نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس اهواز ۱۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 مرداد 1397 | 16:45 ب.ظ
نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس اهواز ۱۰ درصد افزایش یافت زمان مطالعه: ۲ دقیقه به گزارش نخبگان،شورای اسلامی شهر اهواز با اکثریت آرا به افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی های خطی، راه آهن و فرودگاه در ۱۱۹ خط، ۲۵ درصدی تاکسی های پلاک اروندی و ۱۰ درصدی سرویس مدارس این کلانشهر رای مثبت داد. رییس کمیسیون حمل و نقل عمومی و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز روز دوشنبه […]
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش نخبگان،شورای اسلامی شهر اهواز با اکثریت آرا به افزایش ۱۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی های خطی، راه آهن و فرودگاه در ۱۱۹ خط، ۲۵ درصدی تاکسی های پلاک اروندی و ۱۰ درصدی سرویس مدارس این کلانشهر رای مثبت داد.

رییس کمیسیون حمل و نقل عمومی و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز روز دوشنبه در چهل و ششمین نشست علنی شورای شهر در سالن اجتماعات این شورا افزود: یکی از مشکلات تاکسیرانان در شهر اهواز سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات برای خرید و یا نوسازی تاکسی ها است.

رحیم کعب عمیر گفت:حدود هشت تا ۱۰ هزار خودروی شخصی ساماندهی نشده در شهر اهواز فعالیت می کنند که کار را برای تاکسیرانان سخت می کنند.همچنین در سطح شهر اهواز تعداد بالایی تاکسی با آرم جعلی فعالیت می کنند که قرار است شناسایی و ساماندهی شوند.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی تاکسی ها یادآور شد: قوه قضاییه، نیروی انتظامی، پلیس راهور باید در امر ساماندهی به گشت های تاکسیرانی کمک کنند.

کعب عمیر با اشاره به کمبود ۱۰ هزار تاکسی در شهر اهواز گفت: تاکنون حدود ۲هزار و ۵۰۰ تاکسی ساماندهی شده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نرخ خودروهای سواری، مینی بوس، ون و اتوبوس سرویس مدارس نیز برای سال تحصیلی امسال ۱۰درصد رشد داشت که در این میان ۸۴ درصد سهم راننده، ۱۲ درصد سهم پیمانکار،سه درصد سهم آموزش و پرورش و یک درصد سهم سازمان تاکسیرانی است.

رییس کمیسیون حمل و نقل عمومی و ترافیک شورای اسلامی شهر اهواز گفت: کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و ایجاد آرامش در بین اعضای خانواده از مزایای ساماندهی سرویس های مدارس است.

وی ادامه داد: سرویس های مدارس باید استاندارد لازم برای تعداد سرنشینان را رعایت و از جایگزین کردن فرد دیگر به جای خود خودداری کنند.

کعب عمیر با اشاره به مساله اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز گفت: توسعه حمل و نقل عمومی جزو نیازهای اولیه تمام کلانشهرها است. طبق قانون یک سوم هزینه ناوگان اتوبوسرانی بر عهده دولت، یک سوم شهروند و یک سوم شهرداری است.

وی افزود: در سال های گذشته دولت سهم خود را پرداخت نکرده است و این بار بر دوش شهرداری افتاده است. میزان استقبال بخش خصوصی نیز به دلیل مشکلات موجود و پیشی گرفتن هزینه ها بر درآمد کاهش یافته است.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز نیز در این نشست در پاسخ به بالا بودن پیشنهاد نرخ کرایه خودروهای اروندی گفت: با شرایط اقتصادی پیش آمده قیمت خودروهای اروندی و به تبع آن قطعات نیز افزایش یافته است.

محمد رستم منش ادامه داد: حق انتخاب برای شهروندان وجود دارد که از تاکسی های اروندی و یا معمولی استفاده کنند.

کلانشهر اهواز جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰هزار نفر جمعیت دارد و طبق استاندارد باید ۱۲هزار و ۵۰۰ تاکسی در شهر فعال باشد این درحالیست که این کلانشهر با کمبود هشت تا ۱۰ هزار عددی تاکسی روبه رو است./ایرنا

آخرين اخبار
پر بحث ترين
اینستاگرام نخبگان
محل كد آمار