در جلسه شورای سلامت خوزستان عنوان شد:

کمبود امکانات اورژانس هوایی در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 مرداد 1397 | 18:22 ب.ظ
کمبود امکانات اورژانس هوایی در خوزستان زمان مطالعه: ۲ دقیقه جلسه شورای سلامت خوزستان با حضور مدیران حوزه سلامت برگزار شد. به گزارش نخبگان، جلسه شورای سلامت خوزستان ظهر امروز با حضور مدیران حوزه سلامت، در استانداری خوزستان برگزار شد.   ایرج نظری در این نشست با اشاره به شرایط خاص استان به لحاظ اقلیمی، اظهار کرد: این شرایط سبب فرسودگی بسیاری از امکانات، تجهیزات و […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

جلسه شورای سلامت خوزستان با حضور مدیران حوزه سلامت برگزار شد.

به گزارش نخبگان، جلسه شورای سلامت خوزستان ظهر امروز با حضور مدیران حوزه سلامت، در استانداری خوزستان برگزار شد.

 

ایرج نظری در این نشست با اشاره به شرایط خاص استان به لحاظ اقلیمی، اظهار کرد: این شرایط سبب فرسودگی بسیاری از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی ما شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فوریت‌های دریایی، هوایی و زمینی نیاز به کمک داریم، گفت: دو هفته گذشته در یکی از مناطق صععب العبور استان یک خانم پس از ۴ ساعت معطل شدن، بر روی دامنه کوه زایمان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تأکید بر سلامت مادر و نوزاد، افزود: قطعاً اگر بالگرد داشتیم به‌راحتی می توانسیم وی را به یکی از بیمارستان‌های نزدیک منتقل کنیم.

نظری عنوان کرد: برای جبران کمبودهای حوزه سلامت نه‌تنها منابع استانی بلکه باید از منابع کشوری استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: در برنامه پنجم و ششم توسعه مشخص شد حدود ۳۴ پایگاه‌های امداد جاده‌ای نیاز داریم و در هر پایگاه تعداد ۱۳ نفر باید خدمات دهند؛ این در حالی است که اکنون در هر پایگاه ۶ نفر فعالیت می‌کنند.

در ادامه مصطفی کنار کوهی مدیرکل دامپزشکی خوزستان با اشاره به مشکلات کشتارگاه بهبهان، اظهار کرد: به‌منظور صنعتی شدن کشتارگاه بهبهان جلساتی متعددی انجام شد، اما به دلیل اینکه سرمایه گذران کشتارگاه به توافق نمی‌رسند، کار ناتمام مانده و این مسئله سبب ضرر رساندن به مردم و ادامه فعالیت کشتارگاه به‌صورت سنتی است.

وی بابیان اینکه کشتارگاه دام بهبهان به‌هیچ‌عنوان موردقبول دامپزشکی نیست، گفت: آخرین تصمیم اتخاذشده معرفی شهردار به قوه قضائیه است و تصمیم‌گیری بر عهده قوه قضائیه گذاشته‌شده است

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به ضرورت مقابله با کشتارگاه‌های غیر مجاز دام، عنوان کرد: کشتارهای غیرمجاز غیربهداشتی است و معضلات زیادی به دنبال دارد؛ فعالیت ما برای مقابله با این مراکز ادامه دارد.

کنار کوهی بیان کرد: دو سال کانون بیماری تب کریمه کنگو را در بهبهان داشتیم که منشاء این بیماری از کشتارگاه بوده است.

کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان، تولید محصول باکیفیت و ایجاد امنیت غذایی در استان است.

وی با اشاره به استفاده بی‌رویه سموم در تولید محصولات، عنوان کرد: تأثیرات منفی برخی از سموم شیمیایی علاوه بر تأثیر بر کیفیت محصول در صادرات آن مؤثر بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی خوزستان با تأکید بر کیفیت و پایداری محصول در اسناد بالادستی، گفت: در این زمینه شورای عالی پایش سموم تشکیل و راهکارهایی ویژه برای مدیریت و کاهش استفاده از سموم ارائه شد.

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار