استاندار خوزستان :امنیت زائران اربعین خط قرمز ماست

تاریخ انتشار: سه شنبه 24 مهر 1397 | 18:02 ب.ظ
استاندار خوزستان :امنیت زائران اربعین خط قرمز ماست زمان مطالعه: ۴ دقیقه  استاندار خوزستان با تاکید بر تامین امنیت کامل در مسیرهای حرکت کاروان های اربعین حسینی ، گذرگاه های مرزی استان و محل استقرار آنان در مواکب بیان کرد: خدشه به امنیت زائران اربعین پذیرفتنی نیست و در این ارتباط نیروهای امنیتی و انتظامی وظیفه سنگینی برعهده دارند. به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی در نشست فوق […]
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 استاندار خوزستان با تاکید بر تامین امنیت کامل در مسیرهای حرکت کاروان های اربعین حسینی ، گذرگاه های مرزی استان و محل استقرار آنان در مواکب بیان کرد: خدشه به امنیت زائران اربعین پذیرفتنی نیست و در این ارتباط نیروهای امنیتی و انتظامی وظیفه سنگینی برعهده دارند.

به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی در نشست فوق العاده ستاد اربعین خوزستان در پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز افزود: هرچند همه تدابیر لازم امنیت کامل زائران در ابعاد مختلف در شورای تامین خوزستان اندیشیده شده و وظایف هر کدام از دستگاه ها تعریف شده ولی انتظار است که امنیت در همه سطوح در مسیرهای تردد زائران اربعین جدی گرفته شود چرا که مخدوش شدن امنیت زائران، آبروی استان را خدشه دارخواهد کرد.

وی گفت: همه دستگاه های اجرایی و مسئول باید تلاش کنند وجهه خوزستان در همه ابعاد حفظ شود و توجه داشته باشند کوچکترین کوتاهی در انجام وظایف بازتاب منفی در سطح کشور و حتی جهانی خواهد داشت.

رئیس ستاد اربعین خوزستان در ادامه با بیان اینکه هر کمبودی که در جریان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در مسیرها و گذرگاه های مرزی استان مشاهده شود چهره ناتوان خوزستان را نشان خواهد داد تصریح کرد: برای پیشگیری از حوادث و مشکلات احتمالی ، مسئولان موظف هستند به صورت منظم از مسیرهای تردد زائران سرکشی و نظارت کرده و مشکلات را از پیش روی زائران بردارند.

استاندار خوزستان در ادامه رضایت مندی زائران از خدمات ارائه شده در مسیرهای منتهی به گذرگاه های مرزی و پایانه ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: میزان رضایت مندی زائران به فعالیت همه جانبه و شبانه روزی ما بستگی دارد و باید هر آنچه در توان داریم در این کار معنوی وارد میدان کنیم.

وی گفت: باید کاری کرد که کمتر شرمنده مردم و زائران عزیز باشیم و در روزهای آینده که حرکت عظیم کاروان های اربعین حسینی شروع می شود برای کار جهادی ، شبانه روزی وخستگی ناپذیر آماده باشیم.

*مسئولیت سنگین قرارگاه اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه

استاندار خوزستان بر مسئولیت سنگین قرارگاه عملیاتی اربعین در مرزهای شلمچه و چذابه و تمرکز همه کارها و تصمیم گیری ها در این قرارگاه ها و پرهیز از جزیره ای عمل کردن تاکید کرد.

شریعتی در ادامه افزود:تصمیم گیری نهایی برای همه کارها و در همه سطوح در قرارگاه عملیاتی اربعین خواهد بود و همه باید به تصمیم گیری های قرارگاه تمکین کرده و آن را عملیاتی کنند.

وی خدمتگزاری به زائران اربعین حسینی را افتخاری ماندگار و باقیات الصالحات برای خدمتگزاران توصیف کرد و افزود: خدمتگزاری به زائران امام حسین(ع) فرصتی که خداوند به ما داده است و باید آنچه در توان داریم در این راه به کار گیریم تا رضایت زائران که رضایت خداوند است کسب کنیم.

در این نشست ابلاغ وزیر کشور به علی حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان به عنوان رئیس قرارگاه اربعین حسینی در مرز چذابه قرائت شد و قدرت الله دهقان معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان نیز به عنوان رئیس قرارگاه اربعین در مرز شلمچه معرفی شد.

*۸۰درصد طرح های زیرساختی در مرز چذابه عملیاتی شده است

استاندار خوزستان در ادامه این نشست گفت: ۸۰درصد برنامه هایی که برای فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز در مرز چذابه مصوب شده ، اجرایی شده و چنانچه مشکلات و محدودیت اعتباری دولت اجازه می داد بیشتر از این میزان ، کار انجام می شد.

شریعتی ، پیشاپیش از کمبودها و نارسایی های احتمالی در مرزهای چذابه و شلمچه از مردم و زائران اربعین حسینی عذرخواهی کرد و گفت: هر سال زیرساخت های لازم برای رفاه حال زائران مهیاتر می شود تا به نقطه قابل قبول برسیم.

وی از پیمانکاران که هنوز مطالبات پرداخت نشده زیادی دارند تقدیر و ابراز امیدواری کرد بخشی از مطالبات آنان پس از اربعین پرداخت شود.

استاندار خوزستان از مجموعه اقدام های آب و فاضلاب ، راهداری ، آب و برق خوزستان ، توزیع برق ، راه و شهرسازی ، نیروی انتظامی ، مرزبانی و ارتش ، بهداشت و درمان و هلال احمر در مرزهای چذابه و شلمچه قدردانی کرد.

بهسازی و چهارخطه کردن ۱۷کیلومتر راه

استاندار خوزستان در جمع بندی این نشست ستاد اربعین حسینی گفت: در ۱۰روز آینده بهسازی ، تعریض و چهار خطه کردن ۱۷کیلومتر در مسیر سوسنگرد – چذابه با هدف روان سازی تردد کاروان های اربعین حسینی به پایان می رسد ضمن آنکه خط آبرسانی به پایانه به طول ۲٫۵کیلومتر لوله گذاری تا هفته آینده به سرانجام خواهد رسید.

وی گفت: به لطف الهی در زمینه توقفگاه خودرو ، بهداشت ، نظافت ، استقرار مواکب ، روشنایی برق ، آب آشامیدنی ، گذرنامه و جابه جایی زائران مشکلی وجود ندارد و با همه توان به استقبال زائران اربعین می رویم.

شریعتی با گوشزد کردن و تاکید بر رعایت برخی مسایل امنیتی در مواکب ، نظم و انضباط و پایداری خدمات رسانی در مرز چذابه اظهار داشت: با استفاده از تجارب سال های گذشته ، هر سال خدمت رسانی به زائران در همه ابعاد ، روان تر و بیشتر شده و در سال های آینده نیز این روند بهبود خواهد یافت.

استاندار خوزستان همچنین از طرح های راهسازی در مسیر سوسنگرد – چذابه که ‘بخشی از طریق الحسین ‘محسوب می شود و هم اکنون به سرعت در حال انجام بازدید و بر آماده سازی این مسیر حداکثر تا ۱۰روز آینده تاکید کرد.

به گزارش ایرنا هم اکنون حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت ۲ مرز شلمچه و چذابه شروع شده ولی پیش بینی شده در روزهای آینده روند تردد زائران شتاب گیرد.

از سال ۱۳۹۲ حرکت منسجم و هماهنگ کاروان های اربعین حسینی به سمت مرزهای چذابه و شلمچه شروع شد و همه ساله بر عظمت و شکوه این حرکت معنوی افزوده می شود.

گذرگاه های چذابه و شلمچه در خوزستان و گذرگاه مهران در استان ایلام سه گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

در اربعین پارسال ۳۸۰هزار زائر از گذرگاه مرزی چذابه و ۶۵۰هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شدند.

حرکت پرشور کاروان های اربعین حسینی از اوایل ماه صفر شروع و تا ۲ روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت.

براساس تقویم رسمی کشور ، هشتم آبان مطابق با بیستم ماه صفر ، روز اربعین حسینی است./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار