شهردار خرمشهر :

شهرداری خرمشهر آماده تشکیل کارگروه نخبگان است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 11 مهر 1397 | 17:06 ب.ظ
شهرداری خرمشهر آماده تشکیل کارگروه نخبگان است زمان مطالعه: ۳ دقیقه به گزارش نخبگان، داوود دارابی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: از ابتدای پذیرش مسئولیت تصدی شهرداری خرمشهر بنای بر تعامل با تمام شخصیت‌ها داشتم و هیچ‌گاه در ارتباطم با افراد دیدگاه تفرقه‌آمیز نداشتم، بنای ما بر تعامل در مسیر عمران خرمشهر بوده و هست. وی افزود: بعضاً مطالبی برعلیه شهرداری و شهردار مطرح می‌شود که معتقدم […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش نخبگان، داوود دارابی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: از ابتدای پذیرش مسئولیت تصدی شهرداری خرمشهر بنای بر تعامل با تمام شخصیت‌ها داشتم و هیچ‌گاه در ارتباطم با افراد دیدگاه تفرقه‌آمیز نداشتم، بنای ما بر تعامل در مسیر عمران خرمشهر بوده و هست.

وی افزود: بعضاً مطالبی برعلیه شهرداری و شهردار مطرح می‌شود که معتقدم ریشه در دیدگاه منفی پیش‌آمده در پی عدم تحقق عمران و آبادی خرمشهر طی سال‌های بعد از جنگ تحمیلی دارد.

شهردار خرمشهر در پاسخ به شایعات مطرح‌شده در خصوص دخالت برخی معاونان شهرداری در انتخاب هیأت رئیسه سال دوم شورای شهر خرمشهر، عنوان کرد: بنده هیچ‌گاه به خود اجازه دخالت در امور شورا را نمی‌دهم، به معاونان و کارکنانم نیز چنین اجازه‌ای نمی‌دهم، تأکید می‌کنم اگر اثبات شود احدی از معاونان و یا کارکنان شهرداری خرمشهر در امور شورای شهر یا انتخاب هیأت رئیسه دخالتی داشته قطعاً او را عزل می‌کنم.

وی گفت: وظیفه شهردار اجرای لوایح مصوب شورای شهر و پاسخ به پرسش‌های اعضای شورای شهر در امور شهرداری در جایگاه نظارتی است، اگر شهردار بخواهد رئیس برای شورای شهر انتخاب کند که دیگر نظارتی وجود نخواهد داشت.

دارابی همچنین در پاسخ به حواشی مطرح‌شده در خصوص برخی انتصابات در شهرداری خرمشهر، بیان کرد: هیچ‌کدام از انتصابات با فشار سیاسی نبوده است، در تمام موارد تلاش بر تجربه‌گرایی و عمل‌گرایی بود، افراد به لحاظ پاسخگویی نسبت به حوزه مسئولیت خود بررسی شدند، واقعیت این است که نمی‌توان صرفاً به جهت دارا بودن تحصیلات بالا و نداشتن تحصیلات دانشگاهی در خصوص افراد در امور اجرایی شهرداری قضاوت کرد.

وی افزود: از ابتدای تصدی مدیریت شهرداری خرمشهر دنبال استفاده از نیروهای بومی شهر در مسئولیت‌های شهرداری بودیم، هیچ‌گاه به سراغ افراد در خارج از شهرستان یا استان نرفتیم و اکنون نیز معتقدیم که می‌توانیم با استفاده از نیروهای موجود در بدنه شهرداری به نقطه مطلوب برسیم.

شهردار خرمشهر همچنین درباره انتصاب تعدادی از مشاوران خود، اظهار کرد: این انتصاب‌ها تماماً بر اساس شناخت قبلی و به‌منظور رفع خلأهای موجود در حوزه آموزش و توانمندسازی مدیران در شهرداری بوده است، به‌جز یک مورد که آن‌هم صرفاً به دلیل اعتماد به معرف وی بوده همچنین هیچ‌یک از مشاوران شهردار هیچ مبلغی از شهرداری دریافت نمی‌کنند.

وی در خصوص اظهارات مطرح‌شده درباره بررسی اسناد مالی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خرمشهر، عنوان کرد: در موضوع سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری خرمشهر نیز اسناد مالی بررسی شد که خوشبختانه هیچ موردی از تخلف در آن یافت نشد همچنین شخص مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک جزو نیروهای جوان، توانمند و پای‌کار در شهرداری خرمشهر است.

دارابی گفت: همیشه بر ضرورت اجتماع نخبگان خرمشهر به‌منظور نظرخواهی در امور فرهنگی و اجتماعی خرمشهر تأکید داشته‌ام و اکنون نیز تأکید می‌کنم که آماده تشکیل کارگروه نخبگان هستم.

وی همچنین درباره سکونت خود در خرمشهر بیان کرد: بر اساس قانون شورای شهر باید از طریق شهرداری منزلی را برای شهردار تأمین کند، تاکنون منزلی برای بنده از سوی شورای شهر تأمین نشده است، در یک نوبت منزلی را با هزینه شخصی خود رهن کردم که بنا به دلایلی مجبور به تحویل منزل مذکور شدم، قانون درباره سکونت شهردار می‌گوید که شخص شهردار و اشاره‌ای به خانواده وی ندارد.

شهردار خرمشهر افزود: اکنون نیز برخلاف مباحث مطرح‌شده در خصوص غیبت شهردار اما بنده همیشه در شهر حضور داشتم مگر در برخی موارد که آن‌هم در مأموریت‌های شهرداری بوده و نه امورات شخصی، همچنین در هنگام خروج از شهر با رئیس شورای شهر هماهنگی‌های لازم به عمل می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اکنون ساکن اتاقک شهردار در محل دفتر خود است، گفت: در طول هفته تمام‌روز را در شهر حضور دارم، در دهه نخست ماه محرم نیز در شهر حضور داشتم و در روزهایی که برای پیگیری امورات شهرداری به مرکز استان و یا تهران مراجعه می‌کردم نیز امورات را از دور پیگیر بودم، پیش از آغاز ماه محرم نیز تدارکات لازم را برای دهه نخست ماه محرم دیده بودیم و همین سبب شد که در دهه نخست با بحران در حوزه خدمات شهری هسته مرکزی شهر مواجه نشویم./فارس

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار