جزییات برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 بهمن 1397 | 13:18 ب.ظ
جزییات برگزاری دومین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور زمان مطالعه: ۲ دقیقه دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جندی شاپور گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۰ پژوهشگر داخلی و خارجی در کنگره بین‌المللی جندی شاپور شرکت کنند. به گزارش نخبگان محمد ذاکرمشفق در گفت‌وگویی، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی جندی شاپور هفتم و هشتم اسفند سال جاری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار می‌شود و حداقل پنج نفر از […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جندی شاپور گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۲۰ پژوهشگر داخلی و خارجی در کنگره بین‌المللی جندی شاپور شرکت کنند.

به گزارش نخبگان محمد ذاکرمشفق در گفت‌وگویی، اظهار کرد: کنگره بین‌المللی جندی شاپور هفتم و هشتم اسفند سال جاری در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار می‌شود و حداقل پنج نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های خارج از کشور که در زمینه جندی شاپور تحقیقات انجام داده‌اند، دعوت شده‌اند. همچنین حدود ۱۲۰ مهمان خارجی از کشورهای اروپایی و آسیایی و همچنین پژوهشگران داخلی دعوت شده‌اند که مقالات خود را ارائه می‌دهند و سخنرانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: چندین برنامه فرهنگی در پایان هر روز کنگره برگزار می‌شود. همچنین به منظور گرامی‌داشت ثبت دانشگاه جندی‌شاپور دزفول در سازمان بین‌المللی یونسکو به عنوان اولین دانشگاه جهان، در حاشیه کنگره جشنی برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور افزود: بخشی از مخاطبین کنگره، شهروندان هستند که با توجه به استقبال کم‌نظیر از اولین کنگره بین‌المللی، برای حدود ۲۵۰ نفر پذیرایی تدارک دیده شده است. شهروندان برای حضور در دومین کنگره بین‌المللی جندی شاپور می‌توانند به سایت http:/www.icgsh.jsu.ac.ir مراجعه کنند.

ذاکرمشفق عنوان کرد: دانشگاه جندی شاپور دزفول میراث گران‌بها و عظیم است که باید به آن افتخار کنیم. این دانشگاه به عنوان اولین دانشگاه جهان است که مجموعه‌ای از مراکز علمی در آن مسقر بوده‌اند و دانشمندان از نقاط مختلف جهان، حدود هزار و ۸۰۰ سال پیش در آن فعالیت می‌کردند که نمادی از دوستی و تبادل علم میان ملل مختلف بوده است و می‌توان دوباره آن را احیا کرد.

وی گفت: وضعیت فعلی دانشگاه جندی‌شاپور مساعد نیست، بنابراین جا دارد که سازمان میراث فرهنگی بیشتر حمایت کند و بتوان به معنای واقعی از دانشگاه نگهداری کرد. نیاز است کاوش‌هایی توسط تیم‌های داخلی و بین‌المللی صورت گیرد تا بتوان دانشگاه را به تمام مردم دنیا معرفی کرد. همچنین از مسئولان می‌خواهیم که توجه بیشتری داشته باشند.

دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی جندی‌شاپور درخصوص دستاوردهای اولین کنگره بین‌المللی جندی شاپور عنوان کرد: در اولین دوره این کنگره، تلاش کردیم که دانشگاه را معرفی کنیم اما برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد. مهم‌ترین دستاورد اولین کنگره بین‌المللی، ثبت دانشگاه در سازمان بین‌المللی یونسکو به عنوان اولین دانشگاه جهان، یک سال پس از برگزاری کنگره بود. از دستاوردهای دیگر این کنگره، کاوش‌هایی بود که در بخشی از آثار باستانی به جای مانده از دانشگاه باستانی جندی‌شاپور صورت گرفت./ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار