تیم های عملیاتی برای تعویض مقره ها از سراسر کشور بسیج شده اند

شریعتی: هماهنگی خوبی در دولت و شورای امنیت کشور برای رفع مشکلات خوزستان ایجاد شده است

تاریخ انتشار: جمعه 29 بهمن 1395 | 16:21 ب.ظ
شریعتی: هماهنگی خوبی در دولت و شورای امنیت کشور برای رفع مشکلات خوزستان ایجاد شده است زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی دیشب و در حاشیه برگزاری مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیت آیت الله موسوی جزایری گفت: در سه روز گذشته خوزستان میزبان سه وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و مشکلات به وجود آمده با حضور این دولتمردان رسیدگی شد. وی […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان، غلامرضا شریعتی دیشب و در حاشیه برگزاری مراسم چهلمین روز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیت آیت الله موسوی جزایری گفت: در سه روز گذشته خوزستان میزبان سه وزیر نیرو، جهاد کشاورزی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و مشکلات به وجود آمده با حضور این دولتمردان رسیدگی شد.
وی افزود: در ماه های اخیر عزم رئیس جمهوری و وزرای دولت برای رفع مشکلات خوزستان جدی تر شده و و معاون اول رئیس جمهوری نیز به صورت مستمر مشکلات استان را جویا شده است.
استاندار خوزستان ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی نیز در ۱۰ روز اخیر تمامی وقت خود را صرف بررسی مشکلات خوزستان کرده و چندین بار کانون های ریزگردهای استان را بررسی کرده است.
وی بیان کرد: همچنین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی عملیات اجرایی شدن طرح بیابان زدایی کلید خورد و اقدامات خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
شریعتی تصریح کرد: روز پنجشنبه به صورت نمادین عملیات نهال کاری برای از بین بردن کانون های ریزگردها با حضور وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد و برای این که این طرح موفق باشد قرار است از ظرفیت نیروهای بسیج و نیروهای محلی و پیمانکاری استفاده شود.
وی ادامه داد: امید است اجرای این طرح هم در جهت از بین بردن کانون های ریزگردها موثر باشد و هم زمینه اشتغال را برای جوانان ایجاد کند.
استاندار خوزستان گفت: وزیر نیرو نیز از نزدیک مسایل و مشکلات ایجاد شده در استان را بررسی کرده و قرار است ۵۰۰ نفر از تمام تیم های عملیاتی استان های مختلف برای رفع مشکلات در استان حضور یابند تا به صوت جهادی در جهت شستن مقره های ترانس ها اقدام کنند.
وی بیان کرد: اگرچه از روز هشتم بهمن ماه تیم های عملیاتی در این خصوص مشغول به کار شده اند اما تنها ۳۰ درصد مقره ها شسته شده است و این در حالی است که در کل استان ۹۶ هزار مقره وجود دارد.
وی گفت: همچنین طول شبکه توزیع برق استان هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر و طول خطوط فوق توزیع ۲۹ هزار کیلومتر است به همین دلیل کار شست و شوی این خطوط مشکل شده است.
شریعتی تصریح کرد: اکنون هماهنگی خوبی در دولت و شورای امنیت کشور ایجاد شده تا برای رفع مشکلات خوزستان در حجم گسترده کار شود.استاندار خوزستان گفت: تیم های عملیاتی برای تعویض مقره ها از سراسر کشور بسیج شده اند و روز پنجشنبه نیز به دستور وزیر نیرو چندین تیم عملیات وارد عمل می شوند و بدون قطعی برق کار شست و شوی شبکه را انجام می دهند.
وی گفت: به زودی پست های قدیم برق خوزستان جای خود را به پستهای جدید جی ای اس خواهند داد تا برق استان پایدار شود هر چند ایجاد این پستها هزینه زیادی بر دولت تحمیل خواهد کرد.
مراسم چهلمین روز رحلت و گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رفسنجانی با همکاری نماینده ولی فقیه و استانداری خوزستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران استان در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.
استان خوزستان به دلیل توفان گرد و خاک ۱۰ روز پیش طی روزهای اخیر با مشکلاتی از قبیل قطعی آب و برق مواجه بوده است.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار