کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در مناطق محروم

تاریخ انتشار: یکشنبه 8 مهر 1397 | 17:00 ب.ظ
کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد در مناطق محروم زمان مطالعه: ۲ دقیقه رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم در این دانشگاه، گفت: امسال در مجموع ۲۱۹ درخواست برای کاهش شهریه به ما ارائه شد که با ۱۴۸ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد.  به گزارش نخبگان، شهرام شهروئی در گفت‌وگویی درخصوص کاهش شهریه در […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به کاهش حداکثر ۵۰ درصدی شهریه در مناطق محروم در این دانشگاه، گفت: امسال در مجموع ۲۱۹ درخواست برای کاهش شهریه به ما ارائه شد که با ۱۴۸ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد. 

به گزارش نخبگان، شهرام شهروئی در گفت‌وگویی درخصوص کاهش شهریه در دانشگاه آزاد در مناطق محروم، اظهار کرد: براساس بخشنامه ابلاغ شده در این خصوص برای بررسی میزان کاهش شهریه‌ها کارگروهی تشکیل شد. پس از انجام بررسی‌های لازم، افرادی که در مناطق محروم واجد شرایط بودند تایید شدند.

وی افزود: به این ترتیب و بر اساس تقاضاهایی که دانشگاه‌ها به ما ارائه دادند، در شهرستان‌های اندیمشک، باغملک، ایذه، بهبهان، خرمشهر و شوش درخواست‌هایی داشتیم که با کاهش شهریه در این دانشگاه‌ها موافقت شد. شهرستان‌های اهواز و دزفول هیچ درخواستی برای کاهش شهریه به ما ارائه ندادند. واحدهای سما در شهرستان‌های امیدیه، مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، بهبهان، ایذه و بهبهان نیز تقاضاهایی برای کاهش شهریه داشتند.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه کاهش شهریه برای رشته‌های غیر پزشکی و در مقطع کاردانی و کارشناسی است، تصریح کرد: در مجموع ۲۱۹ درخواست برای کاهش شهریه به ما ارائه شد که با ۱۴۸ مورد از این درخواست‌ها موافقت شد.

شهروئی گفت: در موافقت یا مخالفت با درخواست‌های ارائه شده مواردی مانند میزان پیشرفت شهر و فاصله واحد تا نزدیک‌ترین واحد دیگری که ارائه دهنده دوره مورد نظر است را در نظر گرفتیم تا ببینیم آیا کاهش شهریه می‌تواند موجب شود کسی از شهر دیگری برای تحصیل در این رشته بیاید یا خیر؟

وی با اشاره به اینکه تا تیرماه امسال ۷۵ هزار دانشجو در استان مشغول به تحصیل بودند، گفت: میزان کاهش شهریه‌ها از صفر تا ۵۰ درصد در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف متغیر بوده است. هدف ما از کاهش شهریه دانشجویان علاوه بر کمک به خانواده‌هایی که از نظر مالی با مشکلاتی مواجه هستند، کمک به افزایش دانشجویان در رشته‌های کم جمعیت نیز بود.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان درخصوص میزان شهریه در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی در استان، تصریح کرد: مقدار شهریه ثابت از حدود ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان بر اساس مقطع و رشته می‌تواند متغیر باشد. شهریه متغیر نیز برای واحدهای نظری ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان و برای واحدهای عملی ۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است/ایسنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار