شهردار کلانشهر اهواز:

۹۱ درصد شهروندان اهواز هزینه مدیریت پسماند را پرداخت نمی‌کنند

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 آذر 1397 | 13:41 ب.ظ
۹۱ درصد شهروندان اهواز هزینه مدیریت پسماند را پرداخت نمی‌کنند زمان مطالعه: ۲ دقیقه شهردار اهواز با بیان اینکه تنها ۹ درصد در پرداخت عوارض پسماند مشارکت می‌کنند، گفت: ۹۱ درصد شهروندان این هزینه را پرداخت نمی‌کنند بعد می‌گویند چرا شهر ما مثل تهران و اصفهان نیست. به گزارش نخبگان، منصور کتانباف در گفت‌وگویی ، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که مصارف و هزینه‌های آن توسط […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شهردار اهواز با بیان اینکه تنها ۹ درصد در پرداخت عوارض پسماند مشارکت می‌کنند، گفت: ۹۱ درصد شهروندان این هزینه را پرداخت نمی‌کنند بعد می‌گویند چرا شهر ما مثل تهران و اصفهان نیست.

به گزارش نخبگان، منصور کتانباف در گفت‌وگویی ، اظهار کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی است که مصارف و هزینه‌های آن توسط مردم تامین می‌شود و مردم باید هزینه‌های آن را بدهند. مردم هر چقدر خدمت می‌خواهند، باید این خدمات را از شهرداری بخرند.

وی افزود: برخی خدماتی که در شهرداری ارائه می‌شود شاید به چشم کسی نیایند. به طور مثال سازمان اتوبوسرانی برای شهرداری اهواز ماهانه بیش از پنج میلیارد تومان هزینه جاری دارد. سازمان آتش‌نشانی بیش از سه میلیارد تومان هزینه جاری دارد. تاکسیرانی نیز همین‌گونه است. دستگاه‌های دیگر شهرداری نیز همین گونه هستند.

کتانباف افزود: چه شما از این خدمات استفاده کنید چه نکنید، این‌ها خدمات شهری هستند. معابر شهری، روشنایی و پارک خدمات شهری هستند. مردم قبض آب، برق، گاز و تلفن را پرداخت می‌کنند اما قبض خدمات شهری را پرداخت نمی‌کنند. اگر می‌گویند آسفالت خراب است دلیل آن پرداخت نشدن هزینه لازم از سوی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: می‌گوییم سالی ۸۷ هزار تومان پرداخت کنند تا شهر را از زباله‌ها را تمیز کنیم اما مردم این مبلغ را پرداخت نمی‌کنند. از ۱۰۰ درصد شهروندان اهواز تنها ۹ درصد در پرداخت عوارض پسماند مشارکت می‌کنند. برای هر واحد سکونتگاهی، اداری و تجاری باید هزینه‌ای بابت جمع‌آوری پسماند پرداخت شود. یک آپارتمان در اهواز سالانه باید ۸۷ هزار تومان یعنی ماهانه حدودا هفت هزار تومان پرداخت کند.

شهردار اهواز اظهار کرد: اگر ۱۰۰ درصد مردم اهواز هزینه حمل زباله خود را بدهند تازه ۴۰ درصد هزینه‌ای که شهرداری خرج می‌کند، تامین می‌شود. ۹۱ درصد شهروندان این هزینه را پرداخت نمی‌کنند. بعد می‌گویند چرا شهر ما مثل تهران و اصفهان نیست. اشکال از خود ما است، عدم تمکین به قانون و بی‌انظباتی شهری در شهر چقدر به چشم می‌خورد؟ آیا شما از وضعیت شهر راضی هستید؟ ما فقط می‌خواهیم مردم به قانون تمکین کنند./ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار