وزیر بهداشت:تامین۲۶دستگاه پرتودرمانی مناقصه گذاشته شده است

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مهر 1397 | 17:43 ب.ظ
وزیر بهداشت:تامین۲۶دستگاه پرتودرمانی مناقصه گذاشته شده است زمان مطالعه: ۳ دقیقه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین ۲۶ دستگاه پرتو درمانی در کشور، برای برطرف کردن مشکل کمبود این دستگاه ها به مناقصه گذاشته شده است. به گزارش نخبگان،دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه بهره برداری از چند پروژه بیمارستانی و درمانی در اهواز، در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم […]
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تامین ۲۶ دستگاه پرتو درمانی در کشور، برای برطرف کردن مشکل کمبود این دستگاه ها به مناقصه گذاشته شده است.

به گزارش نخبگان،دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در حاشیه بهره برداری از چند پروژه بیمارستانی و درمانی در اهواز، در جمع خبرنگاران بیان کرد: هم اکنون ۱۹ قرارداد مناقصه برای تامین این دستگاه ها بسته شده و نخستین دستگاه ها را تحویل خوزستان می دهیم.
پرتو درمانی استفاده از پرتوهای یونساز برای از بین بردن یا کوچک کردن بافت‌های سرطانی است.
در این روش در اثر آسیب DNA، سلول‌های ناحیه درمان (بافت هدف) تخریب و ادامه رشد و تقسیم غیرممکن می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: بیمارستان ویژه سوانح و سوختگی اهواز که امروز به بهره برداری رسید، مطابق استانداردهای بین المللی ساخته شده و نیاز ساخت آن با توجه به صنایع موجود در خوزستان احساس می شد و احداث یک بیمارستان دیگر در این زمینه در ماهشهر با کمک بخش خصوصی نیز ضروری به نظر می رسد.
قاضی زاده هاشمی افزود: بیمارستان کودکان ابوذر اهواز نیز که امروز به بهره برداری رسید، در ایران و دنیا کم نظیر است، و با توجه به قدمت زیاد، ساختمان جدید با حمایت بنیاد مستضعفان و وزارت نفت ساخته شد که امید است این نهضت ادامه یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در سفر به خوزستان بیش از ۵۰ پروژه بهداشتی و درمانی به بهره برداری رسید و اکنون درتمام شهرها و روستاهای این استان در حال ساخت و ساز هستیم اما به دلیل عقب ماندگی مزمن در خوزستان، کارها کمتر به چشم می آید.
وی اضافه کرد: بنیاد مستضعفان چند پروژه درمانی را در آبادان، خرمشهر و دزفول آغاز کرده و حدود چهار هزار میلیارد ریال برای اجرای آنها در نظر گرفته است.
قاضی زاده هاشمی گفت: وزارت بهداشت در سراسر کشور پروژه های مشترک با بنیاد مستضعفان دارد و امید است اجرای پروژه ها روز به روز گسترش یابد.
وی بیان کرد: امنیت روحی و روانی لازمه جامعه است که در سایه گسترش خدمات و عدالت در سلامت و پشتیبانی بیمه ها از خدمات درمانی تحقق می یابد.
وی همچنین در آیین بهره برداری از پروژه های بهداشتی و درمانی در سرسرای شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز گفت: توجه به این موضوع که بیمارستان های ابوذر(کودکان) و سوانح و سوختگی اهواز،نخستین بیمارستان های ساخته شده جدید پس از پیروزی انقلاب اسلامی دراهواز هستند من را خجالت زده می کند چون به این معنی است که در حق استان کوتاهی شده است.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه اگر خوزستان نبود ایران تجزیه شده بود و خط مقدم مبارزه با هر دشمنی، خوزستان است ادامه داد: این کوتاهی ها باید جبران شود و جبران کردن با ابراز تمایل وزارتخانه ها حل نمی شود بلکه باید همه به میدان آیند.

** راه حل مشکل کمبود متخصص مناطق محروم، تربیت نیروی بومی است
وزیر بهداشت با تاکید بر اهمیت تربیت نیروهای متخصص گفت: در این سفر تقریبا در تمام شهرهای خوزستان مردم از کمبود پزشک متخصص شاکی بودند اما طبق قانون سطح بندی نمی توان به آنها متخصص داد و نمی توان انتظار داشت اعمال پیچیده جراحی در همه جا انجام شود.
قاضی زاده هاشمی افزود: فرستادن نیروی طرحی برای خوزستان فایده ندارد و راه حل مشکل کمبود متخصص در مناطق محروم فقط تربیت نیروی بومی خاص در این مناطق است.
وی همچنین گفت: عملیات اجرایی بیمارستان یک هزار تختخوابی اهواز با مشارکت وزارت نفت و بهداشت امکان پذیر می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روز چهارشنبه گذشته سفر خود را به منظور بازدید از مراکز بهداشتی، درمانی و بهره برداری از ۵۱ طرح مختلف به خوزستان آغاز کرده است.
هاشمی چهارشنبه شب وارد فرودگاه دزفول شد و چندین طرح بهداشتی و عمرانی را در شهرستان اندیمشک افتتاح و پس از حضور در شورای اداری این شهرستان، از چند واحد بهداشتی و درمانی این شهرستان دیدن کرد.
وی روز پنجشنبه چند طرح بهداشتی و درمانی در شهرستان های دزفول، شوش، شوشتر و گتوند را نیز افتتاح ، و وضعیت بهداشتی و درمانی این شهرستان ها را از نزدیک بررسی، و عازم شهرستان های ایذه و باغملک شد.
وی در این شهرستان ها نیز از چند طرح بهداشتی و درمانی دیدن و برخی طرح ها را نیز افتتاح کرد.
روز جمعه نیز پروژه های بهداشتی، درمانی در رامهرمز، ماهشهر، امیدیه به بهره برداری رسید و سپس از بیمارستان های هندیجان و بهبهان دیدن کرد.
صبح روز شنبه نیز ساختمان های جدید بیمارستان های ابوذر و سوانح و سوختگی اهواز و کلینیک تخصصی ابوذر در اهواز به بهره برداری رسید. /ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار