شب با حضور استاندار خوزستان در شهرک بعثت بندرماهشهر افتتاح شد. به گزارش نخبگان استاندار خوزستان در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه با مشارکت پرشور مردم و حضور خانواده های صنایع پتروشیمی با کیفیتی بسیار مناسب برگزار شده و به راحتی انگیزه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

نمایشگاه اقوام ایرانی با آثاری از ۲۲ استان کشور شنبه شب با حضور استاندار خوزستان در شهرک بعثت بندرماهشهر افتتاح شد.

به گزارش نخبگان استاندار خوزستان در آئین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: این نمایشگاه با مشارکت پرشور مردم و حضور خانواده های صنایع پتروشیمی با کیفیتی بسیار مناسب برگزار شده و به راحتی انگیزه و نشاط را می توان در بین غرفه داران شاهد بود، به گونه ای که هر بازدید کننده ای را به وجد می آورد.

غلامرضا شریعتی تلاش صنایع پتروشیمی برای برگزاری این نمایشگاه را تحسین برانگیز دانست و افزود:در این نمایشگاه اقوام مختلف ایرانی همانند رنگین کمان زیبایی گرد هم آمده اند.

استاندار خوزستان ادامه داد: شهرستان ماهشهر در تولید، صنعت و ارتقای اقتصاد مقاومتی نقش اساسی ایفا می کند و برای کشور ثروت آفرینی به همراه دارد، برگزاری این قبیل نمایشگاه ها و حمایت از اقلام صنایع دستی کمک شایانی به رونق کسب و کار در کشور می کند.

شریعتی با تقدیر از دست اندکاران برگزاری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: حضور اقوام ایرانی در کنار هم در این نمایشگاه، اتحاد و همراهی را همانند اوایل انقلاب و دفاع مقدس نشان می دهند و مثل یک زنجیره در کنار هم شادی های خود را باهم تقسیم می کنند.

وی عنوان کرد: این قبیل نمایشگاه ها موجب ترویج فرهنگ احترام به سنن ، آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی می شود، باید تلاش کنیم این پیوندها عمیق تر شود، این نمایشگاه ها باعث می شود، مردم هر قوم آداب و رسوم قوم خود را حفظ کرده و به آن افتخار کند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی نیز گفت: این نمایشگاه دارای ویژگی هایی است که آن را در بین نمایشگاه های کشور متمایز می کند در این نمایشگاه که مدت ۱۰ روز در در شهرک بعثت بندرماهشهر برپاست آداب و رسوم، غذا، لباس و سنن اقوام مختلف ایرانی به نمایش گذاشته شده و اقوام مختلف به تبادل فرهنگی می پردازند.

عبدالرضا غلامی افزود:در این نمایشگاه اقوام مختلف ایرانی از ۲۲ استان کشور گرد هم آمده و به مدت ۱۰ شب به اجرای موسیقی سنتی می پردازند ضمن اینکه ۹ چادر به عنوان نماد اقوام مختلف در این نمایشگاه دایر شده است.

به گزارش نخبگان،شهرستان بندرماهشهر در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری از مرکز استان، اهواز واقع شده است./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار